Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobil -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: “Each of us is a theatre for another person.” - Seneca (5 B.C.- 65 A.D.)

Kjøp av GPS i USA.
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobilMelding format

Expedition
Posta 1/5/2007 23:05 (#2253)
Emne: Kjøp av GPS i USA.

Jeg vurder å bestille en Garmin eTrex Legend Cx fra USA.

Hva skal jeg gjøre for å få europeisk kart og norsk språk, slik som det ville vært om jeg kjøpte den i Norge?
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 2/5/2007 06:35 (#2255 - som svar på #2253)
Emne: RE: Kjøp av GPS i USA.

Top Team

Poster: 7277
50002000100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no

Du kan sjekke opp prisen på Garmin eTrex Legend Cx hos populære GPSDiscount. Ser at modellen nå koster ca kr 2.270 inklusive internasjonal frakt og moms, levert på døra. Den kommer med 32mb MicroSD kort, kan utvides opp til 2gb som software i GPSm håndterer. Skal du også bruke den til veinavigasjon, dvs i bil og i byer, anbefaler jeg å kjøpe en Garmin GPSmap 60CSx, eventuelt 76CSx, for disse har mer sensitiv GPS mottaker chipsett samt mulighet for tilkobling av ekstern antenne. Mer informasjon om dette finnes rundt omkring i dette forumet, bruk søk funksjonen.

Norske kart

Topo kart Norge kjøpes i Norge, se hos diverse nettbutikker. Siste versjon er i farger og heter Topo Pro. Veikart er City Navigator Europe, nå v9. Sjøkart, BlueChart, kjøpes i Norge.

Norske menyer i utenlandsk modell

Du kan prøve Velg menyspråk på Garmin GPS mottaker x-serie US modeller, bl.a. norsk, med GarpPatch. Den har tidligere blitt brukt med suksess.

Detlef
Posta 2/5/2007 06:56 (#2256 - som svar på #2253)
Emne: RE: Kjøp av GPS i USA.

Junior Veteran

Poster: 530
50025
Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen

For å få norsk språk på GPSm kan du prøve å bruke garpatch som det er beskrevet her, scroll nederst på siden, da kan du laste ned garpatch - men garpatch blir ikke mer oppdatert.

Les mer her Garmin informasjon og patcher på nettsted hws: GarPatch og Europa basekart etc

Expedition
Posta 2/5/2007 16:52 (#2261 - som svar på #2253)
Emne: Re: Kjøp av GPS i USA.

Men hvis jeg patcher den med GarPatch da får jeg europeisk basekart? akkurat som det ville vært om jeg kjøpte den i Norge?

Ligger det en norsk bruksanvisning en plass til Garmin eTrex Legend Cx?
Detlef
Posta 2/5/2007 20:07 (#2262 - som svar på #2261)

Junior Veteran

Poster: 530
50025
Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen

Expedition - 2/5/2007 16:52 Men hvis jeg patcher den med GarPatch da får jeg europeisk basekart? .....

Nei, da får du bare norsk meny på GPSm . Du kan nedlaste kartprodukter et eller annet sted fra nettet, om det finnes norsk manual vet ikke jeg.

admin
Posta 3/5/2007 16:13 (#2265 - som svar på #2261)

Medlem

Poster: 93
252525
Lokasjon: Navigate3D.com
Basekartet er ubrukelig og kan derfor like gjerne være amerikansk som europeisk. Man må bruke topo-, vei- og sjøkart. Med GarPatch kan du aktivere fire språk samtidig i GPSm, inklusive norsk. Norsk bruksanvisning har visstnok Belanor copyright på, men du kan bruke engelsk, forumet og ev. tritrans
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software