Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> PC administrasjon, optimalisering og bruk -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Women, there's a reason why God put boobs on you, they're supposed to be milkmakers for your babies, they're not supposed to be something you take pictures of and stick on facebook." - Joe Imbriano, The Fullerton Informer

Partisjonering
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> PC administrasjon, optimalisering og brukMelding format

eirikarn
Posta 19/1/2007 22:30 (#2027)
Emne: Partisjonering

Ny bruker

Poster: 1

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC. EN HP Compaq bærbar.

Jeg ønsker å partisjonere min hd som er på 120 gb, men dette lar seg ikke gjøre når jeg forsøker å gjøre dette på ordinær måte ved å re-installere Windows. Jeg har forsøkt med to forskjellige windows xp-versjoner.

En kamerat av meg påstår at nyere maskiner har såpass "avanserte" harddisker at de ikke kan partisjoneres eller formateres utenfor windows.... Dette høres noe rart ut synes iallefall jeg... :-)

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre ?
Toppen av siden Bunnen av siden
asghegg
Posta 19/1/2007 23:11 (#2029 - som svar på #2027)
Emne: RE: Partisjonering

Junior Veteran

Poster: 502
500

Sjekk linken: http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=350&...
Ellers vet æ admin på forumet er god på slikt

Otto
Posta 19/1/2007 23:30 (#2030 - som svar på #2027)
Emne: RE: Partisjonering

Top Team

Poster: 7226
5000200010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
Når du setter inn Windows XP CD og booter med denne, så skal du etter det jeg vet få opp et spørsmål om valg av system partisjon for installasjon av XP og størrelse på denne. Får du ikke det?

Hvis du får opp dette valget, velg c: partisjon for XP og antall mb/gb den skal ha. Installer Windows XP. Når du er ferdig, booter du Windows XP, og i XP formaterer du partisjon d: på resten av disken, ev. del inn i flere partisjoner. Jeg anbefaler å bruke ca 40gb til c: og resten til d:, ingen flere partisjoner, mest effektivt slik.

Hvis du underveis får spørsmål om type partisjon, velg NTFS, mest robust.
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2018 PD9 Software