Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobil -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "To destroy a chain you have to break at least one link in the chain. To destroy the new world order you have to break as many links as possible in this global dictatorial controlled grid. One of the links are smartmeters. Refuse the installation of smartmurdermeters" - Falcons' CAFE

Bruk kompasskurs ved mer enn??
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobilMelding format

asghegg
Posta 8/11/2006 19:21 (#1880)
Emne: Bruk kompasskurs ved mer enn??

Junior Veteran

Poster: 502
500

Har ikke funne ut hva "bruk kompasskurs ved mer enn" kan brukes til.
Tips mottas med takk
Se bildet

P.S Hva slags innstilling er best egnet ved "bruk kompasskurs når under"  Har satt min til 1 km, men vet ikke om det er
best egnet.

Editert av asghegg 8/11/2006 19:25

(Retning.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Retning.gif (3KB - 466 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 8/11/2006 20:21 (#1881 - som svar på #1880)
Emne: RE: Bruk kompasskurs ved mer enn??

Top Team

Poster: 7406
50002000100100100100
Lokasjon: © Navigate3D.no
Jeg har ikke skjønt dette helt jeg heller, men nå har jeg studert i manualen og tror forklaringen nedenfor er riktig.

Dette er for å svitsje til å vise kurs til målet vha elektronisk kompass når GPS mottakeren ikke kan beregne himmelretningene, dvs ved lav fart eller stillestående. Jeg tror det elektroniske kompasset må være slått på for at dette skal virke, dvs det slår seg ikke på selv når man har slått det av med Page-knappen.

Jeg har alltid det elektroniske kompasset avslått pga at jeg ikke har bruk for det og for å spare batterier, men det kan være praktisk å slå det på ved behov, f.eks. for å se retninga til målet når man sitter stille.

Jeg har nå forandret til å bruke det elektronisk kompasset ved fart under 2 km/t i mer enn 60 sekunder. For at dette skal virke må jeg huske å kalibrere kompasset.
Erling
Posta 10/11/2006 18:12 (#1886 - som svar på #1880)
Emne: Re: Bruk kompasskurs ved mer enn??

Jeg hadde problemer med at kursmarkøren, "den svarte trekanten", ikke alltid pekte i fartsretningen når jeg gikk til fots. Innstillingene var da "Bruk kompasskurs når under 16 kmh ved mer enn 90 sek". Problemet løste seg da jeg etter råd fra Belanor endret til "Bruk kompasskurs når under 2 kmh ved mer enn 5 sek".
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software