Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> Fotoklubb, foto, video, film, musikk -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "A lie cannot stand in nature, a lie always has to be maintained, the truth doesn't need any maintenance, you don't take the truth in for a spring clean or a tune up." - Michael Tsarion

Legge usynlig Copyright Digimarc eller synlig watermark, vannmerke, i et digitalt bilde, resize
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> Fotoklubb, foto, video, film, musikkMelding format

Otto
Posta 19/10/2006 14:23 (#1784)
Emne: Legge usynlig Copyright Digimarc eller synlig watermark, vannmerke, i et digitalt bilde, resize

Top Team

Poster: 7404
50002000100100100100
Lokasjon: © Navigate3D.no
Ønsker du å beskytte digitale bilder med watermark for Copyright, kan du legge inn usynlig Digimarc eller synlig watermark i bildene.

Digimarc watermark krever lisens fra Digimarc og lisensen har en pris. Bildebebehandlingsprogrammer som Jasc Paint Shop Pro og Adobe Photoshop har funksjon for å legge inn og lese watermark i bilder. Digimarc lisens kan kjøpes og plug-in moduler for Digimark watermarking kan lastes ned fra Digimarc nettsted.

Et gratis freeware program som utfører batch resize, forandring av størrelse, og innlegging av synlig watermark er Visualizer Photo Resize fra Visualizer Image Group.

(DigimarcVisualizerPhotoResize.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg DigimarcVisualizerPhotoResize.jpg (76KB - 568 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
asghegg
Posta 19/10/2006 15:45 (#1785 - som svar på #1784)
Emne: RE: Hvordan legge usynlig Copyright Digimarc eller synlig watermark i et digitalt bilde, resize

Junior Veteran

Poster: 502
500

Har du prøvd programmet? Er det verdt å prøve det?
Da tenker æ i forhold til f.eks Paint Shop Pro eller Gimp

Otto
Posta 19/10/2006 15:54 (#1786 - som svar på #1785)
Emne: RE: Hvordan legge usynlig Copyright Digimarc eller synlig watermark i et digitalt bilde, resize

Top Team

Poster: 7404
50002000100100100100
Lokasjon: © Navigate3D.no
Det er batch resize funksjon i Jasc/Corel Paint Shop Pro, og det er vel også i Gimp. I Paint Shop må man lage et script for å få det til, og det fungerer bra. Med script kan man gjøre det meste av redigering på flere filer i en operasjon.

Visualizer Photo Resize kan settes til å legge inn synlig watermark. Det tror jeg ikke er mulig i Paint Shop og Gimp. Jeg ser ikke noe behov for å beskytte de fleste bildene jeg legger ut på internettet, spesielt de som er forandra til små størrelser.

I Adobe Photoshop kan man lage et action set, samme som script i Paint Shop, for å legge inn vannmerke, se Watermark Brand Action video.

Synlig watermark er som regel tilstrekkelig for meg som amatør. De beste bildene mine, som kan ha eller få en kommersiell verdi, vil jeg ikke legge ut i storformat uten å sette inn usynlig Digimarc og synlig vannmerke for å fortelle de som laster de ned at de er underlagt Copyright. Å få solgt bilder er vel vanskelig, finnes så mye der ute, og det er enkelt for folk flest å ta gode bilder med de digitale kameraene som i dag er å få kjøpt til en rimelig penge.

Vedlagt bilde med innlagt synlig watermark vha Visualizer Photo Resize

(Stokkand fixed xsharp cut.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Stokkand fixed xsharp cut.jpg (163KB - 503 nedlastinger)
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software