Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvor -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "The difference between communism and nazism is the speed of which you get there" - William Mount

Alternativt kjøp av frakt tjeneste ved import av varer fra USA, JetCarrier
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvorMelding format

Otto
Posta 12/10/2006 15:52 (#1740)
Emne: Alternativt kjøp av frakt tjeneste ved import av varer fra USA, JetCarrier

Top Team

Poster: 7340
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
Et alternativ for å sende pakker fra USA til Norge er via JetCarrier. Når man oppretter en brukerkonto hos JetCarrier, får man automatisk en postadresse i USA. Ved kjøp av varer i USA, kan man oppgi sin egen JetCarrier postadresse som leveringsadresse. Varene blir sendt til denne postadressen og videresendt av JetCarrier til ditt nærmeste postkontor.

Les om frakt tilbudet hos JetCarrier. I hvert enkelt frakt tilfelle må man vurdere om det er lønnsomt å få leverandøren til å sende pakken direkte til deg eller via JetCarrier.

OBS: Avtal skriftlig med JetCarrier, kostnader for forsendelse, frakt kostnad, fortolling gebyr, toll avgift, moms, ev., i forhold til mål og vekt på pakker.

(JetCarrier.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg JetCarrier.jpg (44KB - 525 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Fjellfinn
Posta 31/10/2006 22:04 (#1850 - som svar på #1740)
Emne: RE: Alternativt kjøp av frakt tjeneste ved import av varer fra USA, JetCarrier

Junior Medlem

Poster: 19

Otto - 12/10/2006 15:52

Et alternativ for å sende pakker fra USA til Norge er via JetCarrier.

For all del -- styr unna Jetcarrier !

Mer useriøse aktører på markedet fnnes ikke, og hvis du finner på å ytre en tøddel til klage, sitter du i klistret med et fjortisser som sender deg ukvemsord.

Bruk aktører som vet hva de holder på med, førstevalg må bli FedEx, deretter UPS, så DHL og USPS er også fine.
De ser mye dyrere ut i begynnelsen, men når du har fått varen i hånden raskt og kjekt til en "høy" pris, kan du få tilsv. pris fra Jetcarrier brukere -- da får du høre hvor kjekt det er med seriøse sendere!!

Mitt første og eneste forsøk med Jetcarrier ser ut til å ende i dyp tragedie, jeg prøvde å klage, kom ut for "kjefting" fra motparten, og falt i fella og brukte ufine ord selv. Min vei går trolig mot lensmann og inkasso,
om ikke en god fe på hyttejakt kan stå meg bi...
Min sak var 68 kg med bildeler, jeg fikk mål (og vekt) fra bilselger i USA, sendte målene til Jetcarrier og fikk pris på flyfrakt og skipfrakt. Jeg ville ikke ha delene som julegave så jeg valge flyfrakt. Delene kom etter 10 dager, på fredag den 13. Den dagen hadde postmannen to brev til meg, en faktura fra Jetcarrier og et fraktbrev på deler.
Poenget med Jetcarrier er de måler pakken ETTER at den er kommet til Norge med POSTENS elektroniske mål, og driter fullstendig i de mål som evt er oppgitt på forhånd, og fakturer umiddelbart etter at posten NOrge har hentet og sendt pakken.
Med postens målemetode ble forsendelsen min ganske nøyaktig DOBBELT så dyr som i fraktprisen først oppgitt. en pris så høy at Jetcarrier bare av den grunn må forstå at en privatperson vil ha problemer med.

For å toppe kransekaka så momser Jetcarrier for Tollvesenet! Jeg ringte også Jetcarrier om moms og toll denne fredag den 13., en hyggelig dame hos de sa at, nei ved en feil var vareverdien NULL, så forsendelsen var frigitt tollen!
NEIDA -- en stund etter at jeg hadde fått pakkene, rundt den 20 kom enda en faktura - nå på moms!
Jetcarrier sa pr. mail at de momset "i bulk" alle forsendelser. Joda, men kan jeg få se tollpapirene ? Nei de kan du ikke få se nei! Desverre ble jeg hissig igjen, noen tollpapirer er ALDRI kommet for en dag, og denne tollfakturaen er nå sammen med den skyhøye fraktfakturaen gått i sju stein.

Jeg skal ikke gå idetaljer hva som skjedde da Jetcarrier sendte meg en mail rundt den 25 -- 9 dager etter at faktura og pakke kom -- som svar på min mail av 20 som var en forsiktig antydning om at det kanskje ikke var dette jeg ventet meg i frakt -- for da fikk jeg en mail om at det var gått mer enn 7 dager og da var i følge de klagefristen på fraktberegningen over !

Dette vil ALDRI skje hos FedEx, UPS og DHL, de har jo lokale kontor i USA og mål og vekt er gitt ved innlevering i USA og dermed er fraktprisen kjent og meddelt deg FØR sendingen går fra USA.

Editert av Fjellfinn 31/10/2006 22:05
Otto
Posta 2/11/2006 14:30 (#1851 - som svar på #1850)
Emne: RE: Alternativt kjøp av frakt tjeneste ved import av varer fra USA, JetCarrier

Top Team

Poster: 7340
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
Dette var en uheldig sak. Jeg ser nå at å avtale skriftlig med JetCarrier, kostnader for forsendelse, frakt kostnad, fortolling gebyr, toll avgift, moms, ev., i forhold til mål, vekt og verdi på pakker, vil eliminere muligheten for slike overraskelser.
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software