Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvor -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Did Alexander Solzhenitsyn know about planned metaphysics mind control?" - Falcon

Kjøp av banktjenester, lån, bankkort etc, hvilke banker har beste rentesatser og lavest gebyrer?
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvorMelding format

Otto
Posta 30/9/2006 16:29 (#1672)
Emne: Kjøp av banktjenester, lån, bankkort etc, hvilke banker har beste rentesatser og lavest gebyrer?

Top Team

Poster: 7382
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no
Med ujevne mellomrom kommer det oversikter i media over priser på banktjenester og hvilke banker som har de laveste prisene på tjenester som lån, bruk av kort etc. samt høyeste rentesats på innskudd.

Min anbefaling er pt SkandiaBanken, med relativt lave rentesatser på lån og gebyrfrie bankkort, som Visa og Master Card Landkreditt Bank topper listen i Dagbladets undersøkelse Her er årets beste banker. Jeg legger merke til at min forrige leverandør av banktjenester Fokus Bank ligger på en 108. plass

En annen bank er DinBANK som reklamerer med konkurransedyktige betingelser, bedøm selv. Denne står ikke nevnt i Dagbladets undersøkelse, kanskje fordi den er relativt ny.

I dagens banksamfunn er det ikke nødvendig å kjøpe banktjenester i banker som har filialer eller hovedkontor i nærheten av der du bor. Bankbygninger og mennesker i skranke mm koster penger som kundene må betale for. Nettbanker som f.eks. Skandiabanken leverer tjenester over internettet, dvs du kan utføre kontoadministrasjon og utføre betalinger etc fra PC. Å yte banktjenester via internettet medfører relativt lave kostnader som kommer deg til gode, så fremt du benytter deg av tilbudet.

Les også Uttak i minibank koster opp til 10 ganger mer enn uttak i butikk

Stikkord fra Dagbladets artikkel, Her er årets beste banker, BRAVO POSTBANKEN!, SKRYTEPAVER, BILLIG OG LITEN, BILLIGERE BANKBYTTE, PRUT PÅ ETABLERING, PRISKRIG PÅ BRUKSKONTO, Brukskonto, Boliglån, Boligrente, Sparekonto, Sparerente, bankbørs, bankbørsen

(SedlerMynter.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg SedlerMynter.gif (53KB - 554 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 8/10/2006 18:27 (#1722 - som svar på #1672)
Emne: Her er det billigste kredittkortet

Top Team

Poster: 7382
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no
Informasjonen er lagt ut på Nettavisen. Du kan spare tusenvis av kroner ved å velge riktig kredittkort.

De tre billigste ved både lån og generelt bruk er:
1. Skandiabankens kredittkort
2. GE MasterCard Gold
3. Kash

De tre dyreste er:
1. Diners Club Classic
2. Eurocard Gold
3. Shell Scala Card

Se hele sammenligningen i Nettavisen.

Det er mye mer å spare på å refinansiere med sikkerhet i eiendom og bolig. Boliglån har mye lavere rente enn lån med kredittkort. Generelt gjelder vel at man ikke skal ha mer lån enn ca 2,5 - 3 ganger brutto inntekt, for å sikre seg ved eventuell renteoppgang.
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software