Tips: "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." Johann Wolfgang von Goethe quotes (German Playwright, Poet, Novelist and Dramatist. 1749-1832) |
|
|
 Senior Top Team
Poster: 7549
    Lokasjon: © Navigate3D.no | Dingz har testet Packard Bells nye automotive GPS mottaker. Konklusjonen var at den førte sjåføren på ville veier, i noen tilfeller også trafikkfarlige veivalg.
Navigate3D kommentar: Kvaliteten på en GPS mottakers veivalg er avhengig av i hvor stor grad lastet kart informasjon stemmer med virkeligheten, hvordan veiene er definert mhp type og kvaliteten på programvaren som utfører veivalgene. Packard Bell svikter på en eller flere av disse punktene.
Les GPS-test: Packard Bell hos dingz.no
(packardbellautomotivegps.jpg)
Vedlegg ----------------
packardbellautomotivegps.jpg (39KB - 842 nedlastinger)
| |
| |
 Junior Medlem
Poster: 10
Lokasjon: Norge | Det er ikke bare denne gpsen som tuller , det gjør de alle de jeg har prøvet også garmin, som for eksempel en vei som er nedlagt for over 20 år siden og erstattet med en ny for 20 år siden , vill selv med cityv8 ( garmins siste oppdatering vei navigasjon lede deg inn på nedlagt vei. og slik forsetter dette , uansett oppsett på gps med lastebil , kortes eller raskest tid osv, osv............
Nå har jeg også testet tomtom 910 , der var det mange flere poi adresser en garmin som var meget bra, men små tall og tap av satelitter, førte deg inn til privat / blindveier som ikke eksisterer, helt vill. blåtann som bare hakket og slå seg av , Den ble levert tilbake etter noen timer ( Elkjøp) de innrømmet også mange klager med dette.
Feilen ligger på uriktige opplysninger om veimulighetene, noe jeg syntes er rart da gamle papir kart har de fleste veier oppgitt, tenker ikke på nye veier som er dukket opp i sommer,det forstår jeg det ikke er mulig og få til med så lenge mellom oppdateringene.
Men min tanke er at de ligger langt bak ennå for at alt skal stemme 99% av kjøreruta somm er satt. den dekker bare ca 70% av riktig kjøre rute. noen kart er beder enn andre. både med poi og veinavn i basen sin,,
Selv bruker jeg Garmin 60cxs , city v8 der jeg kan merke av punkter som ikke finnes i databasen .merker de av med mine navn og navigere etter de med bra resultat, For også fler datafelt på displayet med store tall, noe jeg savnet selv på tomtom 910.
Så en kombinasjon av gps ,veiskilt, og sunn fornuft, kommer en frem til slutt.......
 | |
|
Hopp til side : 1 Viser side 1 [25 meldinger per side] | | | |