Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guider -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: En GPS mottaker med veikartprodukt kalkulerer optimal rute til målet og viser veien sving-for-sving

MicroSD og kartplass
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guiderMelding format

Fjellfinn
Posta 25/8/2006 23:24 (#1457)
Emne: MicroSD og kartplass

Junior Medlem

Poster: 19

Hvor stort SD kort på en 60 cx trenger jeg for å klemme inn hele Norge 1:50 000 ?
Jeg har etterhvert gått opp det meste av Trollheimens fjell:
www.krovoll.net
og fått en svær samling av ruter til topps på fjella her.

Noen tips til hvordan jeg kan få disse "plassert" i gpsn (på SD kort) slik at disse rutene er med meg hele tida og ikke blir liggende hjemme i en dau PC ?

Er det forskjell på sd kort - Kensington, Sandisk - er det ikke bare å kjøpe det billigste en får tak i ??
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 26/8/2006 08:56 (#1461 - som svar på #1457)
Emne: RE: Micro SD og kartplass

Top Team

Poster: 7445
5000200010010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
Du får plass til hele eller nesten hele topo Norge 1:50000 på et 512mb MicroSD minnekort. Skal du i tillegg ha plass til ruter og sporlogger mm, anbefaler jeg å kjøpe minimum 1gb. Det finnes også 2gb kort. Det står også en del om dette i denne posten om Garmin eTrex Venture Cx.

Hvis du har rutene i Garmin GPS format, kan du overføre disse til en Garmin GPS mottaker.
Hvis du har rutene som GPS sporlogger i Garmin GPS format, kan du overføre sporloggene til GPS mottakeren, ev. konvertere sporene til ruter med wingdb, les om wingdb her, og overføre rutene til GPS mottakeren.
Hvis du har rutene som GPS sporlogger i et annet format enn Garmin, kan du konvertere rutene til Garmin format med GPS Utility, les om GPS Utility her. Alternativt. les om nettstedet TraceGPS.
Hvis du kun har rutene i hodet eller på et ikke-GPS format, kan du tegne rutene inn som ruter eller spor i Garmin MapSource og overføre disse til GPS mottakeren.

Sandisk MicroSD TransFlash minnekort er kompatible med Garmin GPS mottakere, se alle tråder i forumet om Sandisk. Hvilke andre merker som er kompatible med Garmin GPS mottakere, vet jeg ikke.
Fjellfinn
Posta 26/8/2006 09:58 (#1463 - som svar på #1461)
Emne: RE: Micro SD og kartplass

Junior Medlem

Poster: 19

Otto - 26/8/2006 08:56

Du får plass til hele eller nesten hele topo Norge 1:50000 på et 512mb MicroSD minnekort. Skal du i tillegg ha plass til ruter mm anbefaler jeg å kjøpe minimum 1gb. Det finnes også 2gb kort. Det står også en del om dette i denne posten om Garmin eTrex Venture Cx.

Hvis du har rutene i Garmin GPS format, kan du overføre disse til en Garmin GPS mottaker.
Hvis du har rutene som GPS sporlogger i Garmin GPS format, kan du overføre sporloggene til GPS mottakeren, ev. konvertere sporene til ruter med wingdb, les om wingdb her, og overføre rutene til GPS mottakeren.
Hvis du har rutene som GPS sporlogger i et annet format enn Garmin, kan du konvertere rutene til Garmin format med GPS Utility, les om GPS Utility her. Alternativt. les om nettstedet TraceGPS.
Hvis du kun har rutene i hodet eller på et ikke-GPS format, kan du tegne rutene inn som ruter eller spor i Garmin MapSource og overføre disse til GPS mottakeren.

Sandisk MicroSD TransFlash minnekort er kompatible med Garmin GPS mottakere, se alle tråder i forumet om Sandisk. Hvilke andre merker som er kompatible med Garmin GPS mottakere, vet jeg ikke.

Jeg har et hundretalls ruter på Garmin format, liggende på en bærbar PC her, den PCens eneste formål er lagerplass for rutene mine!

Det hender så altfor ofte at jeg savner en rute når jeg står der i tåka (på nordsida av Blåhø) - skal jeg lagre ruta på SD kort og ha med meg -- eller hvordan ordner jeg meg best hvis jeg vil ha med meg og i tilgjengelig form alle rutene mine ?
Detlef
Posta 26/8/2006 14:10 (#1464 - som svar på #1457)
Emne: RE: MicroSD og kartplass

Junior Veteran

Poster: 530
50025
Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen
Så vidt jeg vet kan du bare lagre 50 ruter på 60Cx og SD-kortet til 60Cx kan ikke brukes til lagring av ruter.
Hva mener du med bærbar PC, en sånn notebook?
Ellers kan det være lurt å ha en PDA, kanskje en sånn rugged PDA (finnes nede på venstre, så trykk på "technische Daten (PDF)", da får du informasjoner på tysk og engelsk).
Da kan du lagre massevis av ruter (opptil 4 GB) og har de tilgjengelig hele tida. Skal være mulig tilkoble PDA GPSm (må sjekkes) og så overføre datoer som du skal ha underveis. Problemet med PDA som navigator er at den bruker masse strøm. Men du bruker vel 60Cx.

Her finnes en tråd om PDA .
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software