Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guider -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Toppolitikere har en viktig jobb, ikke for folket men for det militære industrielle kompleks, som skuespillere som skal fronte illusjonen folkestyre, et av de mest vellykkede og lukurative kriminelle politiske prosjekt" - Falcons' CAFE

Hvordan flytte kartprodukt Garmin City Navigator Europe v8 fra drive C: til D: med Windows regedit
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guiderMelding format

Otto
Posta 15/8/2006 02:19 (#1397)
Emne: Hvordan flytte kartprodukt Garmin City Navigator Europe v8 fra drive C: til D: med Windows regedit

Top Team

Poster: 7397
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no
Jeg installerte City Navigator Europe v8 og overså underveis at den ble lagt på drive C:. Jeg har ellers alle kartproduktene installert på drive D:.

På min PC er drive C: på 40Gb og drive D: 210Gb. Drive C: har jeg hovedsaklig forbeholdt Windows og diverse system relatert programvare. Jeg ønsker å økonomisere med plassen på drive C: for å unngå at den går full.

Så over til selve flyttinga. City Navigator Europe v8 er installert i mappe C:/Garmin/CNEURO8/ og skal flyttes til mappe D:/Garmin/CNEURO8/.

Hvordan flytte kartprodukt Garmin City Navigator Europe v8 fra drive C: til D:

Det som beskrives i denne oppskriften er noe jeg har utført og som fungerte som det skulle.

Flyttingen må utføres med to operasjoner
 1: Kopiere mappe C:/Garmin/CNEURO8/ til D:/Garmin/CNEURO8/, inklusive alle filer under denne mappen.
 2: Forandre referanser til kartproduktet i Windows registry med regedit

Når alt er testet, dvs MapSource er startet og man ser at kartproduktet er der og fungerer, kan man slette mappen C:/Garmin/CNEURO8/.

Forandre referanser til kartproduktet i Windows registry med regedit

Regedit er et Windows systemprogram som startes fra Start>Run regedit. Utilsiktede forandringer i Windows registry vil som regel skape problemer for en eller flere installerte programmer på PCen. Rett uttrykk for arbeid med registry er, hold tunga rett i munnen. Observer at forandringer i registry som utføres i regedit forårsaker direkte oppdatering i registry, dvs uten behov for å lagres manuelt.

Ta en backup av registry i regedit med funksjonen File>Export før du gjør forandringer. OBS: Velg My Computer i regedit før to utfører File>Export, for å ta backup av hele registry, se vedlagt illustrasjon. Hvis feil skulle oppstå, kan du laste tilbake backupen i regedit med funksjonen File>Import.

Forandre filnavn
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Installer\Folders\C:\Garmin\CNEURO8\
til
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Installer\Folders\D:\Garmin\CNEURO8\
dvs forandre kun drive C: referansen til drive D:.

Forandre drive C: til drive D: i filer under mappe
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\City Navigator Europe v8\
og i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\City Navigator Europe v8\1\
Se vedlagte illustrasjoner fra regedit hvor alle drive C: referanser er forandret til D:.

(BackupRegistry.gif)

(RegeditCNEURO8.gif)

(RegeditCNEURO81.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg BackupRegistry.gif (7KB - 585 nedlastinger)
Vedlegg RegeditCNEURO8.gif (10KB - 578 nedlastinger)
Vedlegg RegeditCNEURO81.gif (11KB - 612 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
asghegg
Posta 15/8/2006 07:22 (#1398 - som svar på #1397)
Emne: RE: Hvordan flytte kartprodukt Garmin City Navigator Europe v8 fra drive C: til D: med Windows reged

Junior Veteran

Poster: 502
500

Dette var toppers
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software