Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> På ski: kart, sporlogg, rute, veipunkter -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: “A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard in the very halls of government itself. For the traitor appears not a traitor; he speaks in accents familiar to his victims, and he wears their face and their arguments, he appeals to the baseness that lies deep in the hearts of all men. He rots the soul of a nation, he works secretly and unknown in the night to undermine the pillars of the city, he infects the body politic so that it can no longer resist. A murderer is less to fear.” ― Marcus Tullius Cicero (Born: January 3, 106 B.C.E. Arpinum, Latinum, Died: December 7, 43 B.C.E. Formiae, Latinum)

På ski fra Snøheim rundt Gamle Reinheim opp til toppen av Snøhetta, med skifeller i mai
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> På ski: kart, sporlogg, rute, veipunkterMelding format

Otto
Posta 13/8/2006 22:50 (#1390)
Emne: På ski fra Snøheim rundt Gamle Reinheim opp til toppen av Snøhetta, med skifeller i mai

Top Team

Poster: 7232
5000200010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no

Dette var i en tid da jeg ble ble vist bruk av GPS mottaker på tur av turfølge Jan. Jeg ble mer og mer interessert og så etter hvert alle fordelene. Han hadde kjøpt en Garmin GPSmap 60CS.

Det jeg spurte ham mest om ifm GPS mottakeren tror jeg var 'Hva er høyden over havet nå?', for jeg var sliten på vei opp. På veien opp til toppen av Snøhetta ser man ikke toppen før man nærmer seg den.

Man kan gå til toppen fra flere hold. Vi kjørte denne gangen mot Snøheim men ble stoppet ca 1,5 km før fordi veien var ødelagt av vårflom og delvis stengt av snø. Det ble noen høydemetere ekstra opp til toppen. Turen anbefales, i alle årstider og når været og værmeldinga tillater det. Har man med barn, eller voksne med middels til dårlig kondisjon, anbefales det å raste med drikke og sjokolade 3-4 ganger på vei opp, kanskje også noen brødskiver når man er halvveis.

Grunnloven av 1814 - Enige og tro til Dovre faller

Vedlagt bilder

(100-0023_IMG maxi.jpg)

(100-0030_IMG maxi.jpg)

(100-0032_IMG maxi.jpg)

(100-0033_IMG maxi.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg 100-0023_IMG maxi.jpg (158KB - 590 nedlastinger)
Vedlegg 100-0030_IMG maxi.jpg (138KB - 542 nedlastinger)
Vedlegg 100-0032_IMG maxi.jpg (126KB - 558 nedlastinger)
Vedlegg 100-0033_IMG maxi.jpg (139KB - 558 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2018 PD9 Software