Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> I båt: kart, sporlogg, rute, veipunkter -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: «Fiskeren Kåre Torvholm skrev i et brev til Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité at han var blitt truet på livet, i likhet med flere, som følge av at han hadde avslørt visse sider av finansieringen til STAY BEHIND.» - Per-Aslak Ertresvåg i ”Sov mitt lille Norge”. Google { stay behind hans gaarder https://www.google.no/search?q=stay+behind+hans+gaarder }

Velkommen til Daniels hjemmesider! står det, beskrivelser av turer i villmarka av Daniel Lund-Larsen
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> I båt: kart, sporlogg, rute, veipunkterMelding format

Otto
Posta 12/8/2006 14:54 (#1366)
Emne: Velkommen til Daniels hjemmesider! står det, beskrivelser av turer i villmarka av Daniel Lund-Larsen

Top Team

Poster: 7363
500020001001001002525
Lokasjon: © Navigate3D.no
Daniels hjemmeside var ganske enkel når jeg så den første gangen men meget innholdsrik på interessante turbeskrivelser med bilder. Det finnes en nettbutikk der også, Amfibi.no.

Turen i Indre Troms ble oversendt fra Detlef, meget interessant lesning, kanskje spesielt for oss som synes det er noe forunderlig magisk over turer i villmarka, noe forunderlig som både er beskrivelig og ubeskrivelig, og nødvendig.

Turen i Indre Troms har følgende innledning:
"Jeg la vel aldri skjul på at dette ikke kom til å bli noen kosetur da jeg spurte om Daniel (utt: Daniell) Aubert, Joacim Sigvartsen Meyer og Ole Martin Halvorsen ville være med meg på denne litt eksperimentelle turen til Indre Troms. Planen gikk ut på å benytte oppblåsbare kajakker – som jeg har brukt både i Glomma og i Troms tidligere – men denne gangen la vi opp til en ukestur som skulle kombinere 40 kilometer padling innover mot svenskegrensen på Altevann, en fottur gjennom Dividalen og så til slutt padling på Dividals- og Målselven ned til Bardufoss. Til dette trengte vi en kajakk som er retingsstabil, stødig, solig og ikke minst lett nok til å bære over en lengre distanse. Valget falt på Sevylor KCC305 Rio, en litt over tre meter lang båt med totalt fire kamre med polyester-/nylontrekk utenpå. Vekten er ca. 11,5 kg., og jeg vil påstå at dette er en av kanskje to modeller i verden som er lette og solide nok til en slik tur – skjønt med en vekt på 11,5 kg. må man pakke lett ellers, og i stor grad satse på tørrmat og å fiske og/eller legge turen innom en butikk underveis. Uansett er en oppblåsbar kajakk en mye mer fleksibel løsning enn en sammenleggbar kano hvis man har planer om å ta seg til fots lenger enn bare korte bæringer over land. Ulempen er at eventuelle reparasjoner kan være mer kompliserte å utføre, spesielt dersom man skulle få lange rift i luftkamrene eller de skulle gå opp i sveiseskjøtene."

Les hele En liten runde i Indre Troms 8.-13. juli 06. Der er det også mange andre turbeskrivelser, fra alle årstider.

(Sev_KCC305.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Sev_KCC305.jpg (18KB - 677 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Bertram
Posta 18/10/2007 17:24 (#2540 - som svar på #1366)
Emne: RE: Velkommen til Daniels hjemmesider! står det, beskrivelser av turer i villmarka av Daniel Lund-La

Senior Medlem

Poster: 192
100252525
Flott fortelling!!!!!

Editert av Bertram 19/10/2007 19:37
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software