Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvor -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Did Alexander Solzhenitsyn know about planned metaphysics mind control?" - Falcon

Skistaver
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvorMelding format

Detlef
Posta 27/5/2006 21:56 (#980)
Emne: Skistaver

Junior Veteran

Poster: 530
50025
Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen
Er på jakt etter nye skistaver. Mine gamle knekket i mars. På fjellforum.net var "Gipron" som ble mest anbefalt og som skal tåle mye juling. Hvilke staver bruker dere og har gode erfaringer med? Hva slags trinse bruker dere?
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 27/5/2006 23:25 (#981 - som svar på #980)
Emne: RE: Skistaver

Top Team

Poster: 7370
500020001001001002525
Lokasjon: © Navigate3D.no
Meget interessant spørsmål. Jeg skal også kjøpe nye staver og vet i utgangspunktet ikke om så mange alternativer.

Siste vinter brukte jeg SWIX Mountain, og de fungerte bra, bortsett fra en svakhet. Skinnet som dekker håndtaket er ikke alltid solid nok. Det kan rives i stykker ved toppen slik at plasten under avdekkes. Det medfører ikke et direkte problem hva angår bruk av staven. Når man hviler, er det vanlig å støtte stavene under armhulene, og da blir skinnet øverst belastet, og etter en tid kan det skje at det rives i stykker.

SWIX er tydeligvis klar over problemet for de selger toppen på staven, håndtak og håndrem, som tilleggsutstyr. Skifte av topp skjer ved å varme opp toppen slik at limet på innsiden mot aluminiumstaven løsner. Personlig synes jeg at dette er en garantisak. De skal vare mer enn ett/to år ved vanlig bruk. Det gjør de ikke alltid. Det må settes på sterkere skinn.

Trinsene på SWIX Mountain er av den sorten som fungerer bra på gjennomslagsføre, dvs de bærer bra.

SWIX Mountain informasjonSWIX nettsted
Detlef
Posta 27/5/2006 23:59 (#982 - som svar på #980)

Junior Veteran

50025
Her er linken til min tråd på fjellforum.net

http://fjellforum.net/viewtopic.php?t=5238&highlight=skistaver

Men er ennå ikke sikkert hva jeg skal kjøpe. Skal til neste uke tå en prat her på utstyrs-butikken, får se hva der anbefales.

Skal poste om det jeg skal få erfare der.
Detlef
Posta 2/6/2006 12:00 (#992 - som svar på #980)
Emne: Re: Skistaver

Junior Veteran

50025
Har vært på utstyrs-butikken i dag. Det var litt som en generell prat. Til normale turer ble Swix Mountain anbefalt. Til tøffere turer var det Leki-staver (to-delt) som de (hun) selv har i bruk til toppturer. Gipron som ble anbefalt i den ovenfor nevnte tråden i fjellforum brukes de (han) selv også (to-delt) med veldig gode erfaringer. Men har ikke de til salgs pga leverandøren deres ikke selger Gipron. Som resyme kan sies for tiden: Gipron og Leki (to-delte) skal være veldig god butikk til tøffere turer. Kanskje i tillegg nyere carbon staver fra SWIX og Black Diamond. Må prate litt mer rundt omkring. Kommer tilbake til vinteren.
Detlef
Posta 30/9/2006 22:23 (#1675 - som svar på #980)

Junior Veteran

50025
Har bestemt meg til å kjøpe Snowshoe walking pole GIPRON NORDIC SNOW Flicklock . Erfaringer postes i mars 2007.
Detlef
Posta 7/10/2006 21:16 (#1717 - som svar på #980)

Junior Veteran

50025
Fikk levert Gipron staver i går. Gleder meg til turer til vinteren.
asghegg
Posta 19/3/2007 23:21 (#2191 - som svar på #980)

Junior Veteran

Poster: 502
500

Vurderer nå å kjøpe kombinert skistaver/gåstaver.
Har sett litt på Gipron staver, er du fornøyd med stavene du kjøpte??

Detlef
Posta 19/3/2007 23:51 (#2192 - som svar på #980)

Junior Veteran

50025
Ja, jeg er helt fornøyd med mine Gipron staver. Brukte de i og utenfor løypenettet, ikke i alpinbakkene. De tålte mye juling der. Stavene jeg hadde tidligere ville ikke ha klart den slags julingen. Har ikke lærtrinser. Ikke peiling hvordan de klarer juling. Er fornøyd med FLICKLOCK låsesystemet, er enkelt og greit. Anbefales.
asghegg
Posta 13/4/2007 10:48 (#2228 - som svar på #980)

Junior Veteran

Poster: 502
500

Fikk kjøpt meg billige Gipron 797 staver, he he selgeren sa det var fjorårets modell så æ fikk
dem billigere.
Har fått testet de på noen turer og må si meg kjempefornøyd, men kommer nok til å kjøpe meg
lærtrinser da æ synes plasttrinsene blir for lite bevegelige.

Anbefales

Editert av asghegg 13/4/2007 10:48
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software