Tips: "So long as the people do not care to exercise their freedom, those who wish to tyrannize will do so; for tyrants are active and ardent, and will devote themselves in the name of any number of gods, religious and otherwise, to put shackles upon sleeping men." - Voltaire |
|
|
 Junior Veteran
Poster: 530
  Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen | Vær i morges var veldig fint, solskinn og ikke så kaldt, ca. 15 grader. Så jeg tok ryggsekken min og gikk ut på tur opp til Rånåkollen ved Bjorli. Dessverre ble det ikke helt fram til toppen pga for mye snø. Men det var flott å sitte i sola der oppe og nyte utsikten fram mot Lesjaskogvatnet. Et lite fly gikk opp og ned fra Bjorliflyplassen til å få fallskjermhopper opp i lufta.
Legger ved sporloggen (har dessverre ikke ennå fått tilsendt CDen Ålesund) og et bilde. Men sporloggen synes jeg er lite merkelig, da høyden gikk ned med nesten 300 meter etter jeg gikk fra parkeringsplassen, men det var maks. 5-10 m som det skulle være ellers bare opp. Noen som har en idè hva som har skjedd 
Editert av Detlef 27/5/2006 15:55
(RRRnnnkollen i retning Lesjaskog.jpg)
Vedlegg ----------------
RRRnnnkollen i retning Lesjaskog.jpg (28KB - 1139 nedlastinger)
RRRnnnkollen_060527.gdb (9KB - 1019 nedlastinger)
| |
| |
 Senior Top Team
Poster: 7549
    Lokasjon: © Navigate3D.no | Jeg har 60CS. Hvis jeg slår den på der jeg starter turen, har den som regel stor misvisning av høyde. Den må ta inn satellitter opp til ca fem minutter for å beregne riktig høyde og rekalibrere i forhold til barometrisk trykk. Alternativet er å slå den på minst fem minutter før man ankommer utgangspunktet for turen, slik at beregning av høyde og kalibrering blir utført tidsnok. Jeg nullstiller loggen og tellere like før turen starter.
Jeg regner med at 60CSx, med firmware versjon 2.70 eller senere, fungerer likedan, samt hele GPSmap og eTrex serien.
Du fikk et dip fra 690 til 450moh. Se ut som GPSm var avslått i en periode, og at det har skjedd en økning i lufttrykket på stedet mens den har vært avslått. Kan det stemme?
Hvis den ikke har vært avslått og har fått denne dip-en, er årsaken sannsynligvis en feil i funksjonaliteten, som regel forårsaket av firmware/software versjonen som er installert.
(RRÃnnÃkollen profil.gif)
Vedlegg ----------------
RRÃnnÃkollen profil.gif (6KB - 1027 nedlastinger)
| |
| |
 Junior Veteran
  Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen | Har også 60CS (uten x)., men den viste jo den riktige høyden ved parkeringsplassen og med de første. Da var det lit merkelig at høyden plutselig gikk ned med ca. 300 m. Etterpå var den jo på den korrekte høyden igjen. | |
| |
 Junior Veteran
  Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen | Ja, det stemmer. GPSm var avslått fra i går kveld fram til starten av turen ved parkeringsplassen. Turen gikk fra hytte på ca. 600 m til parkeringsplassen på ca. 690 m.
Tusen takk for opplæringen.  | |
|
Hopp til side : 1 Viser side 1 [25 meldinger per side] | | | |