Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> Generelt -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "He who knows nothing is closer to the truth than he whose mind is filled with falsehoods and errors" - Thomas Jefferson

Har du Telenor internet online abonnement, hvordan kutte abonnement kostnadene
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> GenereltMelding format

admin
Posta 18/4/2006 12:44 (#858)
Emne: Har du Telenor internet online abonnement, hvordan kutte abonnement kostnadene

Medlem

Poster: 93
252525
Lokasjon: Navigate3D.com
(18.4.2006->) Eksempel:
Mitt Telenor internet online basis abonnement kostet kr 98/mnd = kr 1.176/år. Dette inkluderte Norton Internet Security.
Jeg konverterte basis abonnementet til et frisurf abonnement som koster kr 0/år. Jeg måtte kjøpe Norton Internet Security 2006 fra Symantec Store og betalte USD 106,98 = kr 699,31, for 2 år. Frisurf abonnementet inkluderer kostnadsfri Norton Antivirus, og jeg kunne valgt å anvende det i stedet for kjøpe Norton Internet Security 2006.

For 2 år ville Telenor Internet basis abonnementet ha kostet meg kr 1.176*2 = kr 2.352
For 2 år koster et Telenor frisurf abonnement meg kun kostnaden for Norton Internet Security 2006, kr 699,31.

Ved å gå over til Telenor internet frisurf abonnement skjedde følgende:
* Jeg sparer kr 1.652,69 på 2 år, kr 826,35/år, et kutt i kostnadene på over 70%. Med Norton Antivirus hadde jeg kuttet kostnadene med 100%
* Jeg beholder min Telenor online e-mail adresse og tilgang til online mail-servere, som før
* Jeg mistet disc plassen for ev. hjemmesider, som jeg ikke har bruk for

Anbefales, gjøres via Kontakt Telenor kundeservice

Det anbefales også å sammenligne priser på internett tilgang produkter mm på Telepriser
Toppen av siden Bunnen av siden
asghegg
Posta 18/4/2006 22:08 (#862 - som svar på #858)
Emne: RE: Har du Telenor internet online abonnement, hvordan kutte abonnement kostnadene

Junior Veteran

Poster: 502
500

Dette virket jo fristende.
Har idag Telenor online ADSL med en hastighet på 1500/300 kbit, til en måntlig sum på kr.349

Vilken hastighet har du nå, når du har gått til Telenor internet frisurf

admin
Posta 19/4/2006 00:57 (#863 - som svar på #862)
Emne: RE: Har du Telenor internet online abonnement, hvordan kutte abonnement kostnadene

Medlem

Poster: 93
252525
Lokasjon: Navigate3D.com
Da stiller saken seg annerledes fordi et Online ADSL Basis abonnement er en pakke som inneholder: 10 e-postadresser, 50 MB lagringsplass for ev. hjemmeside, sikkerhetspakken Norton Internet Security fra Symantec samt linja til www med hastighet 1500/300 kbit/sek.

Hvis du derimot finner en annen leverandør enn Telenor som totalt kan gi deg en billigere og bedre løsning, kan du fremdeles beholde @online e-mail adressene ved å bestille et frisurf abonnement pr e-mail adresse. Oversikt over alternative leverandører og abonnementer med priser finnes på f.eks. Telepriser.

Jeg har abonnement hos Smartcall fordi de leverer www bredbånd via kabel i borettslaget vårt. De har i ett par år levert hastigheter som nesten var ned på 0 kbit/sek, i realiteten driftstopp og regelrett svindel. Når jeg kallte en spade for en spade og kallte dem svindlere og tok dette opp med aktuelle parter, oppgraderte de felleslinja til borettslaget slik at de ble i stand til å levere som avtalt. Nå er hastigheten kontinuerlig ca 5000/1200 kbit/sek, lykkelig forent og enighet om lavere pris på abonnementet som erstatning for tort og svie

Sjekk om du får levert de hastighetene du betaler for, med Surfometeret på DinSide. Sjekk på flere av døgnets tider, spesielt på kveldene når trafikken vanligvis er relativt stor. Leverandøren har forpliktet seg til å levere som avtalt i abonnementsavtalen. Hvis leveransen ikke er iht avtalen, krev reduksjon i avgiften og umiddelbar etablering av riktig leveranse, eller gå over til annen leverandør.
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software