Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guider -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "The New Age? It's just the old age stuck in a microwave oven for fifteen seconds." - James Randi

Overføring av spor til Sportsim
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guiderMelding format

Bertram
Posta 14/4/2006 20:16 (#841)
Emne: Overføring av spor til Sportsim

Senior Medlem

Poster: 192
100252525
Sliter litt med spor fra 60csx.
Når jeg bruker gps på turer lager jeg spor som overføres til pc. Ofte er sporloggen delt opp i flere spor under samme turen selv om turen går sammenhengende, og gps er på hele tiden. er dette normalt?

Dette er ikke noe problem for jeg kan bare skjøte sammen sporene i MapSours og lagre. Problemet er bare at når jeg lager sporet i gpx format og overfører til SporSim så er sporene delt igjen. I SportSim har jeg ikke funnet noen funksjon som lar meg skjøte sporene slik at de vises i rett rekkefølge. Noen som har tips ??
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 14/4/2006 23:47 (#842 - som svar på #841)
Emne: RE: Overføring av spor til Sportsim

Top Team

Poster: 7397
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no
GPSm starter et nytt spor hver gang den mottar for svake satellitt signaler til å beregne posisjon, f.eks. hvis de fleste satellittene skjermes av noe eller GPSm slås av og på.

Jeg har en database med to spor som har oppstått fordi GPSen slo seg av underveis på en tur. Jeg satte sammen sporene i et nytt spor i MapSource, lagra databasen med alle tre sporene i gpx format, leste denne inn i Sportsim og kunne velge blant alle tre sporene, både de to halve og det hele sporet. Det ser ut til å fungere bra på denne måten.

Sykkelsesongen er i gang, over påske
Bertram
Posta 15/4/2006 00:13 (#843 - som svar på #842)

Senior Medlem

100252525
Ja det stemmer. I slike tilfeller får man tre spor, og for å simulere turen må man da starte alle tre sporene i forskjellige farger. Det andre sporet tar over der det hørste slutter, osv. Hadde vært ønskelig å få satt de tre sporene sammen slik at man får bare et spor og en farge, men ser ikke ut som om det finnes noen mulighet for dette.

Jeg har sendt mail til SportSim, så får vi høre hva de sier.

Ja, sykkelsessongen er i gang igjen. (Den sluttet vel egentlig aldre, man bare bytter sykkel). Ble 4 mil i går, 6,5 i dag og så blir det vel noen mil i morgen, før det er meldt dårlig vær igjen. Er greit med en hviledag også, bare det ikke blir for mange av de

Fortsatt god påske.
Otto
Posta 15/4/2006 00:23 (#844 - som svar på #843)

Top Team

50002000100100100252525
Jeg mener det skal bli ett spor med en farge på denne måten:
Utgangspunkt: 2 spor, splittet
MapSource: Sett dem sammen i ett nytt spor i riktig rekkefølge i forhold til tid, og slett de to halve sporene. Nå har man kun ett helt spor. Lagre i fil i gpx format
Sportsim: Les inn gpx filen. Nå skal det kun være et helt spor

Fortsatt god påske
Bertram
Posta 15/4/2006 00:29 (#845 - som svar på #844)

Senior Medlem

100252525
Ok.mener det var dette jeg også gjorde, men da jeg overførte til Sportsim var det to spor igjen. Skal se mer på dette i morgen.
Bertram
Posta 15/4/2006 10:19 (#846 - som svar på #845)

Senior Medlem

100252525
Påskenøtt!!!
Kommer ikke noe videre med dette. Hvis noen ønsker å prøve seg ligger filen vedlagt.

Sorry! Sporet var litt for stort til å kunne legges med som vedlegg

Editert av Bertram 15/4/2006 10:24
Bertram
Posta 15/4/2006 12:23 (#848 - som svar på #846)

Senior Medlem

100252525
Sporfilen er på 202kb, er det en metode å komprimere denne på slik at man kommer under 200kb?
Otto
Posta 18/4/2006 16:39 (#860 - som svar på #848)

Top Team

50002000100100100252525
Jeg har forstått det slik at sporet var satt sammen av flere spor og at tidssekvensen ble feil i deler av sporet. Sporpunktene må være sortert stigende på tid.

Hvis MapSource gdb databasen bli større enn 200 kb, slett unna noe som ev. ikke behøves i databasen, f.eks. de sporene som ble brukt til å bygge opp et nytt helt spor. Ønsker man å legge ut flere spor og kart data, og gdb fila blir større enn 200 kb, splitt i flere gdb filer.

Forum administrator kan ved behov øke maksimum størrelsen for vedlegg, gi beskjed.
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software