Tips: Du kan f.eks. lagre de gode fiskeplassene som veipunkter med og uten nærhetsalarm |
|
|
 Medlem
Poster: 56
  Lokasjon: Navigate3D.net | Jeg har med dette forsøkt å informere i mitt eget nærmiljø om mulighetene til å ta spaser- og skiturer i området, blant annet til Granåsen skisenter i utkanten av Bymarka i Trondheim. Det er mulig å gå direkte ut i marka og VM-løypene fra bl.a. Høgreina Borettslag. Vedlagt .doc fil 'En forfriskende spasertur i nærmiljøet' viser en plakat som henges opp i boligområdene her. Nærmiljøet er preget av liten lokal turaktivitet, og det trengs et eller flere initiativ for å forsøke å bøte på dette. Opplegget er selvfølgelig også forenlig med bruk av GPSm.
Åpningstider for caféen i Granåsen: Se Trønderhopp, se 'Hytta i Granåsen'
Jeg kaster ballen videre til andre som vil øke turaktivitetene i sitt nærmiljø 
(100-0044_IMG midi sharp.jpg)
Vedlegg ----------------
En forfriskende spasertur i nnÃromrrÃdet.doc (134KB - 1048 nedlastinger)
100-0044_IMG midi sharp.jpg (175KB - 1019 nedlastinger)
| |
| |
 Senior Medlem
Poster: 192

| Veldig bra tiltak, og kunne ønske flere la ut slike kart og spor, og for mitt vedkommende helst sykkelstier i Østlandsområdet. Jeg skal også forsøke å bidra med noen spor utover sommeren, men hvilke progra brukes for å lage slike kart?
PS: Hvis noen sitter inne med et spor for Birkebeinerrittet er jeg intr. i dette. | |
| |
 Senior Top Team
Poster: 7549
    Lokasjon: © Navigate3D.no | Jeg bruker MapSource versjon 6.10.2 og tegnet sporene i dette tilfellet i kartet. Det er mulig å tegne spor ved å velge funksjon "Rediger'>'Nytt spor'>'Ok'. På den måten slipper man å gå opp sporet med GPSm for å få det illustrert i et kart. Videre tar jeg kopi av kartet med spor og veipunkter og lagrer som .gif fil. (Kart og tekst bilder lagres best i .gif format, foto bilder lagres best i .jpg format) | |
| |
 Junior Veteran
Poster: 502

| Bertram - 2006-03-31 22:10 Hvis noen sitter inne med et spor for Birkebeinerrittet er jeg intr. i dette. Sjekk forumet, kanskje du finner den der; http://forum.birkebeiner.no/index.php | |
| |
 Senior Medlem

| Oki, skal se hva jeg klarer å få til  | |
| |
 Senior Medlem

| Otto - 2006-03-31 22:24
Jeg bruker MapSource versjon 6.10.2 og tegnet sporene i dette tilfellet i kartet. Det er mulig å tegne spor ved å velge funksjon "Rediger'>'Nytt spor'>'Ok'. På den måten slipper man å gå opp sporet med GPSm for å få det illustrert i et kart. Videre tar jeg kopi av kartet med spor og veipunkter og lagrer som .gif fil. (Kart og tekst bilder lagres best i .gif format, foto bilder lagres best i .jpg format)
Ja, den delen har jeg funnet ut av. Men jeg har et ferdig spor som jeg ønsker å sette farge på og så sette dette inn i en posting. | |
| |
 Senior Top Team
Poster: 7549
    Lokasjon: © Navigate3D.no | Sette farge på spor, mm: Dobbelklikk sporet under fanen Spor i MapSource for å komme inn på 'Egenskaper for spor', ev. høyreklikk sporet og velg 'Egenskaper for spor'. I vinduet 'Egenskaper for spor' kan blant annet 'Farge' på spor settes.
For andre opplysninger angående å lage bilder og vedlegge filer i poster, les: Lage og tilpasse bilder, vedlegge bilder og andre filer i poster | |
|
Hopp til side : 1 Viser side 1 [25 meldinger per side] | | | |