Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  Geocaching og turer -> Beholdere og innhold, dokumenter -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "For å ødelegge en kjede må du bryte minst en lenke i kjeden. For å ødelegge den nye verdensorden må du bryte så mange lenker som mulig i dette globale diktatorisk kontrollerte nettverket. En av lenkene er smartmeter. Nekt installasjonen av smartmordmeter" - Falcons' CAFE

Hva legger du som innhold i en geocache
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   Geocaching og turer -> Beholdere og innhold, dokumenterMelding format

asghegg
Posta 16/3/2006 00:48 (#529)
Emne: Hva legger du som innhold i en geocache

Junior Veteran

Poster: 502
500

Hadde lyst å få noen ideer hva dere legger i en cache, av bytteting kan det nok være div
ting.
Æ bruker stortsett 1.8ltr Curverbokser, innholdet som æ legger i en 1.8 ltr boks er lik i alle.
Kan nevne; notisblokk, 2stk blyanter, viskelær, blyantspisser, turboksdokumenter norsk/engelsk og FTFC.
Det dokumentet som alltid skal ligge i cachen, klipper æ til og legger i kontaktpapir, norsk på ene siden
og engelsk på andre siden. Kjøpte til og begynne med bytteting på lekebutikk, fant fort ut at
det var like dyrt/billig å kjøpe nyttige ting, så folk har bruk for.
Alt legger æ i zip poser.

Asbjørn

(Cacheinnhold.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Cacheinnhold.jpg (76KB - 593 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 16/3/2006 08:59 (#530 - som svar på #529)
Emne: RE: Hva legger du som innhold i en geocache

Top Team

Poster: 7226
5000200010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no

Takk for presentasjonen Asbjørn. Det gir nye tips og idéer.

Jeg anvender også Curver 1.8l bokser som tåler norsk klima og er vanntett. Curver boksen som er litt mindre, tror den er ca 1.2l, er av samme kvalitet. Turbokser som ikke er helårs legger jeg i naturlige hyller og hull ute i naturen. Helårscacher henger jeg opp i diverse anordninger av tau. I noen tilfeller er det nødvendig å montere en rem rundt boksen for å sikre at lokket ikke løsner.

Innholdet er som regel: Turboksdokument på norsk eller engelsk, FTFC (First To Find Certificate), et par penner, en blyant, loggbok, et par nyttige ting som f.eks. meterbånd og bilderamme (mye nyttig og bra å få for 10-20 kr), og ofte en Travel Bug med informasjonsark.

Jeg har tenkt litt på hvorfor vi driver med dette, hvorfor vi legger ut turbokser. Mine svar er:
* Egne turopplevelser, og gi andre turopplevelser, turopplevelser som de ellers ikke ville ha fått
* Turopplevelser er trivelige og helsebringende på lik linje med andre turaktiviteter, som fjellvandring og orientering
* En måte å lære seg å navigere med GPS mottaker
* Kombinasjonen av tur og bruk av GPS teknologi er for mange fasinerende, interessant og nyttig

Jeg ser etterhvert at det er nødvendig å vedlikeholde turboksene. Man kan vente til det kommer opplysninger i geocaching.com loggen som viser at en cache trenger vedlikehold eller ta en årlig runde innom boksene medbragt nødvendig utstyr. Vedlikehold består av utskifting av defekte deler, erstatning av ting som skal ligge permanent i boksen, påfyll av interessante ting, eventuelt flytting av boksen.

I vinter har jeg plassert ut noen helårscacher. Disse har blitt godt mottatt av geocacherne, som jeg tar som en bekreftelse på at de er riktig plassert og med riktig innhold. De er plassert på steder som gir finneren en ekstra flott opplevelse, som f.eks. fantastisk utsikt over et meget stort område, og noen ganger kombinert med en ren og skjær fysisk og psykisk utfordring med mye svette

Siste helårscache jeg har lagt ut, Elgoksen, har vist seg å være en ekstra utfordring for noen, med en eller flere soleklare gevinster

Mine tips:
* Når du skal plassere en turboks, legg minimum to nyttige ting i boksen for bytte
* Når du skal finne en turboks, ta med en nyttig ting for å legge igjen i boksen, eller for bytte
* Plasser ut helårscacher, dvs turbokser som er tilgjengelig året rundt og ikke tildekkes av snø og is
* Gjør om dine ikke-helårscacher til helårscacher

Detlef
Posta 6/8/2006 12:43 (#1323 - som svar på #529)
Emne: RE: Hva legger du som innhold i en geocache

Junior Veteran

Poster: 530
50025
Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen
Skal begynne å legge ut noen cacher og da var det akkurat nå planlegging av hva som skal legges inn i boksen, boksen er av type 1 liter og skal tåle temperaturer fra -40 til +95:

innholdet som vanlig:
notisblokk, 2 stk blyanter, viskelær, blyantspisser, turboksdokumenter norsk / engelsk og FTFC.
Alt legges i zip-poser. Av og til informasjoner om området (historisk info og hva som skjer der i dag) der cachen legges ut.

Som bytteting skal det bli:
se på bildene
- AccuSafe koster her i Tyskland Euro 1,95 dvs. 16 kr
- nøklering Euro 1,45 dvs. 12 kr.

Editert av Detlef 6/8/2006 12:44

(AccuSafe.jpg)

(nnnklering.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg AccuSafe.jpg (26KB - 549 nedlastinger)
Vedlegg nnnklering.jpg (19KB - 602 nedlastinger)
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2018 PD9 Software