Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> På ski: kart, sporlogg, rute, veipunkter -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Jeg vet om noe som er vakrere. Blant alle de flotteste beger og krus, som kan tørste all kunnskapens rus, finner jeg en liten trekopp. Den er krukete, og bærer preg av tidens tann. I den finner jeg rent kildevann. Og når jeg drikker dette vannet, så kjenner jeg en vakker følelse av at det enkleste er ofte det beste." - Menneske nyhetsspeilet.no

Trondheim, Haukvatnet - Grønlia på ski. Markagrensa og Allemannsretten
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> På ski: kart, sporlogg, rute, veipunkterMelding format

Otto
Posta 15/3/2006 02:22 (#521)
Emne: Trondheim, Haukvatnet - Grønlia på ski. Markagrensa og Allemannsretten

Top Team

Poster: 7387
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no
Jeg ble bedd på middag på Grønlia, min første i Bymarka. Det sto Finnbiff på menyen i dag, med kaffe og kaker til dessert. Middag serveres visstnok på tirsdager og i helger. Etter en skitur på 6km fra parkeringsplassen ved Haukvatnet, smakte middagen, kaffen og kakene mildt sagt godt. Skiløype nettet i Bymarka er veldig bra og omfattende og må være slik for å betjene behovet befolkninga har og kommer til å ha for trim og rekreasjon. Uten Bymarka hadde det vært farlig stusslig å bo her i byen. Folk blomstrer der oppe nå med de fine snø- og værforholdene som er.

Bymarka og markagrensa er viktig for allmennheten. Det er ikke rom for aktiviteter i Bymarka som forringer dens verdi som rekreasjonsområde. Bebyggelse og destruering av natur og topografi vil for all framtid ødelegge for hele befolkninga i Trondheim og omegn, og besøkende. Bymarka og Allemannsretten er helse og trivsel for oss alle. Les om Allemannsretten mm i Miljøstatus for Norge.

Et område i Bymarka som har mistet noe av sin rekreasjonsverdi grunnet utbygging er Lian, selv om det også er et flott område å ferdes i som innfallsport til Bymarka.

God tur til alle!

(IMG_0557 midi.jpg)

(IMG_0567 midi.jpg)

(IMG_0571 midi.jpg)

(IMG_0583 midi.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg IMG_0557 midi.jpg (162KB - 598 nedlastinger)
Vedlegg IMG_0567 midi.jpg (197KB - 596 nedlastinger)
Vedlegg IMG_0571 midi.jpg (196KB - 576 nedlastinger)
Vedlegg IMG_0583 midi.jpg (157KB - 591 nedlastinger)
Vedlegg GrrÃnlia.gdb (35KB - 644 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 21/9/2007 13:02 (#2491 - som svar på #521)
Emne: RE: Trondheim, Haukvatnet - Grønlia på ski. Markagrensa og Allemannsretten

Top Team

Poster: 7387
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no

Sandefjord kommune har i år 2007 klart å markere seg med et grovt anslag mot Allemannsretten, se Kjøpte seg fri fra allemannsretten . Dette gjelder eiendommen Yxney i skjærgården utenfor Sandefjord. Se også Yxney: Ulovlig i 2006, lovlig i 2007?

Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software