Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobil -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: “Signs and Symbols Rule the world, not rules and law” – Confucius (551 – 479 BC)

Nuvi
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobilMelding format

ATLAS
Posta 13/3/2006 16:07 (#505)
Emne: Nuvi

Skal waypoints lagres i gpx eller csv format på nuvi 300?
takk!
Toppen av siden Bunnen av siden
OttoGPS
Posta 15/3/2006 23:48 (#528 - som svar på #505)
Emne: RE: Nuvi

Medlem

Poster: 56
2525
Lokasjon: Navigate3D.net
Hvis du bruker MapSource kan du lese filer med følgende formater: .gdb .mps .gpx .loc
Fra MapSource kan du laste veipunktene videre til GPSm, f.eks. nüvi
Gjest
Posta 16/3/2006 15:03 (#536 - som svar på #528)

Takk for svaret,men jeg bruker POI loader,og da er spørsmålet mitt:gpx eller csv format?
Otto
Posta 17/3/2006 09:45 (#552 - som svar på #536)

Top Team

Poster: 7341
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
På Garmins POI loader installasjonside finnes en forklaring av bl.a. filformat kompatibilitet, tillagt support i versjon 2.2.1. Last ned POI loader og installer den. Det følger med en Hjelp-fil som inneholder forklaring av filformatene og bruk av disse:
POI Loader software version 2.2.1 as of January 23, 2006

Changes made from version 2.0 to 2.2.1:
  • Added support for reading POIs from GPX files. You can now create POIs in MapSource and load them in POI Loader. See product Help for more details.
  • Added support for comment lines in .CSV files that start with ';' or '#'. This allows .CSV files created by programs like PoiEdit to work without modifications.
  • Added support for a fourth column in the .CSV file for POI details. This was an unadvertised feature in 2.0.
  • Added support for embedded line-breaks in the name and comment fields of .CSV files. This allows you to enter multi-line comments like addresses. See product Help for more details.
  • Added support for longitude and latitude to be quoted.
  • Added Palm support to support the iQue 3000.
  • Increased maximum alert proximity range to 65km/37miles.
  • Monochrome images (1bit per pixel) are now sent to the unit correctly.
  • Fixed translation and layout issues for Japanese, Korean, and Chinese.

Du kan laste ned en nuvi manual og søke etter ordet 'gpx'. Jeg fant informasjon i manualen om gpx men ikke om csv.

Gjest
Posta 21/3/2006 18:20 (#627 - som svar på #505)

Beklager,men får ikke dette til.(nybegynner)
Kunne noen være så snill å legge ut en eksempelfil i csv-format
til Nuvi,så jeg kan se hvordan den ser ut?
asghegg
Posta 24/3/2006 19:22 (#636 - som svar på #505)

Junior Veteran

Poster: 502
500

Hei

Har ikke så god greie på dette men prøv å teste denne, du skal kunne bruke poi Loader på filen.

Editert av asghegg 24/3/2006 19:27

Vedlegg
----------------
Vedlegg bed2987adfac6ecc21292c3016c13e4b.csv (0KB - 613 nedlastinger)
Drakh
Posta 31/3/2006 10:47 (#698 - som svar på #505)

Man bruker csv format. Har store mengder POI's til Nuvi. Alt fra fotobokser til burgerking, bensinstasjoner, hoteller, Naf camp osv. Er bare å bruke POI loader. Hvis du vil ha de sendt på mail, kontakt meg på den2@online.no
Gjest2
Posta 10/4/2006 16:22 (#825 - som svar på #698)

Har akkurat kjøpt meg en Nuvi 300 i dag. Har lastet ned POI Loader, men finner ikke filen med fotobokser. hvis noen vil sende meg disse hadde vært utrolig bra.
jarle.oversveen@lyse.net
Otto
Posta 10/4/2006 16:28 (#826 - som svar på #825)

Top Team

5000200010010010025
Jeg antar at det kan være denne filen med veipunkter for norske fotobokser du er ute etter:
Norske fotoboksveipunkter for Quest og andre Garmin GPS modeller
Anne LIse
Posta 19/6/2007 11:55 (#2353 - som svar på #505)
Emne: Re: Nuvi

Ny bruker

Poster: 1

Når jeg legger inn feks autopass så fungerer det, men når jeg etterpå feks legger inn alle peppes pizza så blir autopassene borte igjen. Hva gjør jeg feil?
Otto
Posta 19/6/2007 12:12 (#2354 - som svar på #2353)
Emne: Re: Nuvi

Top Team

5000200010010010025

Se i Den Store Garmin Nüvi 360 Guiden. Jeg regner med at det samme gjelder alle nuvi modeller. Der står det følgende. i skrivende stund:

Jeg la inn noen nye POI, og nå er alle de jeg hadde fra før borte

Svar: Når man legger til nye poi med PoiLoader så må man legge inn ALLE de man ønsker å ha i nuvi 360. Det vil si gamle poi + de nye ellers mister man de gamle og bare de aller siste blir lagt inn. Dine pois lagres nemlig i en fil "poi.gpi", og når du da skal legge til nye pois så åpnes ikke den eksisterende filen, det opprettes en ny som overskriver den gamle. Tenk deg et word dokument "hei.doc", tar du en blank side skriver noe på den og lagrer med navnet "hei.doc" overskrives den gamle filen og innholdet i den opprinnelige forsvinner og erstattes. Dette skjer når du legger til nye pois. Derfor lurt å lage seg en mappe som f.eks heter "alle mine poi" og her samler man alle de poi som man ønsker til en hver tid å ha i nuvi 360 og som man derfor legger inn med poi loader når nye kommer til.

Det finnes en avansert måte å beskytte poi's på slik at de ikke forsvinner når du legger til nye, se punktet nedenfor.

Finnes det en måte å beholde gamle poi's på når nye legges inn uten å inkludere de gamle hele tiden?

Svar: Her er en god løsing som gør at du beholder dine favoritt POI uten å måtte tenke på å legge de inn sammen med andre POI hver gang du laster nye poi:
La oss si du har en liste over alle norske flyplasser og ønsker de lagret som POI. Siden de er ganske så statiske, så er det greit å ha de liggende fast på GPSen.

Begynn i Mapsource og legg inn alle flyplassene som Waypoints. Lagre disse i Mapsoure, bruk "File" "Save As" og velg GPX som filformat. Gi filen navnet Flyplasser.gpx. Du kan nå starte POI loader og peke på folderen som Flyplasser.gpx ligger i. POI Loader vil så sende filen til minnekortet for din GPS. Nå vil du kunne finne Flyplasser som en liste under Egendefinerte POI. Alt dette er velkjent for de som har jobbet med POI. Men så kommer trikset for at den ikke skal slettes. Når POI loader sender Flyplassene til GPSen så havner de i en fil som heter POI.GPI. Her ligger alle Custom POI og den filen blir overskrevet hver gang. Filen ligger i folderen \Garmin\Poi.
Det du gjør så, er å koble GPSen til PCen igjen for så å gå til den mappen hvor filen POI.GPI ligger. Du skal nå endre navnet på den til Flyplasser.GPI. Dette gjør at den blir liggende selv om du sender nye POI til GPSen. Flyplasser vil nå bli liggende hele tiden som en kategori under Custom/Egendefinerete POI. Du kan lage så mange GPI filer du ønsker.

Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software