Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvor -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "If thou wouldst rule well, thou must rule for God, and to do that, thou must be ruled by him. Those who will not be governed by God will be ruled by tyrants." – William Penn http://tinyurl.com/yz49lau

Hvilken gps trenger jeg???
Hopp til side : 1 2
Viser side 2 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvorMelding format

Otto
Posta 20/3/2006 11:47 (#602 - som svar på #599)
Emne: RE: Hvilke gps trenger jeg???

Top Team

Poster: 7342
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
Visning av kartet er på kartsiden, bla gjennom med 'Page'.
Kartene og muligheter for konfigurering av disse velges slik: 'Menu'>'Menu'>'Oppsett'>'Kart', velg riktig side, side 5 av 6, se vedlagt bilde.
Ved å velge 'Menu' når man står på vedlagt side, får man muligheter til å Vise/Skjule kartområder og kartprodukter. Hvis man f.eks. har lastet både topo- og veikart, vil veikart ha prioritet over topokart ved visning. For å vise topokartene velges 'Skjul veikart produktet'. For å gå tilbake til visning og bruk av veikart, velg 'Vis veikart produktet'.

(Garmin GPSmap 60CS map page.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Garmin GPSmap 60CS map page.gif (10KB - 549 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Bertram
Posta 20/3/2006 21:42 (#614 - som svar på #602)

Senior Medlem

Poster: 192
100252525
Otto - 2006-03-20 11:47

Visning av kartet er på kartsiden, bla gjennom med 'Page'.
Kartene og muligheter for konfigurering av disse velges slik: 'Menu'>'Menu'>'Oppsett'>'Kart', velg riktig side, side 5 av 6, se vedlagt bilde.
Ved å velge 'Menu' når man står på vedlagt side, får man muligheter til å Vise/Skjule kartområder og kartprodukter. Hvis man f.eks. har lastet både topo- og veikart, vil veikart ha prioritet over topokart ved visning. For å vise topokartene velges 'Skjul veikart produktet'. For å gå tilbake til visning og bruk av veikart, velg 'Vis veikart produktet'.

Er veldig usikker nå. Under overføring fikk jeg beskjed om at minnekortet ikke hadde nok plass til å overføre mitt utvalg selv om filen ikke er på mer enn 33 mb. Dette tyder på at det ligger noe på kortet, men når jeg forsøker å finne det slik du beskriver, så finner jeg bare "Internasjonal Marine Point Basemap" men ikke det jeg har lagt inn i fra Gran Canaria eller fra City Select.

Noen som vet råd????

Hvordan sletter man forresten innholdet på kortet??

PS: Nå har jeg fått lagt inn Gran Canaria på nytt og finner det på listen over kart sammen med Internasjonal Marine Point Basemap, men klarer ikke å få åpnet det slik at jeg ser dette kartet på gps'n.

Editert av Bertram 20/3/2006 21:57
Otto
Posta 20/3/2006 22:40 (#616 - som svar på #614)

Top Team

Poster: 7342
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
Kartprodukt må låses opp i MapSource og 60CSx må registreres mot kartprodukt lisensen. Dette gjøres i MapSource 'Tilbehør'>'Lås opp kart'. Når dette er gjort, er det mulig å overføre kartområder og info til registrert GPSm.

Normalt skal kartområder som ligger på MicroSD brikken bli slettet automatisk når du overfører nytt sett med kartområder.

Hvilke kartområder finner du når du blar deg nedover i menyen på GPSm, dvs hva inneholder GPSm?

Jeg mener det normalt skal være unødvendig, men det er mulig å se på og slette data på MicroSD hvis du setter det inn som device i en kortleser, ev. med adapter, på en PC.
Bertram
Posta 20/3/2006 23:25 (#617 - som svar på #616)

Senior Medlem

100252525
Takk for tips, det går stadig framover
Bertram
Posta 30/3/2006 10:31 (#689 - som svar på #617)

Senior Medlem

100252525
Da er vi kommet hjem i fra Gran Canarie igjen. Har hatt en fantastisk uke med sykling og gps der nede. Hadde litt dårlig kartgrunnlag for å kunne utnytte alle mulighetene som ligger i gps'n. Selv om det kartet Detlef la ut link til var litt mangelfult og unøyaktig men det var til uvurdelig hjelp de gangene vi klarte å rote oss bort enten inne i byene eller oppe i fjellene, og det var langt bedre enn mitt Europa v6 kart. Har fått laget noen spor, som jeg har tenkt å legge ut på Sportsim.
Takk for all god hjelp til og velge gps, og jeg er nå overbevist om at dette var det riktige valg.

PS. Da jeg kom hjem lå en splitter ny oppdatering til Europa v8 og ventet på meg
Bertram
Posta 13/4/2006 10:48 (#835 - som svar på #689)

Senior Medlem

100252525
Har kommet godt i gang med å bruke gps'n. Litt skuffet over bilnavigeringsdelen, der jeg synes andre som StreetPilot osv er langt bedre. Nå er vel heller 60CSx primert tenk som en gps som skal dekke andre og flere behov. Har blandt annet hatt den med meg på spaserturer, skiturer og sykkelturer og der fyller den sin oppgave meget bra. Legge ut spor over turene, osv. går veldig greit, og batterikapasiteten er bra. Så er er fortsatt meget godt fornøyd med kjøpet.

En funksjon jeg ikke har funnet ut av er "MOTORVEI", hva brukes denne til?

Er det riktig at man bare kan slå av gps'n i SATELITT vinduet?

Editert av Bertram 13/4/2006 10:52
OttoGPS
Posta 13/4/2006 12:48 (#837 - som svar på #835)

Medlem

Poster: 56
2525
Lokasjon: Navigate3D.net
Man slår av 60CS GPSm ved å holde ned av/på knappen et par sekunder, uansett hvilken side som vises i displayet. Enheten slå på ved å holde ned knappen ca ett sekund.

Funksjonen Motorvei viser kart og rute i 3D perspektiv sammen med noen viktige og valgbare datafelter, som fart, avstand, endelig ETA og ETE. Denne siden egner seg for bruk under navigering på vei.

ETA - Estimated Time of Arrival, beregnet tid for ankomst til målet
ETE - Estimated Time Enroute, estimert tid det tar fram til målet
Bertram
Posta 13/4/2006 12:57 (#838 - som svar på #837)

Senior Medlem

100252525
Takk for svar.
Virker da som om knappen på min gps ikke er helt i orden. Selv om jeg trykker hardt ned og holder den en stund, kan jeg ha problemer med å få slått den på og av.

Får kanskje et bedre inntrykk av CitySelect hvis jeg forsøker med "Motorvei" Må ut og prøve
Hopp til side : 1 2
Viser side 2 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software