Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobil -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: DGPS er differensiell GPS som inneholder korreksjonsdata for mer nøyaktig posisjonsberegning

Garmin Legend C/Vista C med sirf III
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobilMelding format

asghegg
Posta 16/2/2006 19:07 (#392)
Emne: Garmin Legend C/Vista C med sirf III

Junior Veteran

Poster: 502
500

Kan det være noe i disse ryktene? Kommer disse gpsèr med sirf III i Mai-Juni  

Asbjørn

Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 16/2/2006 22:41 (#393 - som svar på #392)
Emne: RE: Legend C/Vista C med sirf III

Top Team

Poster: 7342
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no

Det høres ut til å være realistisk, dog ingen konkrete opplysninger om dette som jeg vet om.

Jeg har nettopp assistert en person med å kjøpe ny eTrex Vista C fra gpsdiscount. Prisen ble totalt ca NOK 2.500. For første gang har jeg prøvd denne modellen og den er kort sagt meget hendig, praktisk, vanntett og robust. At Garmin utvider denne og Legend C med SiRFstar chipset er etter min mening en selvfølge. F.eks. mange topokart samt sjøkart og veikart i MicroSD minnet samtidig og med moderne satellitt mottaker chipset er prima. Med SiRFstar chipset vil den også bli fullt ut anvendelig for vei navigasjon med City Navigator Europe v8, og sjø navigasjon med BlueChart, uten ekstern antenne.

Legend/Vista C har ikke kontakter for tilkobling for ekstern antenne og strømkilde. Kanskje Garmin utstyrer de nye SiRFstar modellene med dette.

Vi kjøpte denne Vanson batteriladeren med 8 NiMH batterier, et meget godt kjøp.

asghegg
Posta 16/2/2006 22:57 (#394 - som svar på #392)

Junior Veteran

500

Kanskje den også får den nye Sirf star III LT brikken, som bruker mye mindre strøm enn sirf III.
Da hadde den nok blitt kongen i fjellet, siden den er så liten. Fint å ha hengene rundt halsen under
vandringen. I tillegg lett å bruke, med den enkle stikken som du gjør det meste med.
Vi kan jo ønske
Otto
Posta 16/2/2006 23:14 (#395 - som svar på #394)

Top Team

Poster: 7342
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no
Etter det jeg har lest om strømforbruk i det nye SiRFstarIII chipsettet i 60/76 x-seriene er det en fordel å anvende et SiRFstar chipset med mindre strømforbruk i nye modeller, SiRFstarIII-LTSiRFstarIIe/LP eller tilsvarende. Hvis Garmin er like glupe i dette tilfellet som de ofte har vært så tar de i bruk et chipset med lavere strømforbruk enn SiRFstartIII. En ny Legend/Vista C modell med relativt høyt strømforbruk er på ingen måte en god idé.

Jeg antar at også nye 60/76 x-modeller ganske snart får chipset med mindre strømforbruk enn SiRFstarIII.

SiRF introduserte SiRFstarIII-LT mm på 3GSM World Congress i februar 2006.
asghegg
Posta 16/8/2006 15:52 (#1405 - som svar på #392)

Junior Veteran

500

Går rykter om at de gpsèr er kommet til Norge, men ikke lagt ut for salg ennå

Noen som vet noe mere
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software