Tips: "Når en fløyteblåser får førsteside dekning i korrupte massemedia, er det ikke en fløyteblåser, det er en lokkefugl, avledningsmanøver, en psyop" - Falcons' CAFE
Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ansatte Hopp til side : <123 4 5678> Viser side 4 [25 meldinger per side]
Posta 12/4/2013 17:56 (#9104 - som svar på #9103) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Dette er side 4, velg annen side ovenfor til venstre 'Hopp til side' Kommentar under artikkel Vet du noe?, sitat:
+{
icanhandlethetruth sier: 17. 10. 2012, kl. 14:22
Får syv millioner av Løvenskiold Frimurerlosjen i Skien er tildelt en testamentarisk gave fra Leopold Løvenskiold i Sverige på cirka syv millioner kroner. Pengene skal hovedsakelig brukes på humanitært arbeid.
«I det politiske miljøet er det for øyeblikket bare frimurer, Kragerø-ordfører Erling Laland som har en posisjon å snakke om. Kragerø Blad Vestmars nyhetssjef Per Arne Eckholdt er også frimurer. I hans stand lokalt finner vi også andre losjefolk: TAs Trond Andersen og TAs sportsredaktør Runar Pedersen som er brødre hos frimurer-konkurrenten Odd Fellow, og NRKs Per Simon Mustvedt i Rotary»
Noen som lykkes i åpne en eneste lenke, som ikke er «aktiv»?
Jeg har en beskjed til Frimureriet, Odd Fellow, og Rotary i Grenland:
Dere blir nå fulgt med argus øyne. Det jobbes iherdig med å infiltrere samtlige av losjene. Dere blir kartlagt, og undersøkt nøye i sømmene. Alt fra regnskap, til innblanding i politikk, til påvirkning i både næringsliv, industri og generell «entrepenørskap» SKAL nå frem i dagens lys. Jo mer dere forsøker å skjule/ dekke over, jo flere blodhunder vil bli satt på oppdrag.
Alt vil bli notert, og det dannes nå Ad-hoc grupper, som på lovlig vis, vil motarbeide forbryter- virksomhetene deres. Ingen av dere vil slippe unna! Og for at deres tendensiøse misbruk av begrep som «vold» og «terrorisme» ikke skal misbrukes videre av dere selv, så kan jeg forsikre om at fredelige og lovlige mottiltak mot dere vil utøves, med den største forsiktighet, og aktsomhet. Advokat- bistand er nå allerede på plass, for vår del.
Og endetiden for deres endeløse forbrytelser er nå, og i tiden fremover! Nå har Porsgrunns og Skiens ærlige medborgere fått nok av dere!
Ett hvert videre forbrytersk overtramp mot enkeltpersoner, det være seg utpressing, eller overtramp fra psykiatrisk, eller faktisk drapsforsøk, vil straffe seg i lengden. Alt som foregår, vil noteres i logger, og videreformidles til både inn- og utland! Som en stafettpinne, vil dere selv bli kartlagt av oss; *Kartleggerne*- We see you! Og overalt, blant deres egne, vil antall personer som følger med på dere, øke. Både ansatte i bedrifter, befolkning generelt, og fra andre «grupper».
(det foregår så mange «underlige» høyteknologiske øvelser i Grenlandsregionen av topp- hemmelig karakter, som befolkningen burde blitt informert om)
Vi kjenner til mange av disse aktivitetene, som også er direkte helseskadelige. Alt blir filmet, og dokumentert for ettertiden!
Posta 12/4/2013 18:05 (#9105 - som svar på #9104) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Flere og flere personer i Grenlandsområdet begynner nå å stille spørsmål i forhold til Norges kanskje ett av de mektigste og vanntette «frimurer- reir», og om det finnes kontroversielle forbindelser mellom: Frimureriet, Odd Fellow, Rotary, og psykiatri, psykiatere, samt leger og legekontor, som muligvis har klare og gunstige forbindelser med folkehelseinstituttet og farmasia generelt?
Opprinnelsen til «Grenlands»- navnet forøvrig, stammer fra Harald Grenske, eller Harald Hårfagre, som angivelig skal komme fra Grenland. Han mistenkes for å være i slekt med «Davidic blodline», og med sine Grenere har han muligvis klart å bygge opp en mektig satanisk mafia, etter alle «Rothschild- familiens kokkekunster». Spørsmålstegn. Grenlendere i dag kan være vitne til den skjulte, ulovlige, og soleklart udemokratiske makt, som eliten, d.v.s. frimureriet, Rotary og Odd Fellow utviser i samarbeid med kommune (kommunen er styrt av frimureriet).
Det vitnes om groteske overtramp fra psykiatri (denne artikkelen er bare toppen av isfjellet), og om muligvis direkte livsfarlige feilgrep fra leger og spesialister på sykehus, som svært ofte sender pasienter med fysiologiske symptomer/ sykdommer, til DPS, der de heller blir diagnostisert, og får psykiatriske medikamenter. Noen ganger med døden til følge? Hvordan står det til med selvmordsstatistikken? Skjulte tall? Og i et langsiktig tidsperspektiv, enda mer graverende? En del av det sataniske folkemord- programmet «Codex Alimentarius, under FN`s agenda 21?
Psykiaterne har begynt å slurve i forhold til å glatte over sine overgrep og feil. Det samme begynner nå å rapporteres om frimureriet. Heste-handel med Bilderberg innen industri (Norsk Hydro), og innside handling innen finans og generell næringsvirksomhet. Kraftselskapet «Skagerak» – «Statnett» er styrt og eid av «frimureriet», og antall dokumenter og bevis for at de har løyet og trikset med privatpersoners strømregninger, eller ulovlig eksport av strøm til utlandet (tomme vannmagasiner) opp gjennom årene, er omfattende. Et hvert problem i forhold til strøm, skyldes «klimaendringer», og eliten i Grenland bruker «miljø» og «Klimakatastrofen» for det det er verdt, for å få gjennomført sin sataniske agenda. Beviselig.
Grenland er en styrtrik region, og kommunene har mye «penger på bok», som det rapporteres fra insidere fra 3 hemmelige selskap. Likevel rapporteres det om mye fattigdom, overtramp fra Nav, Politi og barnevernet, som forøvrig har hovedkvarter i en «Rothschild- utsmykket bygning». Lokalaviser som TA, Varden og PD er kontrollert og sensurert til fingerspissene.
Posta 14/4/2013 09:38 (#9108 - som svar på #9105) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Barnevernsaken har gitt Orkdal et nytt parti, sitat: Torstein Larsen har ikke tenkt å kaste inn håndkleet. Nå etablerer han Pensjonistpartiet i Orkdal. Barnevernsaken har vært avgjørende for at dette skjer. – Pussig. Larsen medgir at det er litt underlig at barnevernsaken skal gi Orkdal et lokallag av Pensjonistpartiet. – Det er et pussig sammentreff ja. Det er helt riktig at det er barnevernsaken som er årsaken til at Pensjonistpartiet er dannet. For hadde ikke den saken blitt som den er blitt, ville jeg avventet fram mot valget og heller meldt meg inn i et annet parti, sier Larsen. Skuffet. – Jeg er skuffet over de etablerte partiene. Jeg er skuffet over deres unnfallenhet. Mange av dem har kommet til meg og fortalt at de støtter meg, men de tør ikke si den. Jeg er så skuffet at jeg ville ha sagt nei til dem dersom de hadde invitert meg med i deres partier før neste valg, forteller Larsen. For ikke lenge siden fikk han en telefon om han kunne tenke seg å være med i Pensjonistpartiet. Da falt alt på plass for ham. Mer enn pensjonister. – Jeg sjekket ut hva de står for, og fant ut at det passet meg godt. Dette er ikke bare politikk for pensjonister, men for alle «svake» grupper i samfunnet, og det går rett hjem hos meg. – Jeg har så stor tro på dette, og jeg tror vi kommer til å gjøre et valg som vil merkes i det politiske landskapet i Orkdal. – Du har fått mye oppmerksomhet for din befatning med barnevernsaken. Tror du det vil påvirke oppslutningen om partiet ved kommunevalget i 2015? – Garantert. Dette er en sak som folk ikke glemmer. Det er et sår som det vil ta lang tid å lege. Jeg har stått opp for det jeg har trodd på. Jeg tror på varslerne og på at noe har vært riv, ruskende galt. Og jeg har fått svært mange brev, mailer, tekstmeldinger og telefoner. Ikke én negativ henvendelse. Les hele artikkelen i fredagens ST.
Posta 24/4/2013 03:34 (#9119 - som svar på #9108) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Det virkelige Barnevernet, sitat: Nina Witoszeks fremstilling av Barnevernet er en større del av den norske virkelighet enn vi ønsker å tro. .. * Barnevernet svikter i 40 av 44 kommuner * Barn fortjener god omsorg * Det gjelder barnet! * Familien og den allmektige staten * Hellige kuer i Norge * - Dagen på barnevernskontoret var et av de største nederlagene i mitt liv * Debattantenes ansvar * Nina Witoszek vulgariserer en viktig debatt. Nina Witoszeks påpekninger om totalitære trekk ved «det norske godhetsregimet», belyst gjennom en omsorgsovertagelse fra Barnevernets side, er blitt møtt med sterk kritikk. For undertegnede, som har vært involvert i en rekke barnevernssaker som sakkyndig psykolog, fagkyndig meddommer, veileder for Barnevernet m.m., er imidlertid Witoszeks fremstilling en mye større del av den norske virkelighet enn vi ønsker å tro. En annen erfaring. Når barneombud Reidar Hjermann kritiserer Witoszek for ikke å bygge på fakta i den saken hun anfører som grunnlaget for sin kritikk, er han tydeligvis i den tro at faktagrunnlaget vanligvis er vesentlig bredere enn det hun antyder. Han går ut fra at den faglige og vitenskapelige kompetanse og gode skjønn ivaretas gjennom Barnevernets lovpålagte tilnærming. Etiske retningslinjer, tilsynsordninger, og uavhengige organer som skal godkjenne omsorgsovertagelse, forventes å være sikringsmekanismer som skal hindre «justismord» og brudd på menneskerettigheter. Slik vil vi gjerne ha tillit til at systemet fungerer, men undertegnedes erfaring er en helt annen, dessverre. Barnevernets og sakkyndiges oppgaver er særdeles krevende og fordrer høy kompetanse på en rekke områder. Denne kompetansen er oftere enn vi venter fraværende i de intervensjons- og undersøkelsesprosesser som kreves i forbindelse med omsorgsovertagelse. Det fattes dårlig funderte beslutninger som rammer de involverte meget hardt. Samtidig er spesielt sakkyndiges definisjonsmakt i rettssalen betydelig. Dommeren legger ansvaret over på de sakkyndige og slutter å utøve eget godt juridisk skjønn. Slik bygger den ene dårlig funderte beslutningen på den annen. Witoszeks fremstilling er altså slett ikke fremmed for oss fagpersoner som har gått enkeltsaker nærmere etter i sømmene og sett hvordan sikringsmekanismene i realiteten fungerer. En del familier, norske så vel som utenlandske rammes. Særlig hardt er det for de familier som ikke har store ressurser, hverken økonomisk eller sosialt til å føre sin egen sak og få gehør for denne gjennom rettsapparatet. Nødvendig debatt. Når Hjermann avslutter sitt innlegg med å påpeke viktigheten av en debatt om hvilke utfordringer barnevernet står overfor, er jeg mer enn enig. Det er på høy tid med en kritisk gjennomgang, ikke bare av Barnevernets arbeid og kompetanse, men like mye av de sakkyndiges metodebruk og observasjonsgrunnlag, deres frie status i forhold til barnevernet som oppdragsgiver, samt av rettsvesenets uavhengighet. Witoszek skriver i sin kronikk 17 februar: «I hver institusjon som er del av et stort, mektig system lurer et totalitært regime – et potensielt politbyrå som foreskriver normer og fordriver innlevelse og medfølelse». I mange tilfeller er det dessverre spikeren på hodet. Witoszek bidrar her til å reise en viktig debatt som ikke bør stilne før vi ser realitetene i øynene og tør se kritisk på inkompetanse og maktkonstellasjoner i vårt eget samfunn.
Posta 8/5/2013 17:10 (#9131 - som svar på #9119) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Loving Parents Despair - exposing the SS +, in youtube
]
Quote: Two parents - filmed anonymously out of fear of the Social Services - share their emotional abuse and torture at the hands of the UK state. When the SS told them that their third child would be taken away at birth, they made the heart-crushing decision to have a termination rather than face again what they had seen their other two children endure.....they know that they are not the only ones to have suffered this horror.....our hearts go out to anyone who has faced, or is facing, that situation. We urge everybody to start working together against these atrocities
Posta 14/5/2013 08:46 (#9138 - som svar på #9131) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Barnevernet utlyser enhetslederjobben, sitat: – Viktig for å kunne få gode søkere. Dagens ledelse i barnevernet sitter midlertidig fram til 2015. Nå kan det bli endringer langt tidligere. Sykefravær. Dagens enhetsleder for det interkommunale barnevernet i orkdalsregionen, Anne Løkstad, orienterte onsdag formannskapet om statusen i barnevernet. Løkstad tegnet et bilde av et barnevern som sakte, men sikkert er på riktig vei. Sykefraværet er en indikator på dette. I mars var sykefraværet oppe i 30 prosent og måneden etter 29 prosent. Løkstad sa at maitallene ennå ikke er klare, men at man har tro på et mer normalt sykefravær. Ny leder. Barnevernet har utlyst en stilling som fagleder, men det er ikke kommet inn så mange søkere. – Det er mange unge folk i barnevernet i dag, men vi trenger flere med erfaring i førstelinja, sa Løkstad til formannskapet. Med dette som bakgrunn, ønsker Løkstad at hennes stilling blir utlyst på nytt, og at det skjer raskt. – Ved å utlyse barnevernlederjobben som en enhetslederstilling, vil stillingen bli mer attraktiv, og vi håper dermed å trekke til oss gode søkere, sier Løkstad til ST. Dette er i tråd med det flere politikere har tatt til orde for, og det er også i tråd med det tidligere enhetsleder Lars Vattengård ønsket. Les mer i fredagens ST.
Posta 14/5/2013 09:33 (#9139 - som svar på #9138) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Fortsatt et barnevern i krise, sitat: Det handler ikke om å styrke barnevernet, i Orkdal er oppgaven å få barnevernet til å i det hele tatt fungere igjen. På det verste har førti prosent av staben vært sykemeldt. – Inntrykket jeg sitter med er at vi ikke har en operativ barnevernstjeneste i Orkdal per i dag. Som politiker føler meg maktesløs, sier Ivar Konrad Gangnås (KrF). Kommunen har full hyre med å drive barnevernstjenesten etter loven. Det forebyggende arbeidet er for lengst nedprioritert og samarbeidskommuner er frustrerte over total mangel på informasjon.Les også:Barnevernsvarsler frykter "straff". – Vi vet for lite. – Vi kjenner ikke til siste status for barnevernet i kommunen vår. Vi vet hverken antall saker, eller status for nye og pågående saker, sier en kritisk kommuneleder i Agdenes, Line Raustein. Barnevernstjenesten i Orkdal har nemlig rollen som vertskommune for barnevernet i tre nabokommuner: Meldal, Agdenes og Skaun. Det har imidlertid gått et halvt år siden sist nabokommunene ble oppdatert om status i barnevernet gjennom deres tidligere faste samarbeidsmøter. Raustein er bekymret over mangelen på informasjon og krever et snarlig møte. – I enhver krisesituasjon er informasjon alfa og omega, sier Raustein.Les også:Fylkesmann anmelder barnevern.– Risikerer at barna ikke får hjelp. Sektorsjef for Helse og oppvekst i Meldal kommune, Eindride Einum, etterlyser også informasjon. Han er samtidig bekymret for at barnevernet over lengre tid har vært fraværende i det forebyggende arbeidet i kommunen. Han frykter konsekvensen er at barn ikke får den hjelpa de har krav på. – Møtene med barnevernet har blitt flytta og flytta og flytta. Hver gang lukker jeg døra og sier et par stygge ord før jeg svarer på mailen, sier Einum.Les også:149 saker ulovlig henlagt. – Må stables på beina. Orkdal-politiker Ivar Konrad Gangnås (KrF) er en av de flere som har kritisert kommuneadministrasjonens håndtering av utfordringene i barnevernet. – Vi har et barnevern som fortsatt er i krise, sa han i dagens formannskapsmøte i Orkdal. – Vi kan ikke si annet med så mange sykmeldinger. Nå er det om å stable på beina et barnevern som er i stand til å ta vare på de svakeste av de svake, nemlig barna. Vi er nødt til å se framover, sier Gagnås til NRK. Likevel er han redd barnevernet i Orkdal er kommet inn i en ond sirkel, der det er vanskelig å rekruttere folk til tjenesten på grunn av et dårlig rykte. – Men jeg har tillit til at barnevernsledelsen nå gjør det de makter å gjøre, sier han. Les også:Vil straffe dårlig barnevern. – Vi er bekymret alle sammen. Anne Løkstad, konstituert enhetsleder i det interkommunale barnevernet, ber om forståelse fra alle og enhver for at barnevernstjenesten er i en vanskelig situasjon. – Vi er bekymret alle sammen, og skulle gjerne vært mer til stede i samarbeidskommunene våre. Det er ikke noe vi heller vil, men sånn som det har vært til nå har vi ikke kunnet forlate kontorene våre. Vi må sitte og jobbe, sier hun. Les også:– Barnevern på sparebluss. Saksbunken vokser. Løkstad understreker at hun føler seg trygg på at barnevernet i Orkdal i dag drives etter loven. – Du uttalte i formannskapsmøtet at tjenesten " må begynne å behandle saker igjen". Det vil si at det ligger en bunke med barnesaker dere ikke får behandla?– Saker blir liggende på grunn av sykefraværet. Vi må prioritere kun lovpålagte oppgaver, noe som igjen går ut over det forebyggende arbeidet, sier Løkstad. – Hva kan være konsekvensen av å droppe det forebyggende arbeidet? – Det er vi spente på, sier Løkstad.Les også:Fjernet saksbunke på dugnad. – Mangler erfaring i tjenesten. Ifølge Løkstad er det skyhøye sykefraværet på vei ned igjen. Hun sa til politikerne i Orkdal onsdag at håpet er å få tjenesten "tilbake til normalen" igjen fra høsten av. Ett ledd i gjenopprettinga av normaltilstanden er at konstituert enhetsleder Løkstad stiller sin egen jobb til disposisjon, mye tidligere enn det hennes midlertidige engasjement tilsier. – Nå har vi mange unge folk ansatt i tjenesten, det er viktig å få inn kompetente folk med erfaring i barnevernet. Da håper vi en enhetslederstilling vil friste, sier Løkstad. – Det går for tregt. Et annet ledd i gjenreisinga er en bestilling fra politikerne, der kommunestyret i Orkdal ber om en kartlegging av arbeidsmiljøet i tjenesten. Vedtaket sier at også tidligere ansatte skal intervjues. Men ifølge en anonym tidligere ansatt i barnevernet har det fortsatt ikke skjedd. Det reagerer Joar Syrstadeng (H) på. I formannskap i dag stilte han spørsmål til hvor det blir av den bebudede arbeidsmiljøkartlegginga. – Det tar for lang tid, det er håpløst som politikere å stå på utsiden og se på. Vedtakene våre må følges opp. Jeg tror det kan være nødvendig for politikerne å jobbe tettere på administrasjonen i denne saken, sier han til NRK. Rådmannen i Orkdal er etter det NRK kjenner til sykemeldt, og assisterende rådmann Steinar Gaustad kunne ikke onsdag svare formannskapet på framdrifta i saken. Dette på tross av at kommunen i sin egen rapport slår fast at jobben skulle vært gjort innen utgangen av april. Les også:Krever mer penger til barnevern. >> Ivar Konrad Gangås (KrF) er kritisk til Orkdal kommunes oppfølging av barnevernstjenesten. >> Joar Syrstadeng (H) mener politikerne må jobbe tettere på administrasjonen i barnevernssaken framover.
Posta 14/5/2013 09:49 (#9140 - som svar på #9139) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Sitat: Dette er historien om vår datter Silje som tok livet av seg etter lang tid med Psykofarmalogiske preparater. Hun fikk hele 20 forskjellige preparater fra Psykiatere og leger fra høsten 2010 til hun tok sitt liv den 5 november 2012. Silje ble bare 20 år. Dette er hennes historie.
Posta 21/5/2013 15:22 (#9151 - som svar på #9140) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Oppfordrer til sivilt søksmål, sitat: Politikere i Namsos håper at så mange som mulig søker erstatning på grunn av barnevernets håndtering av anmeldte saker. NAMSOS: Det kom fram da kommunestyret ble orientert om barnevernsskandalen i Midtre Namdal torsdag. – Vi må gå så langt at vi oppfordrer alle som har blitt berørt om å gå til sivilt søksmål, sa Aps Tina B. Eilertsen etter at hun hadde hørt på orienteringene fra velferdsdirektør Erik Stene hos Fylkesmannen og administrasjonssjef Lars-Erik Moxness i samkommunen. Usminket framstilling. De to ga ei usminket framstilling av det som har blitt avdekket når det gjelder håndtering av saker hos barnevernstjenesten. – Det er nitrist at vi har funnet det vi har funnet. Hvordan er det mulig at dette kan ha skjedd? Fylkesmannen har hatt tilsyn før og det har åpenbart utviklet seg en praksis som vi ikke har sett, sa Erik Stene og pekte spesielt på at barnevernstjenesten la bort alle saker som ikke var åpnet og undersøkt innen fristen på seks måneder. Beklagelse fra ordførerne. Samkommunens ordfører Steinar Lyngstad kom på sin side med ei unnskyldning. – Jeg synes det er riktig å komme med ei unnskyldning fra talerstolen. Jeg vil beklage overfor de barna som har måttet oppleve ikke å få den hjelp og bistand lovverket sier de skal ha, sa Lyngstad. Beklaget gjorde også Namsos-ordfører Morten Stene. – Jeg beklager overfor de som har opplevd omsorgssvikt at vi ikke har tatt tak i sakene slik vi burde ha gjort, sa Morten Stene. Slo ned som ei bombe. Fra flere politikere ble det vist til at man flere ganger hadde fått «betryggende» rapporter om situasjonen i barnevernet. – Vi fikk et inntrykk av at vi hadde et barnevern vi kunne være stolte av, og vi fikk ikke på noe tidspunkt vite at det var skjær i sjøen. Derfor slo det ned som ei bombe da vi fikk vite om utfallet av Fylkesmannens tilsyn, sa KrFs Bjørn Leirvik. Tina B. Eilertsen ville vite hvordan det lokale barnevernet kunne tolke bestemmelsene på en slik måte at det var greit å legge bort saker som var blitt over seks måneder gamle. – Jeg kjenner at jeg blir provosert. Hvordan kunne de som jobber i tjenesten oppfatte loven slik? spurte hun. Lars-Erik Moxness svarte ikke eksakt på spørsmålet, men han beskrev en tjeneste med «kulturelle bremser». – På visse områder drives tjenesten tungvint og lite hensiktsmessig. Det er tradisjonelt en lukket tjeneste, på godt og vondt. Men vi jobber for å endre på dette. De ansatte har ambisjoner og i løpet av to år skal vi ha en tjeneste som vil være på plass, sa Moxness. Hyppige rapporter. Administrasjonssjefen har innført rutiner for hyppige rapporteringer. Minimum én gang i måneden skal rådmannsgruppa få informasjon om status med hensyn til antall saker og behandlingstid. Erik Stene oppfordret også politikerne til å engasjere seg. – Det er viktig at dere etterspør og krever mer enn overordnet statistikk, sa velferdsdirektøren til kommunepolitikerne. Mandag blir kommunestyret i Overhalla orientert og senere i måneden får Namdalseid-politikerne den samme informasjonen, og mulighet til å komme med sine reaksjoner.
Posta 26/5/2013 04:03 (#9156 - som svar på #9151) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
NORGES FREKKESTE ORDFØRER?, sitat: Da han nylig i korrupsjonsanklagede Larvik utbasunerte i ØP, "Myrebøe ser Korrupsjon overalt" og «Myrebøe ignoreres», da la han "repet" om sin egen hals! (2013.02.19-ØP_artikkelSer_korrupsjon_over_alt.pdf), basert på min fremleggelse av 12 meget godt underbyggede korrupsjonsanklager, hvor Larvik Kommune har vært «svært ufordelaktig aktive» - da bekreftet han at han selv har stillet seg til disposisjon for «Larvikkameratene» med advokat Fix-It og ØP’s Terje Svendsen i spissen! De bruker rett og slett Ordføreren som en Nyttig Idiot? Hva har han å fare med da? Bakgrunn som Bussjåfør, automatisk telefonsvarer i NAV og den tause Ordfører i Lardal? Med et sterkt kort? Svoger av Stortingspresidenten. Han kommer derfor i løpet av nær framtid å møte seg selv i døra! Innen det har vi gransket hans historie, så vel privat som yrkesmessig! Ettersom han angriper både meg og min familie og mine bedratte klienter, så skal vi spa-vende hans historie og brette den ut! Er det husbråk hjemme hos ham så skal alle få vite det! Også tømmerhoggeren fra Lardal! Etter å ha lagt slike føringer med Ordførerkjeden rundt halsen, uttalte han seg på vegne av hele Kommunestyret – som senere ikke har sagt et eneste «pip»! Derfor får hele Kommunen her et lite innblikk i sitt totalt neglisjerte ansvar! Neglisjert under «henvisning» til løgner om at jeg bare er en brysom person – Løgnerens siste skanse! Her kommer «nytt stoff» tilpasset den aktuelle og senere tids tragikomedie i Kommuneadministrasjonen og i Kommunestyret, i særlig grad vinklet mot Barnevernet – i Larvik og i hele Norge! Her følger "Grunnkurs om Kvalitetsrevisjon og om Korrupsjon": Enkelte ganger kan avsløring av Korrupsjon være svært enkel og åpenbar, men som hovedregel forsøkes korrupsjonen holdt skjult og kan være svært raffinert og være vanskelig å avsløre, selv om intuisjonen er påfallende. Hvor er Politikerne i Larvik i dette billedet? I en Kommune som er Kvalitetssertifisert på bl.a. EN ISO 9001 (kvalitet tjenester) og EN ISO 14001 (HMS)? Uten å begripe hva disse frivillig selvpålagte kravene innebærer? For en Kvalitetsrevisor kan dette likevel være mulig. En Kvalitetsrevisor i Næringslivet må ha solid og relevant utdannelse og flere års allsidig yrkeserfaring for å kunne begynne på Revisorutdannelsen. Gjerne en Ingeniørutdannelse med flere tilleggsutdannelser innen økonomi, Innkjøp, planlegging, logistikk, HMS, Internrevisjon, Kvalitetskontroll, Risikostyring, m.m. Alt skal dokumenteres og poengberegnes til en sum som er fastsatt og skal godkjennes av Institusjonen! http://ndla.no/nb/node/58274. En Kvalitetsrevisor foretar såkalte «Systemrevisjoner» i forbindelse med kontrakter mellom kjøpende og selgende bedrift, være seg varer og/eller tjenester. Oftest der hvor bedriftene er Kvalitetssikret på EN ISO 9000-serien (Kvalitet) og EN ISO 14001 (HMS). En bedrift behøver da nødvendigvis ikke være sertifisert på slike standarder, men kan erklære at de leverer i.h.t. standardene. Kravene er de samme i begge tilfeller. EN ISO 9000 er dedikert produksjonsbedrifter, mens EN ISO 9001 er tilrettelagt for tjenesteytende næringer, slik Larvik Kommune har sertifisert seg sammen med EN ISO 14001! Når en bedrift – offentlig eller privat – kvalitet sertifiseres – er det flere sertifiseringsbedrifter som kan foreta dette, for eksempel DNV Certification. Men de må da ha et opplegg som er godkjent av Norsk Akkreditering som er underlagt Nærings- og Handelsdepartementet: http://www.akkreditert.no/ Norsk akkreditering - Wikipedia. Sertifiserte bedrifter finner du på http://www.kvalex.no/. Selskapet som sertifiserer avholder en intern revisjon hos kunden minst en gang hvert år, for å kunne fornye sertifiseringen. Når en kontrakt mellom offentlig eller privat kjøper og selger inngås er disse prinsippene gjensidig forstått og avtalt. Kontraktinngåelse innebærer at Kjøper kort tid etter kontraktsinngåelse besøker Selgers bedrift for å revidere, med det formål å forsikre seg om at bedriften er kompetent nok til å holde inngåtte avtaler. Tidspunktet avtales. Det er også vanlig at Kjøper besøker Selger før kontraktsinngåelse for og «Pre-kvalifisere Selger. Kjøper sender på forhånd oversikt over hva han ønsker å revidere. Det kan være Innkjøp, Salg, Produksjon, Logistikk, Planlegging, Kvalitetssystemet (Kvalitetshåndboken, Prosedyrer, Sjekkskjemaer, Sporbarhet, Godkjennelser, Sertifikater, Avvikssystemet, Dokumentasjon, Arbeidsinstrukser, Stillingsinstrukser, m.m. Ved kontraktinngåelse avtales umiddelbart hvilke dokumenter som skal bekrefte omfanget av kontrakten, tidsplaner, kontrollpunkter i tidsplanen (Hold Points & Milestones). Vanligvis skal all dokumentasjon (tegninger, planer, underleverandører, m.m.) leveres til kunden i løpet av 4 til 8 uker. For å klare dette finner man fram et tilnærmelsesvis identisk prosjekt og endrer vitale data. De som gjør denne jobben er erfarne ingeniører, økonomer, dokumentskrivere, m.m. Hensikten med Revisjonen er å finne feil (Avvik) eller Forbedringspotensialer (Observasjoner). Avvik må rettes opp innen avtalt tid! Forbedringspotensialer er ikke avgjørende for Kontrakten, men «høflige tips»! Oppdagelser av Avvik skal «bevises». Bevis kan også bestå av Indisier og dokumentert Sannsynlighet! Til dette finnes en rekke analyseverktøy og metoder. Dette forklarer kravene til Revisorens kompetanse, intelligens, realfagskunnskaper og Utdannelse/Yrkeserfaring. Så det viktigste: En revisjon med avvik skal være en «Win-Win»-situasjon for partene. Dette krever en diplomatisk legning fra Revisoren. Dette er enkelt i Privat Sektor, men problematisk i Offentlig Sektor, som ofte tar avsløringer som nederlag! I Oljeindustrien og en rekke andre industrier er dette obligatorisk. I Offentlig sektor er dette nærmest ukjent. I Kommuner som er Kvalitetssertifisert, kan man likevel svært lite om dette. Tilsynsmyndigheter for Kommuner (Ekstern Kommunerevisjon), Helsetjenester, Barnevern, etc. er som regel dyktige, men som hovedregel kun med byråkratisk erfaring. Ikke næringslivserfaring hvor alle mekanismene og insitamentene er nedfelt. Bedriftens Kvalitetssikring skal innebære åpenhet om hele systemets detaljer i forholdet til kunder og leverandører. I Larvik Kommune for eksempel, er dette fullstendig lukket og totalt misforstått. Jeg har gjort DNVC oppmerksom på dette flere ganger uten resultater. Korrupsjon er egentlig ikke en del av en Revisjon, men det er å karakterisere som Avvik. Egne rutiner skal fange opp Korrupsjon på en slik måte! Det forutsetter at ”Varsleren”, uansett bevisenes styrke, har et sted å henvende seg. Det kan være svært problematisk å ta opp slike saker internt. Man risikerer å bli «straffet»! Større og Store bedrifter har de seneste årene engasjert eksterne profesjonelle firmaer – med absolutt garantert integritet – til å være mottager av slike tips (uansett styrke) og garanterer Tipseren full beskyttelse. I Offentlig Sektor er slike ordninger foreløpig ukjent, men Kommunenes Sentralforbund (KS), sammen med Transparency International og Økokrim innfører i løpet av våren 2013 systemer for Offentlig Sektor. Årsaken er senere års høye korrupsjonsfaktor i Norske Kommuner. I Larvik Kommune er en rekke korrupsjonssaker påpekt, sannsynliggjort, bevist og avslørt, men Kommuneledelsen velger å angripe Tipserne – fordi Lederne er kunnskapsløse Byråkrater? Definisjonen på «Korrupsjon» i Norge er misforstått av folk flest, men er fastsatt og anerkjent av Transparency International Norway. Jusprofessor Carl August Fleischer kan mest om «faget». Se nærmere på definisjonen av korrupsjon her! http://www.transparency.org/research/cpi/overview. Jeg, Knut Myrebøe, har jobbet i Offshore-industrien siden 1992. Som Kvalitetssjef og Sikkerhetssjef på en del av Heidrun-prosjektet i byggefasen – «Heidrun DSL» (Direct Shuttle Loading system), fikk jeg Kvalitetsrevisor utdannelsen av arbeidsgiver Maritime Group (Nå Akergruppen). Jeg utførte 26 revisjoner internasjonalt. Fant mange Avvik! Erfaringen har jeg i ryggen når jeg påpeker en rekke korrupsjonssaker hvor Larvik Kommune er involvert! Jeg har i hele mitt yrkesaktive liv i Skips- og Offshore-industrien – siden 1959 – jobbet med risiko og sikkerhet: Se: http://www.thestrawman.org/56932762. Larvik Kommune er Kvalitetssertifisert på bl.a. EN ISO 9001 og EN ISO 14001, som en tjenesteytende næring, men Ledelsen synes å forstå svært lite! For Barnevernet er det svært enkelt: De gjør nemlig aldri feil og da blir det ingen Avvik eller Forbedringspotensialer. Larvik Kommune for øvrig, tror tydeligvis at Kvalitetssikring kun handler om Avvik – intet annet? Det kan bli strid om Avvik også: Da en person i Hjemmesykepleien nær tok livet av en pasient, ved å sette en sprøyte åpenbart feil, til tross for at hun ble advart, protesterte hun på at dette var ”Avvik”! Avviket ble ikke rettet opp! I en kvalitetssikret organisasjon er det mange forhold som skal følges slavisk: Saksbehandler skal kontrollere sitt eget arbeide kritisk (Self Check). Deretter en kontroll i samarbeidsgruppen (Discipline Internal Check). Deretter måles mot andre Disipliner i Etaten (Inter Discipline Check) og til sist gjennomgang av alle medvirkende i Etaten (Design Review). I alle disse instanser benytter man merkepenn (Yellow Marker System)! Intet av dette gjøres i Barnevernet! Derfor blir det bare rot! Og uskyldige foreldre og barn blir offer i ca. 60 % av sakene! Og hva koster dette familiene, Staten og Kommunen? På kort og lang sikt? Over hele landet? Mange milliarder! Hva er de svakeste punkter i Larviks Barnevern? Forståelse av Bekymringsmeldinger – Undersøkelsesfasen – Vedtak – Sakkyndig bistand – Sluttrapporter! Her finner vi både løgner, udokumenterte presumpsjoner, fravær av sporbarhet og forhold som kan forfølge «offer» for resten av livet! I en sak hadde Barneverneren forfalsket Vedtaket i den hensikt å iverksette tvangstiltak og internering av en 13 år gammel jente!Vil dere ha bevisene? Eller vil dere høre på Ordførerens «Myrebøe Ignoreres»? Her mangler profesjonell Ledelse og Kompetanse! Men dette burde ha vært tilrettelagt av Staten og BUF-direktoratet/Departementet. Altså er de Barnevernansatte som regel uskyldige. Det er HMS-lovbrudd av Kommunen å ansette mennesker til stillinger de ikke takler! Dette ender erfaringsmessig i høyt sykefravær! Skulle gjerne se fraværsstatistikken for de ca. 70 personene i Larvik BV! Hva har så Kvalitetssikring med Korrupsjon å gjøre? Jo, i en bedrift hvor alle kvalitetsrutinene er implementert og velfungerende nærmest eliminerer man nærmest korrupsjonstrusselen. I Larvik påpeker politikeren Per Manvik sannsynlig korrupsjon. Da bør han kalle det «Mistanke om Korrupsjon» uten å navngi personer. Dette er tilstrekkelig grunnlag for en systematisk analysering. Dette vil Ordføreren ha seg frabedt! Selv kan han ingenting om slikt. Derfor velger han å straffe Manvik på en eller flere måter! Men når jeg profesjonelt fremlegger 12 saker til, med min bakgrunn ovenfor, forsterker det også sannsynligheten for at Manvik har rett, fordi flere saker samtidig forsterker sannsynligheten for korrupsjon. For øvrig bør ØP legge ut en liste over alle de politikerne som stemte for rivning. Slikt virker forebyggende og overlater til de betalende innbyggerne å vurdere hvem de skal stemme på neste gang! Så kommer det nylig skandaløse opplegget til ØP, Ordføreren og advokat «Fix-It». Fremlagt både i ØP og i www.brennpunktlarvik.no.I Rivningssaken kom det klart frem at argumentene for å rive var helt idiotiske. Da river man ikke et multi-anvendelig relativt moderne bygg for skattebetalernes regning! Da man likevel gjorde det oppsto naturligvis mistanke om korrupsjon. Da skal man si, som Eva Joly: «Follow the Money»! Hvem tjente på rivningen? I utgangspunktet entreprenørene! Hadde en eller flere av dem «medløpere» i Kommunestyret og/eller Administrasjonen? I så fall kan her ha vært «Kick-Backs»? Er her mellommenn og lobbyister? For eksempel advokat «Fix-It»? En som opererer med «svarte budsjetter» fra økonomisk kriminell virksomhet?? Altså vanskelig å bevise, men den idiotiske beslutningen om å rive, viser uansett at saken er korrupt pr. definisjon! Det er mange år siden at en lokal storentreprenør inviterte Teknisk Etat på Peter Wessel-tur med faglig «Seminar». Det ble en fuktig kveld! Entreprenøren hadde hentet en gjeng «gledespiker» fra Regnbuen. De samlet seg i Baren og Entreprenøren spanderte ubegrenset med drinker på alle. Og flere av gutta fikk «Sjans» og «full forpleining». Dette ga de kommunalt ansatte «sterk motivasjon»? Vær oppmerksom på at korrupsjon ofte oppstår i et avtalt «samarbeid» mellom flere aktører, i såkalt «Klaseformasjon», koordinert av for eksempel advokat «Fix-It»? De bruker flittig hersketeknikker, for eksempel som jeg beskriver i artikkelen: “2010-10-08 22 gode råd for driften av et korrupt Nettverk – i Larvik!”. Men hva gjorde Larvik Kommune da jeg tok opp Kommunens medvirkning til at vi mistet Tanum Gård? De valgte sine vanlige «Hersketeknikker»: Stigmatisering, løgner, rykter, bakvaskelser, rundstjeling og straff. På bestilling fra advokat «Fix-It». Jeg har bevist korrupsjon i denne og i en rekke andre saker! Ordfører Riise-Jensen og tre Rådmenn i tur og orden underslo korrupsjonen! Nå skal Ordfører og Rådmann få gå igjennom alle sakene! Med støtte fra KS, Økokrim, NRK TV1 og Transparency International Norway. Så skal i alle fall den fullstendig korrupte Skatteoppkrever Jon Mathisen sparkes og straffeforfølges! Så er det Ordførerens og Rådmannens oppgave og arrangere kurs og voksenopplæring, for seg selv og for alle dagens høyrøstede kommuneansatte Ledere, som totalt mangler kunnskaper om Etikk, Kvalitetssikring, Varslingsrutiner og om Korrupsjon! Av KS-kurset for Ledere, 4. september 2007, lærte de ingenting? Antikorrupsjon i kommune-Norge 03.01.2013: Nyhetsåret 2013 har startet med en serie oppslag i NRK om korrupsjon i kommuner. Sakene viser at kommunal sektor er sårbar for korrupsjon og at det trengs et målrettet arbeid for å forhindre at korrumperende atferd får grobunn. TI-Norge og Kommunesektorens organisasjon (KS) samarbeider om prosjektet «Åpenhet, integritet og antikorrupsjon i kommunesektoren». Hovedpoenget i dette arbeidet er at kommuner kan gjøre mye for å forebygge korrupsjon, lære av hverandre og redusere korrupsjonsrisikoen.I prosjektet utarbeides det en håndbok for antikorrupsjonsarbeid i kommunesektoren. Kommuner og fylkeskommuner inviteres til å delta i nettverk for å dele erfaringer og kunnskap, utvikle verktøy og styrke metodene i det korrupsjonsforebyggende arbeidet. Antikorrupsjonsarbeid i kommunesektoren handler om å vedlikeholde og forbedre systemene for styring, kontroll og oppfølging. For at disse skal virke etter hensikten, er det viktig å skape bevissthet blant ansatte, administrative ledere og folkevalgte om hva det vil si å etterleve systemene. Det handler om holdningsskapende arbeid, organisasjonskultur og etisk bevissthet. Nærmere informasjon: Spesialrådgiver Tor Dølvik, tlf 913 42 894, epost:dolvik@transparency.no. Trenger Kommuner: Tor Dølvik i Transparency International skal lede et Prosjekt mot Korrupsjon i Norske Kommuner. Larvik kan bli en av 30 Kommuner som får delta! Dette vil vi vurdere når en forespørsel eventuelt kommer, sier Ordfører Høiset i Larvik! Men det skal vi andre som ikke liker korrupsjon, sørge for at skjer! Selv om Ordføreren, ØP-redaktøren og advokat Fix-It er sterkt bekymret over en slik utvikling? Tragedien i verden er ikke grusomheten fra de onde menneskene, en stillheten og likegyldigheten fra de gode” Martin Luther King jr. Hvor er Politikerne i Larvik i dette perspektivet? Jfr. første avsnitt i dette brevet? Hvorfor er det bare Per Manvik FrP og Olaf Holm KrF som har våknet? Hvorfor avslører Ordføreren seg selv, som udugelig? Hva er motivet? Eller er han dum? Hvorfor velger mange av politikerne og kommuneansatte løgner som alibi for å holde kjeft? Fordi «de ikke hadde noen grunn til ikke å stole på kompisene?» Fordi de mangler kunnskaper og integritet? Som de heller ikke får med seg på kostbare kurs, betalt av skattebetalerne? Som må på «motivasjonskurs» for å holde seg våkne i kommunestyremøtene? Har dere flere forslag? De imøtesees med åpenhet og takk!Knut Myrebøe. Vi ber herved Rådmannen om å redegjøre i Kommunestyret, for hvilke tiltak kommunen har gjennomført etter det svært kostbare programmet nedenfor: 2007.09_.04-Etikkseminar_Program_Kommunen_.doc . Jeg deltok nylig i dagsseminaret nedenfor, i seksjonene om Ledelse! Drivende godt program - bare meg fra Larvik tilstede. Således har jeg nå gode forbindelser i KS og KF! 2013.03_.22-KF-KS-Brukerkonferanse_._.doc
Posta 14/6/2013 16:52 (#9176 - som svar på #9156) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Jeg har i minst seksten siste år fornemmet og opplevd et terroriserende miljø i Trondheim, og etterhvert ble det samme rapportert overveldende massivt fra bl.a. Orkanger. Er det slik at eksempelvis Orkanger og Trondheim inneholder alle ingredienser?, et tilnærmet perfekt pilotprosjekt, ser slik ut idag. I såfall og forøvrig iallefall er det rett med fullt engasjement og full fokus i alle kriker og kroker og i og bak alle hjørner og herskap, så kan kartet som fremkommer anvendes fortløpende til å effektivisere navigasjonen andre steder, både i inn- og utland, i prosesspraksis kallt synergieffekt. Uansett hva man etterhvert finner, nevnte områder er sentrale for å studere den opplevde galskapen med hensyn på kirurgisk eliminering samt la den tørke på rot. «Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ansatte ..» http://www.nyhetsspeilet.no/2011/01/barnevernet-og-en-hyllest-til-en-rettskaffen-politiker/comment-page-11/#comment-90836
Posta 27/6/2013 06:39 (#9211 - som svar på #9176) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Herr Sean Hross ble fratatt sin to år gamle sønn av sveitsiske myndigheter og vet ikke om han fremdeles lever
Lieber Mairon, mein entführter Sohn. http://www.youtube.com/watch?v=sjkKCps0SpQ&list=PLqQQFOVUZBLj14CSQiXAYoppgG78p0hRa * Quote: Lieber Mairon, wenn du noch lebst und siehst dieses, dann kannst du unten auf dem Kanal giureh oder chatzefratz drücken, dann kommt unsere Telefonnummer und e-mail Adresse raus. I`d like to thank You Tube and America for this unique and fantastic medium, which gives a heartbroken father a tiny chance to contact his by swiss criminals abducted son, who got kidnapped through swiss organised crime 11 years ago; no life signs ever since. THX. Thank you.
Andre videoer i spillelisten: 1: Secret Symbols, Scientology and American Embassy Synagogue, 2: Swiss Nazi Posters In Latest Racist 2011 Nazi Campaign In Switzerland, 3: Swiss Terror – End.
Posta 28/6/2013 00:47 (#9215 - som svar på #9211) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Norsk barnevern 'kidnapper' barn, Morten (eng/nor) +, in youtube
]
Sitat: Norsk barnevern 'kidnapper' barn med hjelp av dansk politi. Politistaten vokser i Skandinavia, Norsk barnevern fikk stoppet en norsk familie i Danmark, barnevernet og politiet produserte papirer senere. Schengen og intetpool samarbeidet er ikke for å stoppe narko og organisert kriminalitet men virker mer som et organ for å overvåke privatpersoner. Vi er lurt inn i en politistat. De ber oss legge oss til søvn med gylne løfter, men jeg er redd alt er borte når vi våkner fra denne falske trygghet. Mens vi mister alt sitter Stortinget og ler, mens vaktbikkja tier. Brødre vi 3 ! Har vi ikke lært noe av den forrige inkvisisjonen? Har vi glemt vår fortid så vel at vi må leve den en gang til?
Posta 14/7/2013 15:12 (#9241 - som svar på #9215) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Ok da så. Bare synd at de aller fleste, tror jeg, betrakter de offisielle forklaringene som de mest sannsynlige, selv om de er jo helt spinnville. Og på meg virker det som om det ofte er høyt utdannede folk som tror blindt på offentligheten og ofte mindre utdannede folk som gjerne er mer i ferd med å våkne litt. Jeg lurer ofte HVORDAN vekke en mistanke i folk om at myndighetene lyver. Det er veldig vanskelig. Jeg tilbyr en gang i blant lesestoff som f. eks. Makten bak makten. men folk flest er ikke en gang interessert, og noen som leser den ser ut til å betrakte sånne skriverier som verdiløse. Så HVORDAN skal man gå frem?
}+
Svar
Alle trenger trim og motta viktige nyheter som er sannferdige. Bryt det planlagte og etablerte the military media complex monopolet og få samtidig en helsebringende og interessant tur. Kombiner dette ved å spasere eller sykle rundt til tusener av husstanders postkasser med informasjon med en målrettet tekst, som fortrinnsvis er motiverende og innholdet relativt lett å verifisere som reelt, samt lenker til utvalgte internettsider. Rabalder, også det vil med tiden og tålmodighet gi et ønsket og nødvendig rabalder. Ikke vent, det kan være og er idag ofte for sent imorgen
Posta 16/7/2013 22:28 (#9244 - som svar på #9241) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Har Heiberg-familien og askenazier som innvandret på 1700-tallet full destruksjon av den norske kristne kultur og mennesker som måsetting? Å dominere politikk, medisin, rettspleie og media, gjør det enkelt å tilhøre et kriminelt internasjonalt globalistisk nettverk.
Var Henrik Wergeland en helt eller sviker? Heibergfamilien har overtatt alle sider av norsk maktapparat, de er globalistiske, og er suverene, og selger farlige kjemikalier som vaksiner og ‘medisin’, sier signaturen Jostenikk på klimaforskning.com. De er tverrpolitiske; ettpartistaten deres. De bestemmer det meste. Politikken har sluttet å gro organisk nedenfra og oppover, idag bestemmes norsk politikk ovenfra. Alle sikkerhetslover og ‘hat’lover er laget for å beskytte dem når sannheten om deres bakgrunn kommer frem. Ikke for å beskytte borgerne. Norge vil se et sterkt klassedelt samfunn etter hvert, DEM, eliten, maktklassen deres – og alle andre. Kun to sosialistiske klasser.
Heiberg er en opprinnelig dansk slekt. Heibergslekten slo seg ned i Norge på 1700-tallet og er i dag vidt utgrenet. Forfatteren Johan Sebastian Welhaven, samt statsminister Jens Stoltenberg, er blant mange kjente etterkommere av Heibergslekta.
Slektstreet
•Anne-Lise Kullmann (1927–). Politiker •Kaci Kullmann Five (1951–). Politiker •Axel Heiberg (1848–1932), konsul, gift med dattera til Thorvald Meyer •Fabian Stang (1955–) ordfører i Oslo •Karin Stoltenberg (1931–2012) genetiker, gift med Thorvald Stoltenberg, diplomat (1931–) •Camilla Stoltenberg (1958–) lege og forsker (Folkehelseinstituttet, min kommentar) •Jens Stoltenberg (1959–) statsminister, gift med Ingrid Schulerud •Marianne Heiberg (1945–2004) forsker, gift med Johan Jørgen Holst (1937–94), politiker •Axel Heiberg (1875–1952), høyesterettsadvokat •Axel Heiberg (1908–88), høyesterettsdommer •Axel Heiberg (1940-), høyesterettsadvokat •Axel Heiberg (1848–1932), konsul, gift med dattera til Thorvald Meyer •Alexander Cappelen (1969–), professor i økonomi •Marie Simonsen (1962–), journalist •Gerhard Heiberg (f. 1939), norsk representant i IOC og industri- og idrettsleder •Anton Vilhelm Heiberg (1831–85), h.r.advokat. •Elisabeth Welhaven (1815–1901), forfatter
Denne lista er mye lenger, men jeg tror jeg har fått fram poenget nå. Innavlen og kameraderiet som har bygget opp det norske makthierarkiet er problematisk. Det er pekt på at vi er så få. Landet er jo så lite. Dette er ikke noen fyldestgjørende forklaring på det som har skjedd, og problematikken er tatt noen få ganger av seriøse organer. Jeg orker ikke ta med det ambulerende styrelederteamet vi har i vårt land i dette innlegget, men de som tar seg bryderiet å undersøke dette vil få seg litt av et sjokk.
Alle de jeg uthevet i halvfet er nå slettet fra Wikipedia som kjente medlemmer av Heibergslekten! For å gjøre det klinkende klart hvem disse menneskene er som har fått slettet sine navn fra ei tydelig plagsom liste på Wikipedia:
Anne-Lise Kullmann (1927–). Politiker Kaci Kullmann Five (1951–). Politiker Fabian Stang (1955–) ordfører i Oslo Karin Stoltenberg (1931–2012) genetiker, gift med Thorvald Stoltenberg, diplomat (1931–) Camilla Stoltenberg (1958–) lege og forsker (Folkehelseinstituttet, min kommentar) Jens Stoltenberg (1959–) statsminister, gift med Ingrid Schulerud Marianne Heiberg (1945–2004) forsker, gift med Johan Jørgen Holst (1937–94), politiker Axel Heiberg (1875–1952), høyesterettsadvokat Axel Heiberg (1908–88), høyesterettsdommer Axel Heiberg (1940-), høyesterettsadvokat Marie Simonsen (1962–), journalist
Her har dere den ny-redigerte lista fra Wikipedia slik den ser ut i dag der disse maktmenneskene er slettet fra den synlige delen av slektstreet:
Aldous Huxley var ikke bare forfatter, blant annet av den dystre futuristiske boka Brave New World, han var bror og sønn av kjente forskere innen eugenikk.
Julian Huxley gikk i den vitenskapelige retningen. Han ble den første lederen av UNESCO i 1946, ble adlet i 1958, og var også en av grunnleggerne av WWF i 1961. Han så nok også på WWF som en mulighet til å utvide antallet nasjonalparker, spesielt i Afrika, noe han var opptatt av. Han var også en forkjemper for eugenikk som en metode for å forbedre samfunnet. Julian så på eugenikk som et viktig virkemiddel for å fjerne uønskede varianter fra de menneskelige gener. http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_Huxley
Ikke så lenge før han ble syk og døde i 1963, holdt han en tale ved Berkeley-universitetet i California. Takket være dyktige folk som graver i dette, og like mye det fantastiske redskapet Wayback Machine, kan jeg nå legge et kort sitat fra en utskrift av talen.
The prophetic Aldous Huxley, author of Brave New World, speaks to an audience at University of California, Berkeley, surrounding the use of terrorism and pharmaceuticals to create willing slaves out of the population.
And it seems to me perfectly in the cards that there will be within the next generation or so a pharmacological method of making people love their servitude, and producing â a kind of painless concentration camp for entire societies, so that people will in fact have their liberties taken away from them but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda, brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. – Aldous Huxley
Wikipedia – eugenikk
De samme kolossale kreftene som startet «Folkehelse»instituttet i Norge, hadde enorm innflytelse også i andre land. Rockefeller Foundation og andre mektige aktører støttet ikke bare tyskernes finansielle institusjoner i forbindelse med oppbyggingen av Det tredje riket, de støttet ikke bare selve krigsindustrien i for eksempel arbeidsleire der fangene ble tvunget til å arbeide for et visst firma, de støttet også oppbyggingen av Hitlers rasehygieniske program. Dette bør være noe å tenke grundig på for alle. Ikke minst den stadige «rasehygieniske» terroren her i Norge helt fram til 1976 i regi «Folkehelsa».
Er det ikke litt snodig at familien Stoltenberg er så tett sammenknyttet til Rockefeller Foundation og eugenikk/genetikk? Man skulle tro at folk av jødisk blod ville ta sterkest mulig avstand fra alt som kan minne om eugenikk. Allikevel har familien Stoltenberg enten utdannet seg på stipend fra Rockefeller Foundation, arbeidet og ledet (leder) FHI gjennom Camilla Stoltenberg som er utdannet innen genetikk og arvelige skavanker, og det samme gjaldt hennes og Jens Stoltenbergs mor Karin Heiberg Stoltenberg, som var utdannet genetiker. Verden er virkelig snudd på hodet, og det jeg tidligere har skrevet om at det som er sant er løgn, mens det som tilsynelatende er løgn er sant, blir mer og mer allmenngyldig.
Alle bør ta med i betraktning at Rockefeller finansierte Folkehelseinstituttet.
Vedlagt bilde: Rockefeller og folkehelsa
Rockefellerformuen ble etablert ved å selge crudeolje i små flasker med en pen etikett på, som skulle virke mot ALL sykdom.
Jeg tok første gang opp diverse norske adelslekters stamtre i tråden Hambros blogg og Klif, og viste da fram noen av de mest kjente medlemmene av Heibergslekta. Jeg nevner dette nå, fordi det har skjedd nok en oppsiktsvekkende historieforfalskning/bokbrenning på Wikipedia. Da jeg begynte å skrive om Karin Heiberg Stoltenberg i dette innlegget, søkte jeg opp Heiberg på Wikipedia igjen.
Hva tror dere har skjedd siden jeg forrige gang tok opp den fullstendige innavlen innen det norske makthierarkiet? Under temaet kjente medlemmer av Heibergslekta sto disse navnene som jeg listet rett fra Wikipediaartikkelen. Dette er rett og slett et sitat, og eneste forandring er at jeg denne gang fører opp noen av navnene i halvfet utheving. Dere vil snart forstå hvorfor.
Sitat
The Rockefeller Foundation helped develop and fund various German eugenics programs, including the one that Josef Mengele worked in before he went to Auschwitz.
Upon returning from Germany in 1934, where more than 5,000 people per month were being forcibly sterilized, the California eugenics leader C. M. Goethe bragged to a colleague:
«You will be interested to know that your work has played a powerful part in shaping the opinions of the group of intellectuals who are behind Hitler in this epoch-making program. Everywhere I sensed that their opinions have been tremendously stimulated by American thought . . . I want you, my dear friend, to carry this thought with you for the rest of your life, that you have really jolted into action a great government of 60 million people.»
Sitat
Dette hadde det tyske propagandaministeriet fullstendig rett i. De sto ikke alene om å begå grusomme handlinger mot uskyldige mennesker.
Bortsett fra at denne adelslekten i generasjoner, og sammen med et par andre tilsvarende slekter har dominert det norske makthierarkiet, er det viktigste poenget for meg akkurat nå hvorfor mennesker av denne slekta har så nære forbindelser til Rockefeller Foundation, genetikk/eugenikk og diverse «vaksine»programmer som har lammet mengder av uskyldige barn i Afrika? Misforstå ikke. Det er minst like viktig å fokusere på slektens dominans på andre deler av det offentlige Norge, men spørsmålet stiller jeg nok en gang: Når begynte slike mennesker å bevisst samarbeide med oligarker som har havnet i søkelyset for alt annet enn human oppførsel mot samfunnets svakerestilte?
Jeg tror jeg begynner forstå bedre og bedre hva tyskerne mente med Wir stehen nicht allein, og det er egentlig ganske skremmende.
Posta 30/7/2013 14:02 (#9272 - som svar på #9244) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Advarer foreldre mot å kontakte barnevernet, sitat: Stortingskandidat mener barnevernet driver maktmisbruk og kun tenker på prestisje. .. Førstekandidat på stortingslista til Demokratene i Finnmark, Svein Otto Nilsen, advarer sterkt mot barnevernet i et leserinnlegg til Altaposten. Han utdyper kritikken slik: – Barnevernet fremstår ofte i media som hjelpere, men dessverre er sannheten ofte en noe annen. De har makt og den bruker de oftere enn mange tror. Alt for ofte er fokuset å fjerne barn fra familier selv om de forfekter noe helt annet i media, fastholder Nilsen. – Jeg vil advare foreldre eller andre mot å kontakte barnevernet dersom de eller barna har problemer som man kan løse på andre måter, legger han til. – Har sett utviklingen. Nilsen sier han selv har fulgt barnevernet gjennom lang tid, men understreker at han selv ikke har privat erfaring med dem. – Jeg har sett utviklingen. De fjerner barn fra foreldrene, og man ser også en del kameraderi. Går man inn i enkeltsaker, kan man se hvor jævlig det er. Jeg må understreke at det er mange dyktige ansatte i barnevernet, men disse tør ikke å si ifra, hevder stortingskandidaten, som mener den biologiske familien er glemt. – Løsningen kan være et klientutvalg i hver kommune, hvor de folkevalgte fikk bedre kunnskap rundt barnevernsspørsmål, sier han. Følelser for Finnmark. Nilsen sitter i bystyret i Trondheim, men stiller til valg i Finnmark. Han er etterkommer av finnmarkinger, og sier at han gjerne vil representere fylket. – Mange er negativ til samene, men jeg er positiv til at vi skal ha både en norsk og en samisk befolkning. I tillegg har jeg engasjert meg i matfatet vårt, og mener vi bør være restriktiv med oljeutvinning i Lofoten, fastholder han. Vil ha tilbake Frionor. Ellers er Nilsen kritisk til både EØS- og Schengen. – Disse avtalene gjør at kjeltringer kommer inn hvert år, til og med opp til Finnmark. Enkelte områder trenger vi arbeidskraft, det er jeg enig i, men når man ser på hvordan det ser ut på Grünerløkka, så er det tydelig at slik kan det ikke fortsette, sier han. Han ønsker seg også alternativ behandling inn i helsevesenet, og gratis tannbehandling. – Jeg tror ikke bare på medisinering. Alternativ behandling kan absolutt fungere, sier han. Et annet ønske er å få tilbake Frionor-navnet. – Jeg jobbet selv der i 15 år, og det var et nordnorsk kvalitetsprodukt. Jeg har selv kontaktet Røkke og spurt hvor det ble av Frinor, sier stortingskandidaten. Han vil også bygge et sykehus til i Finnmark. – Vi har et vedtak fra årsmøtet på at vi vil ha et sykehus til oppi der. Bedre lokale sykehus og skoler i distriktene har vi råd til, mener han.
Posta 5/8/2013 22:28 (#9282 - som svar på #9272) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
En av de prioriterte agendaene knyttet til den såkalte nye verdensorden er splittelse av familien hvor en global fascistisk regjering tar over ansvaret og opplæringa av alle barn, som beviselig ikke er for barnas, familiens, samfunnets og alles beste men de facto verste. Se dokumentaren: Skeptic society is part of Fabian society and their secret agenda, Karl Marx’s communist manifesto http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=1810&start=1
Gjennomføringen av agendaen gjøres hovedsaklig ved å bygge opp et forretningskompleks som består av aktører som tjener penger og makt, og tjener til livets opphold, på å delta i de relaterte prosessene, som advokater, dommere, barnevernansatte, fosterforeldre, helsepersonell, apotekeiere, politi, politikere, redaktører, journalister m.fl. Dette har ubønnhørlig og planlagt ført til etableringen av et massivt kriminelt kompleks hvor alskens kriminelle tjenester er involvert, som telefonavlytting, terrorisering, forfalskning, utpressing mv. Frimureri og relaterte organisasjonsformer passer som hånd i hanske til dette, som også var planlagt. Se gjennom en videoserie: Brian Gerrish, Blowing the whistle conference 23rd October 2011, Child stealing by the state, crime http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=1840&start=1
Posta 14/8/2013 18:28 (#9303 - som svar på #9282) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
VIKTIGE ORD OM BARNEVERN... av Turid Vesterheim, Karmøy, sitat: Det bør ryddes kraftig opp i barnevernet i Norge. Bufetats helsides annonse i Haugesunds Avis på lørdag 10. august forsøker å skaffe flere fosterforeldre. Dessverre forteller ikke teksten så mye om hvordan barnevernet behandler sine ansatte; altså fosterforeldrene. Annonsen er illustrert med et bilde av fem flotte ungdommer fra 13-17 år, vil jeg anta. I teksten står det blant annet: "Det er godt mulig at fosterbarn er usynlige, de er nemlig helt vanlige unger og tenåringer, men med behov for voksne som kan rettlede og være gode eksempler. Det handler ofte om små ting. Det de aller fleste tar for gitt. Å ha noen som hjelper til med leksene, noen som sier «sov godt» og gjør at du føler deg trygg hver natt. Det handler om å vite at noen bryr seg, om å være en del av familien og ha fast plass ved middagsbordet. Du kan bety noe viktig." Fosterforeldre påtar seg svært viktige oppgaver, men arbeidsdagen er vanligvis vesentlig vanskeligere enn alminnelig barneoppdragelse. Dette er ikke nevnt i annonsens romantiserte tekst. Her bør du stille kritiske spørsmål; ikke bare nikke bifallende til selvfølgeligheter. Hva skjer hvis et fosterbarn beskylder fosterforeldre for usannheter som kan oppfattes som et seksuelt overgrep eller om at fostermor eller fosterfar har tatt på dem? selv om det var i en slåsskamp for å forhindre ødeleggelser i huset. Sånt kan lett skje. Bufetat kommer til å svare dere at hvis et barn under 18 år sier at noe har skjedd, og gjentar løgnen en gang til, så er de nødt til å politianmelde dere; uten å påta seg ansvar for anmeldelsen. Påkjenningen med politianmeldelse og utgifter til advokat etc må du dekke selv, helt alene, selv om anmeldelsen er feilaktig og henlegges av politiet. Jeg anbefaler framtidige fosterforeldre å vente til etter valget. Flere politiske partier har innsett at mye bør rettes på innenfor Bufetat og barnevernet. En stor omorganisering er nødvendig. Vennligst del dette folkens!
Posta 14/8/2013 23:54 (#9304 - som svar på #9303) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Aktion Karina - Myalgisk Encephalomyelitis (ME) +, in youtube
]
Sitat: Info in English at the bottom. Karina er en 24årig ME-syg kvinde, som er blevet tvangsindlagt på Hammel Sygehus, underkastet regler for psykiatrien og hun er under psykiaterne på Forskning klinikken for de såkaldte funktionelle lidelsers bestemmelser og fulde kontrol. Karinas telefon er gået død, og er ikke mere i brug. Karina har ikke adgang til en PC. Familiens advokat har fået at vide, at han ikke er Karinas advokat. Karina må ikke modtage besøg. Karinas retssikkerhed er alvorligt truet. Karina udsættes for fysisk træning, hvilket ofte skader Me-patienter. Karina har ikke set sine forældre siden indlæggelsen for over 100 dage siden. Psykiaterne på Forskningsklinikken for de såkaldte funktionelle lidelser har fået ansvaret for ME-syge i DK, selvom udenlandske og indlandske eksperter mener, at ME er en neurologisk eller en immunologisk sygdom og ikke en psykiatrisk sygdom. Psykiaterne har voldsomt brug for en succeshistorie, da de har fået ansvaret for et helt nyt ME-videns-center, som fremover skal have ansvaret for ME-syge i DK. Psykiaterne på Forskningsklinikken vil ikke samarbejde med specialister i ME, men kun med andre psykiatere. Aktion Side – https://www.facebook.com/events/214896588665066/ Meget mere info her om Karina sagen og Term -Modellen. Karina Sagen – http://www.oplysning.org/karina-sagen.html Term- Modellen – Link: http://www.oplysning.org/term-modellen.html Something rotten in the state of Denmark: Karina Hansen’s story – Link: http://dxrevisionwatch.com/2013/05/11/something-rotten-in-the-state-of-denmark-karina-hansens-story/
Posta 29/8/2013 23:05 (#9312 - som svar på #9304) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Barnevernsbarn er «business» for selskap på London-børsen, sitat: Et britisk børsnotert investeringsselskap har kjøpt to barnevernsinstitusjoner som opererer på Sørlandet for 137 millioner kroner. I løpet av to år har britene tatt ut 16 millioner kroner i konsernbidrag. – Forkastelig, mener stortingskandidat Kåre Gunnar Fløystad (Sp), som vil innføre utbytteforbud i barnevernsselskapene. Agderposten avdekker i dag hvordan et britisk børsnotert investeringsselskap, gjennom sitt konsern i Sverige, har kjøpt to barnevernsinstitusjoner for 137 millioner kroner. I løpet av to år er det tatt ut 16 millioner kroner i konsernbidrag. Begge institusjonene opererer på Sørlandet. Salget ble gjennomført uten oppmerksomhet for to år siden. Først ble Kristiansands-selskapet Tiltak for Ungdom Agder AS (TUA) oppkjøpt. Kort tid etter fikk aksjene i Tiltaksgruppen AS nye eiere. Sistnevnte selskap har hovedkontor i Bergen og avdelinger i Oslo, Rogaland og på Sørlandet, blant annet i Arendal og Grimstad. To av de tre gründerne i Tiltaksgruppen har hatt base i Tvedestrand. Agderposten har gjennomgått offentlige dokumenter og regnskap, og fått tilgang til avtaler, kontrakter og lånepapirer som forteller historien om hvordan unge med atferdsvansker, kriminalitets- og rusproblemer er blitt investeringsobjekter for internasjonale pengefolk. «The business». I aksjekjøpsavtalen blir virksomheten med de vanskeligstilte ungdommene omtalt som «The business». De to selskapene solgte barnevernstjenester for rundt 220 millioner til den norske stat i 2012. Å kalle barnevernsbarn for business går ikke an. Jeg blir helt målløs. – Dette er helt forkastelig. Å kalle barnevernsbarn for business går ikke an. Jeg blir helt målløs. Dette forteller meg at det ikke er for å hjelpe at folk driver med barnevern i private selskaper, sier stortingskandidat Kåre Gunnar Fløystad (Sp). LES OGSÅ: - Vi er et resultat av gjennomført politikk Han er svært kritisk til at et britisk børsnotert investeringsselskap er blitt den egentlige eier av to norske barnevernsselskaper. – Vil hindre dette. – Dette går rett inn i privatiseringsdebatten. I Sverige står selskapene klare til å satse i norsk skole og omsorg. Vi har ikke behov for svensker i barnevernet. Barnevernsbarn har heller ingenting på London-børsen å gjøre. Det er noe her i verden man ikke skal lage marked og tjene penger på, fortsetter Kåre Gunnar Fløystad. – Men dette har jo fått utvikle seg under den rødgrønne regjeringen. Vil dere skjerpe inn regelverket? – Jeg er glad for at det blir avdekket, og at vi får et eksempel på bordet. Vi ønsker å hindre dette, men vi er i en valgkamp hvor andre ønsker mer. Regjeringen vil se på dette som en utfordring, og ta tak i det. Dette er en helt hårreisende utvikling, fastslår Sp-kandidaten. – Ideelle aktører skvises. KrFs listetopp Kjell Ingolf Ropstad er også negativ til utenlandske eieres inntogsmarsj i norsk barnevern. – Jeg reagerer kraftig på Agderpostens sak. Det er ikke meningen at statlige millioner som skal brukes til et best mulig tilbud for sårbare ender på børs eller utbytte til kommersielle eiere. Det har vært en utvikling i barnevernet der man ser at ideelle aktører er blitt skviset ut av rene kommersielle eller offentlige aktører fordi det er lagt opp til et for rigid anbudssystem, sier KrF-kandidaten. SV har programfestet utbytteforbud innen privat velferd. Partiet vil også skrote dagens anbudsordning og i stedet inngå langsiktige kontrakter med ideelle aktører. Barnevern på børsen: Det børsnoterte britiske investeringsselskapet HG Capital Trust PLC har gjennom sitt svenske eierskap brukt 137 millioner kroner på å få fatt i de norske barnevernsselskapene Tiltak for Ungdom Agder AS og Tiltaksgruppen AS. Her er en av avdelingene i Arendal. Foto: Erik Holand.The business: I aksjekjøpsavtalen mellom de tidligere og nye eierne i Tiltaksgruppen AS omtales vanskeligstilte og kriminelle barn og ungdom som The Business. Politikere er opprørt.
Posta 3/9/2013 18:54 (#9315 - som svar på #9312) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Alvorlig situasjon i barnevernet, sitat: Brist i opplæring og veiledning, altfor stor arbeidsbelastning, manglende informasjon og manglende for-. Det kom fram da bedriftshelsetjenesten Coperios arbeidsmiljørapport ble lagt fram i formannskapet i går. Rapporten ble kun lagt fram muntlig, noe som førte til sterke reaksjoner fra politikerne (se egen artikkel). Forhastede beslutninger. Det var Coperios leder, Roar Eriksen som orienterte formannskapet. – Man opplever at hverdagen preges av brannslokking, og man opplever at man må ta forhastede beslutninger. Jeg er i tvil om barnevernet er i stand til å levere den tjenesten man skal. Belastningene som beskrives, er slik at jeg er i tvil om man er innenfor paragraf 4-1 i arbeidsmiljøloven, sa Eriksen. Denne paragrafen slår fast at «arbeidsmiljøet i virksomheten skal være fullt forsvarlig ut fra en enkeltvis og samlet vurdering av faktorer i arbeidsmiljøet som kan innvirke på arbeidstakernes fysiske og psykiske helse og velferd». Les mer i torsdagens papiravis.Les flere saker:Hemmelighold rundt barnevernrapport, Barnevernsaken havner i retten. Roar Eriksen ga en muntlig orientering om Coperios arbeidsmiljøundersøkelse.
Posta 6/9/2013 01:33 (#9320 - som svar på #9315) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Dette er en praksis som ble påbegynt i 1950-årene, og har pågått i alle år siden. Nøklene for å forstå at dette har vært mulig, er særlig:
- Full politisk ryggdekning fra hovedmaktmennene i Arbeiderpartiet
- ”Alle” norske politikere gir USAs militære og etterretning ”blanco” tilgang til å utføre ethvert eksperiment på norsk jord og på det norske folk. ”Aldri et NEI å få fra en norsk politikers munn”
- De aller fleste nordmenn er svært naive, ute av stand til å fatte skjulte agendaer osv.- Norsk presse er lett å sensurere, journalistene lette å manipulere til å skrive dekkhistorier eller ”dra på bærtur”
- Det skjulte maktapparatet Stay behind og psykiatrien er klar til ”å ta seg av” personer som har luktet lunta / prøver å slå alarm / prøver å stoppe misbruket…
Posta 11/9/2013 16:57 (#9328 - som svar på #9320) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Politikerne får fullt innsyn i barnevernsaken, papirutgave vedlagt, sitat: Kommunestyret i Orkdal vedtok igår at formannskapet skal får tilgang til hele innholdet i den "eksterne" rapporten om forholdene i barneverntjenesten. -Jeg kjenner meg ikke igjen i rapporten om barnevernet i Orkdal, sier tidligere ansatt i Orkdal barnevern, Hilde Hestflått. - Rådmannen har ikke frigitt det fullstendige innholdet fordi de ansatte ble lovet anonymitet. Men de kunne gitt innsyn i mer enn dette, sier Hestflått. Hun var den første som varslet om det som senere er blitt omtalt som ukultur og referatsaken i kommunens barneverntjeneste. Enstemmig vedtatt ..
Posta 24/9/2013 11:41 (#9342 - som svar på #9328) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Jeg fikk en mail og en telefon fra utlandet igår kveld om en mor som er på flukt fra TERRORREGIMET BARNEVERNET, som jeg har lyst å gjengi her > TERRORREGIMETS MAKT.
Hvordan skal jeg begynne og hvordan skal jeg slutte denne historien? Alt startet i 2001. Min sønn gikk 4 klassetrinn på et vestkantliggende skole i Oslo. Der var det flertall av hvite elever. Da hans søster skulle begynne i første klasse, fikk vi beskjed om å ta han ut av skolen. De sa at ellers ville hans søster ikke få plass og at han dessuten ville få det bedre med barn av hans egen rase. (Han er halvt arabisk). Det viste seg at det siste halve året hadde han vœrt utsatt for massiv mobbing av lœrerne på skolen. Dette informerte foreldrene til hans klassekamerater.
Min sønn endret personlighet. Jeg skrev til Diskrimineringsombudet og Fylkesmannen, der jeg informerte om at ett skolebytte ville vœre katastrofalt for min sønn. Men skolen flyttet han til en annen skole mot min vilje. Det gikk som jeg fryktet. 5 Ar uten skolegang og en kamp for å skaffe han hjelp. Få tiltak uten skolegang. Psykiatrien sviktet og jeg fikk ingen hjelp. De sa at omsorgssituasjonen måtte avklares først, og jeg hadde også en datter å passe. Barnet mitt som ble sviktet hadde behov for hjelp og fikk det ikke.
I februar iår tok barnevernet over omsorgen for mitt eldste barn. I begynnelsen av februar reiste han til Irak for å besøke sin far. Han ville ikke hjem til Norge igjen. Jeg reiste for å hente han hjem sammen med min datter. Jeg ble anmeldt for barnebortføring, tiltross for at jeg tok kontakt med UD fra første dag og informerte dem om at jeg var i Irak med ett sykt barn, som ikke fikk hjelp i Norge.
Jeg er nå i utlandet med min datter på 11 år og min sønn befinner seg på en barnevernsinstitusjon i Norge omgitt av fremmede mennesker. I Irak som er ett krigsherjet land fikk han legehjelp, for under denne vanskelige tiden utviklet han spisevegring. Hadde han ikke fått hjelp ville han dødd. TAKK NORGE!
Jeg har forlatt Norge med min datter. Kommer jeg tilbake, tar de henne også. Jeg måtte hjelpe min syke sønn og det skal min datter og jeg bli straffet for nå. Jeg ga beskjed til Den norske ambassade der jeg befinner meg nå at ville avlevere mitt norske pass, men dette ble jeg nektet, for det er ikke lov å vœre statsløs.
Jeg vil frasi meg mitt norske statsborgerskap. Min datter har ingen skolegang bortsett hva jeg gir henne av hjemmeundervisning. Jeg har tatt kontakt med Unicef, Barneombudet og diverse statsråder og svaret er den samme, Vi kan ikke gå inn på enkeltvedtak
Vi har mistet alt. Hvem er disse menenesker som burde gi hjelp og unnlater å gjøre det? Vi har ingen rettigheter og får ingen hjelp. Det er bedre å leve som statsløs. Når noen spør hvor vi kommer fra, svarer jeg at vi kommer fra Mars.
Jeg vil ikke tilbake til Norge, som begår så store overgrep mot forsvarsløse barn. Menneskehandel! Profiit på barn! Takk til dere i Norgespartiet som står på! Min fatter go jet er flyktninger. Noen flykter fra Taliban eller annen diktatur. Vi flykter fra trrorrregimet BARNEVERNET.
Posta 2/10/2013 19:10 (#9356 - som svar på #9342) Emne: RE: Orkdal barnevern under sterk kritikk fra kunder, advokatfirma, kommuneadministrasjon og noen ans
Barnevernsaken i Orkdal havner i retten, sitat: Orkdal kommune er stevnet for retten etter oppsigelsen av barnevernansatt Wenche Gjønnes. I stevningen LOs juridiske kontor i Midt-Norge har tatt ut skriver advokat Karl Inge Rotmo at Gjønnes «er gjort til syndebukk for unnlatelser og svikt som befinner seg på et helt annet plan». Det var Avisa Sør-Trøndelag som omtalte saken først. - I strid med loven. 10. juni ble Wenche Gjønnes, som både har vært ansatt på leder- og saksbehandlernivå i barnevernet i Orkdal, oppsagt av kommunen etter å ha uttalt seg i lokalavisen ved to anledninger om situasjonen i barnevernet. Gjønnes ble tilbudt 230 000 kroner av kommunen for å fratre selv. Da hun ikke ønsket det, bestemte kommunen seg for å si henne opp. - Etter at Gjønnes ga uttrykk for situasjonen offentlig mente kommunen at hun hadde opptrådt illojalt, og at de derfor ikke har tillit til henne lenger. Oppsigelsen er en ulovlig gjengjeldelse i strid med lovens vern for varslere. Vi mener at Gjønnes har varslet på en forsvarlig og lovlig måte, sier advokat Rotmo til adressa.no. Møtt med sanksjoner. I det ene medieoppslaget mente Gjønnes at Orkdal kommunes versjon i referatsaken, var usann. Hun skal ha varslet sin overordnede om dette allerede i oktober 2012. Gjønnes skrev også et leserinnlegg fordi hun mente rådmannens rapport om situasjonen i barnevernet ikke ga et riktig bilde. Alle kommunestyrerepresentantene fikk kopi av skrivet. - Gjønnes tok dette opp med lederen sin i oktober 2012. I stedet for at Orkdal kommune håndterte det som en varslersak, ble hun møtt med advarsel om oppsigelse. Hun er ikke alene om å varsle om kritikkverdige forhold i barnevernssaken, og de andre ble også møtt med sanksjoner, sier Rotmo til adressa.no. Referatsaken står sentralt. Nå som saken havner i retten vil det bli en inngående gjennomgang av sentrale punkter i den såkalte barnevernsaken i Orkdal, skriver avisa-st.no. Ifølge LO-advokat Rotmo vil offentligheten normalt få innsyn i sakens helhet, og den tidligere omtalte referatsaken vil stå sentralt i rettsaken. - Arbeidsmiljøloven krever at en oppsigelse er saklig. Gjønnes har fulgt lovverket og kommunens interne varslingsrutiner ved å ta det opp internt før hun gikk ut offentlig, sier advokaten. Svekket varsleres rettssikkerhet. Rotmo skriver i stevningen at oppsigelsen er en avledningsmanøver for å ta bort oppmerksomheten fra sakens kjerne. Til lokalavisen sier han at det handler om hvordan Orkdal kommune gjennom eget regelverk har forpliktet seg til å håndtere varslersaker. Assisterende rådmann Steinar Gaustad bekrefter at stevningen er mottatt, men vil ikke kommentere saken ytterligere. Mer å lese: Rådmann i knipe Mer å lese: Advokat slakter barnevernet