Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guider -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "If the people let government decide what foods they eat and what medicines they take, their bodies will soon be in as sorry a state as are the souls of those who live under tyranny." - Thomas Jefferson - 1743 - 1826

Mer MapSourceproblemer
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guiderMelding format

rbk01
Posta 6/5/2012 08:13 (#8250)
Emne: Mer MapSourceproblemer

Junior Medlem

Poster: 9

Hei,jeg er som dere ser ny på forumet da jeg oppdaget dette forumet for bare et par dager siden. Mitt problem er at jeg ikke lenger kan bruke min PC som ruteplanlegger. Jeg hadde tidligere en Garmin E-trex som dessverre ligger igjen ett eller annet sted oppe på Hardangervidda. Den har blitt byttet ut med en Garmin Oregon 450. Til denne har jeg Topo8 kart for sør-norge. I tillegg til dette kollapset min gamle PC hvor jeg hadde liggende MapSource Versjon 2,02 (den var sikkert oppdatert uten at jeg vet til hvilken versjon) når jeg prøver å installere MapSource fra CD-platen på nytt på min nye PC, får jeg ikke åpnet programmet. Jeg får meldingen:there is a problem with mapSource registry. Please re-install MapSource and start it again. Dette har jeg prøvd flere ganger uten at noe mer skjer. Jeg prøvde å installere Garmin BaseCamp nylig uten at jeg har kommet særlig lengre. Jeg har Windows 7. Takknemlig for svar og tips.
Mvh
Jens
Toppen av siden Bunnen av siden
asghegg
Posta 12/5/2012 22:20 (#8255 - som svar på #8250)
Emne: Re: Mer MapSourceproblemer

Junior Veteran

Poster: 502
500
Kan se ut som du må inn i registeret å fjerne ting som ligger under Garmin, men i registeret skal man ikke gjøre noen feil. Du kan først prøve å installere Ccleaner, og prøve en register rens, kanskje det kan hjelpe.
http://www.piriform.com/ccleaner

Når du sier at du installerer Mapsource, så mener du vel "trip and waypoint cd" som innholder programmet Mapsource.
Eller har du en cd med kart på?
rbk01
Posta 13/5/2012 07:19 (#8257 - som svar på #8255)
Emne: Re: Mer MapSourceproblemer

Junior Medlem

Takk for svar, dette skal jeg prøve. Det er riktig som du sier at det er "trip and waypoint cd" jeg mener. Jeg regner med at jeg ågså mø/bør oppgradere etter hvert. Ser at andre henviser til versjon 6.x.x etc.
Mvh
Jens
asghegg
Posta 18/5/2012 21:37 (#8276 - som svar på #8250)
Emne: RE: Mer MapSourceproblemer

Junior Veteran

Poster: 502
500

Det kartet du har leveres på brikke, og det kan du bruke på pc med Basecamp installert. Basecamp skal finne kartet når du stapper den i pc, dermed er også Basecamp
et bra program å bruke.

Hvis du f.eks kjøper et Topo Adventurekart http://www.marineshop.no/CBC.aspx?q=c:100165  og installerer det, så får du Mapsource installert samtidig, og du kan oppdatere
til siste versjon av Mapsource her:
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209 

rbk01
Posta 24/5/2012 20:50 (#8282 - som svar på #8276)

Junior Medlem

Takker så mye for flere tips. Har ikke fått prøvd ut enda. Skal utforske begge forlsagene etter hvert.
Mvh
Jens
Trygve
Posta 25/5/2012 10:56 (#8285 - som svar på #8282)

Junior Medlem

Poster: 17

Trip and waypoint manager kan krangle adskillig ved re-innstallering. Det gjorde det her hos meg og. Jeg forsøkte å fjerne rester av tidligere program, og til slutt gikk det greit å reinstallere. Strevde med dette en stund, før det gikk.

Hvis man skal inn i registeret, bør man være svært forsiktig. Helst bør man være sikkert på hva man kan gjøre der.

Personlig foretrekker jeg Mapsource fremfor Basecamp. Men smaken er som kjent subjektiv.

Editert av Trygve 25/5/2012 13:19
rbk01
Posta 27/5/2012 21:30 (#8290 - som svar på #8285)

Junior Medlem

Hei. da har jeg fått detg til å funke, takket være tips fra dere her på forumet. Takker og bukker. Måtte restarte PC-en etter at jeg hadde avinstallert MapSource.
Mvh
Jens
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software