Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guider -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: “If you tell the truth, you don't have to remember anything.” ― Mark Twain

Turplanlegging
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guiderMelding format

Gsodin
Posta 10/7/2010 11:39 (#6716)
Emne: Turplanlegging

Ny bruker

Poster: 1

Hei.

Jeg var tidligere i sommer på en MC tur nedover i Europa. Det var en del veier jeg absolutt ville kjøre. Jeg brukte mapsource for å lage ruter, og overførte dem til min gps (60csx med citynavigator v9).

Problemet var at når jeg svingte av motorveien for å kjøre en av rutene jeg hadde lastet inn, kalkulerte gps'en en helt annen rute enn jeg hadde planlagt på forhånd. Jeg prøvde å forandre innstillingene på gps'en: unngå motorvei, raskeste vei, korteste vei, likevel var det sjelden at det var ruten jeg hadde planlagt gps'en ville kjøre. Det er mange veier å velge i nedover Europa, og jeg kom jo fram til endepunktet jeg hadde planlagt.

Sitter nå og lurer på om jeg skal kjøpe en bedre egnet gps (zumo 660) til neste tur. Eller er det en eller annen innstilling jeg har oversett?

På forhånd takk for eventuell hjelp

Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 10/7/2010 22:12 (#6722 - som svar på #6716)
Emne: RE: Turplanlegging

Top Team

Poster: 7370
500020001001001002525
Lokasjon: © Navigate3D.no

Legg in fler veipunkter, punkter du på forhånd velger skal passeres, og legg opp ruten fra veipunkt til veipunkt, altså med veipunktene inkludert i ruten du laster over til gpsm. Når du aktiverer ruten på gpsm, vil den kalkulere rute til hvert punkt, i rekkefølge. God tur
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software