Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guider -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "It's better to live fighting for justice than dying slowly of oppression during years and decades" - Falcons' CAFE

Topo Adventure Norge for Garmin GPS mottakere, med blant annet 3D visning
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guiderMelding format

Otto
Posta 17/8/2008 23:05 (#3278)
Emne: Topo Adventure Norge for Garmin GPS mottakere, med blant annet 3D visning

Top Team

Poster: 7397
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no

I løpet av august 2008 kommer nye topografiske kart med målestokk 1:50000 for Norge på markedet. De er kompatible med blant andre Colorado, Oregon, GPSmap, Astro og eTrex modellene.
  • 2008 data fra Statens Kartverk
  • Hytter, søkbare, med symboler og turstier fra Den Norske Turistforening
  • Rutbare veier og stier for gang og sykkelturer, ikke motorvei
  • 3D skyggekart
  • 3D visning
  • Høydeprofiler
  • Kart informasjon er på norsk med detaljert innhold. Bygninger er angitt med type, eksempelvis lager, butikk, kontor. Arealbenevning, som golfbane, flyplass, skianlegg med mer. Alle punkter har type eller navn

Kilde: Nye topografiske kart for Garmin GPS!! fra lommekjent.no

Garmin Topo Adventure i dinpris.no

(TopoAdventureNorgeGarmin.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg
TopoAdventureNorgeGarmin.jpg (20KB - 579 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
asghegg
Posta 18/8/2008 09:09 (#3282 - som svar på #3278)
Emne: RE: Topo Adventure Norge for Garmin GPS mottakere, med blant annet 3D visning

Junior Veteran

Poster: 502
500

Herlig, dette må prøves når de kommer for salg

Bertram
Posta 30/9/2008 18:23 (#3432 - som svar på #3278)
Emne: Re: Topo Adventure Norge for Garmin GPS mottakere, med blant annet 3D visning

Senior Medlem

Poster: 192
100252525
Noen som har prøvet disse og vet om man kan få kjøpt oppdateringer?
oziranger
Posta 30/9/2008 21:43 (#3434 - som svar på #3278)
Emne: RE: Topo Adventure Norge for Garmin GPS mottakere, med blant annet 3D visning

Junior Medlem

Poster: 21

Eg bestilte ein så snart eg såg om dette her på forumet. Maritim AS. Fekk i førre veke melding om at dei var utselde. No i kveld fekk eg melding om sending og pakkesporing. (Ligg no på postterminalen i Kristiansand). Så snart eg får testa ut Topo Adventure, kan eg gi ei attendemelding
asghegg
Posta 2/10/2008 20:47 (#3439 - som svar på #3278)

Junior Veteran

500

Fordelen med Adventure kartene syns jeg må være muligheten til å lage et spor i Mapsource en har tenkt å gå, deretter se høydeprofilen
om det lar seg gjøre å gå der en har tenkt.

Legger ut noen bilder, et i 3D

(Pro kart.jpg)

(Topo Adventure.jpg)

(Topo Adventure 3D.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Pro kart.jpg (36KB - 533 nedlastinger)
Vedlegg Topo Adventure.jpg (33KB - 576 nedlastinger)
Vedlegg Topo Adventure 3D.jpg (18KB - 571 nedlastinger)
oziranger
Posta 2/10/2008 21:43 (#3440 - som svar på #3278)

Junior Medlem

Gler meg, gler meg!
oziranger
Posta 3/10/2008 17:19 (#3451 - som svar på #3278)

Junior Medlem

No er Adventure komen i hus. Førebels har eg kost meg med å sjå på track etter turar eg har gått med Adventure som bakgrunn. Ser av reklamen at ein kan sjå profil frå ruter på kartet. Dette har eg enno ikkje fått til. Førebels berre gamal profil slik som med Topo Classic eller Topo Pro. Dette får eg ev leite opp på Q & A på Garmin.
oziranger
Posta 3/10/2008 17:47 (#3452 - som svar på #3278)

Junior Medlem

Tidlegare kunne ein ha N-250 heile landet, Førstegenerasjon Topo og Topo Pro for dei områda ein hadde slikt inne på GPS. La derfor inn Topo Adventure for Ålesund og skøytte på med Topo Pro. Då kom ikkje Adventure fram. Tok nytt utval som berre inneheldt Topo Adventure. Då kom kartet fram.

Er dette ein liten "fingerfeil" frå mi side, eller er det slik?
oziranger
Posta 4/10/2008 23:06 (#3464 - som svar på #3278)

Junior Medlem

Har eg rett når eg går ut frå at med Adventure, kjem skilnaden med ulike GPS-ar fram. Av screenshots synt her, synest det som at ein på GPS-en kan "tilte" kartet mot 3D. Dette går vel berre på Oregon og ikkje på 60?
asghegg
Posta 6/11/2008 21:56 (#3560 - som svar på #3278)
Emne: Re: Topo Adventure Norge for Garmin GPS mottakere, med blant annet 3D visning

Junior Veteran

500
Har lagt inn på min 60CSx både Topo adventure og Topo 1:250000. Man får ikke sett i 3D på f.eks 60CSx, men ved å ha Adventure kartene på 60CSx så får man
også se høydeprofilen, noe som er bra.

Hvis 3D funksjonen blir bedre med kommende oppdateringer så kan det bli en flott funksjon:-)
Joker
Posta 7/11/2008 21:57 (#3563 - som svar på #3278)

Junior Medlem

Poster: 7

Nå er ikke jeg så vant til høydeprofiler, men jeg kan ikke skjønne hvordan man kan se på høydeprofilene om en rute er gangbar eller ikke. En høydeprofil blir jo klemt sammen i avstand så selv slake turer ser jo styggbratte ut. Jeg ser dette best på selve kartet og dobbelsjekker mot et papirkart der jeg er i tvil.
asghegg
Posta 7/11/2008 22:55 (#3564 - som svar på #3278)

Junior Veteran

500

Helt klart lettere å se på pc, men muligheten er til stede på gps.
Har ikke satt meg så mye inn i høydeprofilen, men nå når muligheten er der så kan det jo være litt interessant
å sjekke.

Er du f.eks på fjellet og vil ta en ny rute hjem fordi du ble overrasket av dårlig vær, da kan muligheten være å lage en rute over den
strekningen du skal gå, for deretter sjekke høydeprofilen

Editert av asghegg 7/11/2008 23:17

(HHHydeprofil.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg HHHydeprofil.jpg (12KB - 475 nedlastinger)
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software