* Alle språk i menyene i både US- og Europa-modeller
Garmin Oregon US og Europa modeller ser ut til å være identiske, det vil si begge inneholder menyspråk for både Amerika og Europa, inklusive alle nordiske språk. Det samme gjelder forrige modell Colorado. Kun språket på eska den kommer i varierer etter hvor i verden den omsettes. Det betyr at du ikke trenger å vente med å kjøpe en til den kommer på markedet i Europa. Du kan også dra fordeler av det relativt lave prisnivået ved kjøp i USA og Amerika i forhold til Europa, også ved kjøp fra en internettbutikk som er det mest vanlige omsetningsleddet internasjonalt, eksempelvis gpscity.com og gpsdiscount.com.
Det kan se ut som Garmin anvender Teseo og Cartesio multifunksjon og GPS platform fra STMicroelectronics i Oregon-modellen. GPS chipsettet er høysensitivt og 32-kanalers. Chipsett egenskap preferanser er best mulig multifunksjonalitet, sensitivitet og hastighet, samt lite strømforbruk og lite i størrelse. Teseo Cartesio er oppgitt å ha stor nøyaktighet i beregning av posisjon og er kompatibelt med Galileo satellitt navigasjonssystem.
Posta 7/8/2008 21:13 (#3248 - som svar på #3176) Emne: RE: Informasjon om Garmin Oregon 200, 300, 400t, 400i and 400c GPS mottakere, test, review
Junior Veteran
Poster: 502
Var i dag innom butikken her i bygda som selger gpsèr, til min store glede fikk jeg tatt og sett....tilogmed lånt hjem en Oregon 300 Første inntrykket er blandede, ingen knapper, desto mer tungvint å bruke. Men etter å ha trykt noe på den så blir man etterhvert vant til den, dermed går det bedre.
Bakgrunnsbelysningen har jeg ikke fått slått av, tror heller ikke det går da skjermen er for mørk til å kunne bruke den uten lys. Hver gang skjermen blir berørt slås lyset på, har brukt mye lys den tiden jeg har brukt den. EDIT:Bakgrunnsbelysningen er mulig å slå av.
Har nå trykt på den fra klokken 12 i dag, må si jeg er ganske imponert over batteritiden, har enda 2 streker igjen av 4 streker, så det blir spennende hvor lenge batteritiden blir. På Oregon er det nå mulig å låse skjermen, noe som tidligere modeller ikke har hatt, helt glimrende
Har ikke funne ut om en kan endre farge på aktiv sporlogg, men sporlogger som overføres fra pc kan man endre farge på. Når en lagrer en aktiv sporlogg på gps så kan en skifte farge på sporloggen.
Panoreringen med fingeren på skjermen virker bra, men oppdateringen etter panorering virker noe treg......Hadde ventet det bedre.
EDIT: Før jeg tar kveld så kan jeg bekrefte at det er 1 strek igjen av 4 på batteritiden, den har vært koblet noe til Pc(maks 10 min), vet ikke om det har store betydningen. Batteritiden ca 12,5 timer
Garmin Oregon 200, 300, 400t, 400i and 400c har relativt lik funksjonalitet. 200 er basismodellen uten kart. 300 er basis modellen uten kart men med elektronisk kompass og barometrisk høydemåler. 400 modellene er 300 modellen med forskjellige kartprodukter preinstallert. Hver 400 modell må testes med de forskjellige kartproduktene og kartprodukt typene for å se hvordan modellen håndterer disse i praksis.
PC Magazine har testet og lagt vekt på GPS mottaker modellens funksjonalitet ute i topografien, spesielt i forbindelse med geocaching.