Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guider -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Når man er på en fotballbane, er det både fristende og praktisk å spille fotball." - Otto Pilot

Bobcat installasjonstrøbbel
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Programvare, verktøy, kart produkter, guiderMelding format

Janh
Posta 12/5/2008 00:32 (#3055)
Emne: Bobcat installasjonstrøbbel

Etter å ha fulgt prosedyrene for hele Norge 1:50.000, og 1:250.000 for endelig å kunne bruke kartene på mac`en, så oppdager jeg til min store skuffelse at bare noen av kartene lar seg installere. De andre kommer opp med feilmelding og beskjed om reinstallere. Men det nytter ikke. Og selvfølgelig er det de kartene jeg i utgangspunktet har minst bruk for som er installert. Noen som har vært borti problemet?
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 12/5/2008 01:38 (#3056 - som svar på #3055)
Emne: RE: Bobcat installasjonstrøbbel

Top Team

Poster: 7397
50002000100100100252525
Lokasjon: © Navigate3D.no

Hvilke kartprodukt lar seg installere og hvilke lar seg ikke installere på Mac?, dvs er alle kompatible med Mac? Per dato er muligens ikke alle Garmin kartprodukter kompatible med gjeldende Bobcat versjon, og det gjelder kanskje også kartprodukter fra 3.-parter. Norge topo classic og topo pro er ikke levert av Garmin men av Belanor og Statens kartverk.

Les Garmin Blog om MapManager and MapInstall for Mac

Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Janh
Posta 12/5/2008 22:31 (#3058 - som svar på #3056)

Hm... Det merkelige er jo at alle kartene er av samme type - dvs Mapsource kart som jeg har konvertert med Mapconverter på PC. Da er det jo snodig at ikke alle kartene i serien lar seg installere. De som jeg klarte å installere fungerer jo helt utmerket!
Otto
Posta 12/5/2008 23:14 (#3059 - som svar på #3058)

Top Team

50002000100100100252525

Bobcat er fremdeles beta-versjon, dvs testversjon. Det vil si at de har mest fokus på kjernefunksjonalitet og trolig prioriterer tilpasning til de mest brukte kartproduktene først. Det kan se ut til at det ikke er nok å teste funksjonalitet for kun ett område Norge topo pro. De må teste alle tjue fordi alle er forskjellig. Det samme gjelder alle kartprodukter.

Forøvrig, som programmerer vet jeg at det alltid gjenstår minst en feil, og hvis den ikke er der i dag så kommer den senere på grunn av forandringer i programmets omgivelser ....

Janh
Posta 12/5/2008 23:22 (#3060 - som svar på #3059)

Jaja, da er det vel bare å smøre seg med enda mer tålmodighet før Garmin-kartene og Mac`en snakker sammen på skikkelig vis. Nå har jeg rekonvertert og forsøkt så mange ganger at jeg tror jeg gi opp.
Otto
Posta 9/9/2008 11:22 (#3355 - som svar på #3060)

Top Team

50002000100100100252525

RoadTrip, nytt navn på BobCat for Mac, MapSource for Mac
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software