Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobil -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Når man er på en fotballbane, er det både fristende og praktisk å spille fotball." - Otto Pilot

Hvilken GPS bilnavigasjon har best kart?
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobilMelding format

sacramento
Posta 30/4/2008 10:17 (#3031)
Emne: Hvilken GPS bilnavigasjon har best kart?

Ny bruker

Poster: 1

Garmin GPS kart sikert ikke,pga transport jobb bruker jeg siste 3 år hver dag Garmin GPS.

Bruker jeg Garmin streatpilot c320 eller Garmin nuvi 350 med helt nytt kart oppdatering og jeg må sier at garmin har katastrofe dårlig kart .

Masse feil,mangler mange veier,sent informasjon om utkjøring fra hovedvei til andre veier eller motsatt,mange ganger sier til venstre eller til høyre men egentlig til venstre er ikke vei mens enebolig eller fotballstadion ,eller blind gate eller makadam uansett at jeg merket på Garmin ikke kjør gjennom makadam....jeg kan skrive til neste år om mange feil på Garmin kart.

Derfor har jeg spørsmål:Hvilken GPS bilnavigasjon har best kart
Toppen av siden Bunnen av siden
Otto
Posta 30/4/2008 13:31 (#3032 - som svar på #3031)
Emne: RE: Hvilken GPS bilnavigasjon har best kart?

Top Team

Poster: 7404
50002000100100100100
Lokasjon: © Navigate3D.no

Det høres ikke bra ut Først noen sjekkpunkter.

• Har du lastet ned siste software?, se StreetPilot® c320 Updates & Downloads , bruk WebUpdater som du finner på samme side. I skrivende stund er siste unit software StreetPilot c320 Ver. 5.80 as of Apr 08, 2008.
  • Har du kjøpt siste oppdatering av kart, se City Navigator® Europe NT , i skrivende stund er siste versjon City Navigator® Europe NT 2008.
  • Se i manualen StreetPilot c320 owner's manual , om du har konfigurert enheten praktisk, søk der etter teksten Changing Navigation. Der kan du se hvordan du velger type kjøretøy (vehicle), unngåelser (avoidances), kortere tid eller kortere distanse (faster time, shorter distance).

Jeg har også sett grove feil i versjon City Navigator® Europe NT 2008 av kart, bl.a. veier som ikke eksisterer og konstant forsøk på å rute til en gammel vei i stedet for en ny motorvei, i dette tilfellet på strekninga Trondheim Orkanger.

Jeg ser at Garmin bruker Navteq kart og TomTom, TomTom Norge , brukes Tele Atlas kart. Om det er kvalitetsforskjeller på disse vet jeg ikke. Jeg er spent på om kartene etter hvert blir bedre oppdatert, og forsåvidt også om det er forskjell i ruting mekanismer og opsjoner i forskjellige GPSm modeller. Det vil alltid være et etterslep av oppdateringer som ikke er med på grunn av forandringer i veinettet, men, som kjent, det er mulig å gjøre dette etterslepet kortere. De veiene som ikke forandrer seg, er det fullt mulig å definere riktig i kartutgavene. Vi går vel mot dynamisk WiFi oppdatering, men når det eventuelt vil være på plass er ikke godt å vite

Sammenligning mellom Navteq og Tele Atlas

Navteq vs Tele Atlas i google
Navteq versus Tele Atlas i google
Tele Atlas vs Navteq i google
Tele Atlas versus Navteq i google

Personlig kunne jeg tenkt meg en opsjon på GPS mottakeren som het Ikke forsøk den rutinga en gang til, Don't try that routing once more, dvs definert en unngåelse, an avoidance, som jeg kunne valgt når GPSm ruter meg feil, men i lengden blir det for tungvint, blir etter hvert for mye administrasjon, og kaos. Dynamikken krever at kartene er riktig definert i forhold til veinettet og POI, Points Of Interest, punkter av interesse.

Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software