Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvor -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Two roads diverged in a wood, and I took the one less traveled by, and that has made all the difference." - Robert Frost (March 26, 1874 – January 29, 1963) American poet

Valg av GPS
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvorMelding format

ToNo
Posta 10/4/2008 12:52 (#2971)
Emne: Valg av GPS

Ny bruker

Poster: 2

Jeg skal kjøpe min første GPS og vil gjerne høre om erfaringer med bruk av håndholdte vs. bilmodeller. Jeg ønsker primært å bruke den i bil, men lysten på friluftsliv øker og da hadde det vært fint å kunne ta den med i skogen.
Derfor leter jeg etter info om muligheter og brukervennlighet i bilnavigeringen på de håndholdte gps'ene.
For tiden står det mellom Garmin nüvi 760 og Colorado 300.
Toppen av siden Bunnen av siden
asghegg
Posta 10/4/2008 19:19 (#2972 - som svar på #2971)
Emne: RE: Valg av GPS

Junior Veteran

Poster: 502
500

Tja, skulle æ kjøpt ny gps i dag så hadde æ kjøpt Garmin 60CSx og en Tomtom 720, eller som ventes på markedet nå i april
en Tomtom 530-730-930

Vil ikke anbefale en Colorado, kun fordi den har et stort strømforbruk. Skjermen er noe mørk, dermed må bakgrunnslys
brukes. Vil en koble den på bilen med ekstern strøm, så er det kun USB inntaket en kan bruke, vet ikke hvor slarkete det blir etterhvert.
Har hatt den hjemme på prøve, en flott gps.

Garmin 760 har æ snust litt på, til æ for noen dager siden fikk vite at den kun viser aktuell hastighet på motorveier i Norge.
Tomtom og Navigon viser aktuell hastighet på E6, E4 og andre mindre veier spesielt i Sverige.

Men en flott gps som har falt en god del i pris, så den for første gang idag på butikk

Editert av asghegg 10/4/2008 19:22
Otto
Posta 10/4/2008 19:31 (#2973 - som svar på #2971)
Emne: RE: Valg av GPS

Top Team

Poster: 7342
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no

Angående GPS mottaker for bil kan jeg nevne Garmin og TomTom , mange modeller å velge mellom. Det finnes ellers mange andre GPSm merker og modeller å velge mellom .

Skal du bruke den i friluft, må den være vanntett. Disse to modellene kan anvendes til alle typer navigasjon, Sammenligning av Garmin GPSmap 60CSx og eTrex Vista HCx, to toppmodeller

Colorado, fått en del kritikk for feil og annet, ganske ny, men kom nettopp en ny firmware versjon som kan ha endret en del på dette, Garmin Colorado 300, 400c, 400i, 400t, med joystick i stedet for knapper

Angående konfigurering, bruk, kjøp og annet, det står mye om dette i forumene.

ToNo
Posta 14/4/2008 12:36 (#2984 - som svar på #2971)
Emne: Re: Valg av GPS

Ny bruker

Poster: 2

Takk for tipsene.
Jeg skulle gjerne hatt en gps som var perfekt til alt, men det ser ikke ut til at det finnes ennå...
Så da blir det nok en til bilen først. Og da har jeg inntrykk av at det er Garmin og TomTom som er de beste (Her vil jeg gjerne ha kommentarer hvis det ikke stemmer)
Hvilke praktiske forskjeller mellom merkene som er nyttige (eks. vise aktuell hastighet på veiene), hastighet på beregning av ruter og rekalkulering når kona kjører feil ;-)?
asghegg
Posta 14/4/2008 18:23 (#2986 - som svar på #2984)
Emne: Re: Valg av GPS

Junior Veteran

Poster: 502
500

ToNo - 14/4/2008 12:36 Takk for tipsene. Jeg skulle gjerne hatt en gps som var perfekt til alt, men det ser ikke ut til at det finnes ennå... Så da blir det nok en til bilen først. Og da har jeg inntrykk av at det er Garmin og TomTom som er de beste (Her vil jeg gjerne ha kommentarer hvis det ikke stemmer) Hvilke praktiske forskjeller mellom merkene som er nyttige (eks. vise aktuell hastighet på veiene), hastighet på beregning av ruter og rekalkulering når kona kjører feil ;-)?

Ja sant det, før i tiden klarte de ikke lese kartene rett, og nå kommer Liv å forteller hvor de skal kjøre, å hjelper det, åneida. De er så sta og småsjalu at de kjører motsatt vei

Det er utrolig vanskelig å si hva som er best, har testet Navigon, Tomtom og litt Garmin XT. For det første liker æ best at det er et kvinnemenneske som forteller hvor en skal dra, og ikke en datastyrt kvinne.

Har tilslutt falt for Tomtom, av den enkle grunn, rask kalkulering/rekalkulering, enkelt å legge inn Poi/stemme, mm. TomTom har også flere opplysninger under selve navigasjonen som er ganske nyttig

Navigon har en flott ting, PoiWarner som lar deg styre Poi, varslinger enkelt. Men det skrives om at Navigon skal bli uavhengig av
PoiWarner, litt synd, men det blir nok kanskje til det bedre håper vi.
Sjekk denne: http://www.amobil.no/artikler/ny_toppmodell_fra_navigon/48745

Håper at denne skal bli min, sjekk bildene litt ned på siden:
http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=64910

Editert av asghegg 14/4/2008 18:26
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software