Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> I båt: kart, sporlogg, rute, veipunkter -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "If the people let government decide what foods they eat and what medicines they take, their bodies will soon be in as sorry a state as are the souls of those who live under tyranny." - Thomas Jefferson - 1743 - 1826

Smøla - sporlogg
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> I båt: kart, sporlogg, rute, veipunkterMelding format

kjha
Posta 3/3/2008 21:42 (#2913)
Emne: Smøla - sporlogg

Junior Medlem

Poster: 6

En fantastisk tur med kajakk på Smøla. Utgangspunktet var Smøla rundt, men vi måtte dessverre avslutte halvveis pga av været. Turen startet med overnatting i campinghytte ved Straumen. Startet morgenen etter med blikkstilt hav, full nytelse med med observasjon av både oter og havørn. Overnatting ved ei av øyene med standard bålkos, fenålar m.m. Andre dag var like stille. Liten shoppingstopp ved Råket, lekte oss litt i strømmen og fortsatt ut mot Veiholmen. Der valgte vi bort teltet til fordel for et pensjonat med god middag og en vert som formidlet øyas histore - flott. Tredje dag startet med en noe urolig sjø. Det gikk ganske greit ned mot Hopen, med fra Hopen var det nesten umulig å gå rett i mot strømmen. Retur til Straumen med haik.

Turen skal gjentas, men med enda flere "snirklinger" rundt øyene. Kajakktur på Smøla kan gjerne kombineres med sykketur for andre familiemedlemmer.
ANBEFALES.

Editert av kjha 15/6/2008 00:23

Vedlegg
----------------
Vedlegg Smola - sporlogg.gdb (37KB - 571 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Bertram
Posta 9/3/2008 12:57 (#2924 - som svar på #2913)
Emne: RE: Smøla - sporlogg

Senior Medlem

Poster: 192
100252525
Artig!!!!
Har lastet ned sporloggen til arkivet mitt for å la den ligge der til en senere anledning. Vi bor på Østlandet, så mye av vår padling skjer her., men man vet aldri.
Har du prøver Comparetracks, det gir en litt annen dimensjom til sporloggen.

Håper flere etter hvert få øyne opp for denne muligheten.
asghegg
Posta 9/3/2008 22:57 (#2925 - som svar på #2924)

Junior Veteran

Poster: 502
500

Bertram - 9/3/2008 12:57 Artig!!!! Har lastet ned sporloggen til arkivet mitt for å la den ligge der til en senere anledning. Vi bor på Østlandet, så mye av vår padling skjer her., men man vet aldri. Har du prøvd Comparetracks, det gir en litt annen dimensjom til sporloggen. Håper flere etter hvert få øyne opp for denne muligheten.

Hei Bertram.

Vet du har vært mye borti Sportsim og nå Comparetracks, du kunne jo laget en veiledning til oss her på forumet,
som ikke har så mye kunnskap ang Comparetracks

kjha
Posta 10/3/2008 08:57 (#2927 - som svar på #2924)

Junior Medlem

Takk for tipset - skal prøve ut programmet ved anledning.

Jeg fikk stor sans for Smøla og skulle gjerne gjerne lagt ut bilder på egnet sted. Jeg valgte et lommekamera istedet for speilrefleksen, noe jeg angret på undervegs. Det kreves ellers litt konsentrasjon for å navigere (mange øyer, holmer og skjær, flatt), derfor var det greit å ha en GPS i lag med papirkartet. Ellers vil jeg tro at hele norges kyst har flotte padleområder.
Legg gjerne ut noen tips til padleområder, da kajakken har fast plass på taket.
Bertram
Posta 10/3/2008 22:57 (#2929 - som svar på #2913)
Emne: Re: Smøla - sporlogg

Senior Medlem

100252525
Comparetracks er veldig enkel å bruke. Du laster bare ned og installerer Comparetracks, så overfører du sporene fra gps eller bruker en ferdig nedlastet fil i gpx. format. Noe mer er det ikke, og du kan se at du beveger deg på et ferdig kart som automatisk kommer.

Sportsim er dessverre borte, og Comparetracks er en etterfølger. Ulempen her er at man ikke kan dele sporene direkte med andre slik det var på Sportsim. Fordelen er at nå kommer kartene eller satelitt bildene automatisk og gratis.
Bertram
Posta 13/4/2008 20:16 (#2978 - som svar på #2913)

Senior Medlem

100252525
Har dere testet Comparetracks noe mere???
kjha
Posta 23/4/2008 21:10 (#3020 - som svar på #2978)

Junior Medlem

Jeg har bare installert programmet, men ikke fått tid til å prøve mulighetene. Skal ta en gjennomgang i løpet av kort tid.

13.06.08
Har lagt inn et par spor og lastet ned noen bilder. Litt morsomt første gang, men er litt usikker på den helt store nytten. Kommer vel i kategorien kjekt å ha.

Editert av kjha 15/6/2008 00:27
Bertram
Posta 20/11/2008 20:50 (#3589 - som svar på #2913)

Senior Medlem

100252525
Synd du ikke likte den. Jeg bruker den i min trening der jeg sykler eller padler samme rute flere ganger. Synes det er moro å legge sporene over hverandre å samanlikne tiden og hvor jeg tapte eller vant tid.
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software