Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvor -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: Det er flere typer kartprodukter, for topo, vei og sjø navigering

Garanti er egentlig forsikring
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvorMelding format

OttoGPS
Posta 22/1/2006 13:41 (#279)
Emne: Garanti er egentlig forsikring

Medlem

Poster: 56
2525
Lokasjon: Navigate3D.net
Garanti er et misforstått ord. Det er egentlig forsikring det er snakk om, en forsikring man må betale når man kjøper et produkt. Forsikringsbeløpet er lagt på prisen på produktet. Garanti er egentlig tvungen forsikring nedfelt i lovverket. Det er ikke mulig for norske leverandører å leve med tap, derfor må de ta betalt for garantien, dvs forsikringen.

En del GPS mottaker modeller som selges i Norge har 20-45% høyere pris enn privatimporterte fra utlandet, f.eks. kjøpt på gpsdiscount.com. Personlig synes jeg 20-45% av verdien på GPS mottakeren er en særdeles kostbar forsikring som ikke er verd pengene pga den lave feilprosenten på slikt utstyr.

Det er litt oppsiktvekkende at mange nordmenn tror de betaler for garanti og at den er noe som vi får så og si gratis når garantien egentlig er en relativt kostbar tvungen forsikring.

Om garanti er positivt eller negativt for oss kunder varierer fra produkt til produkt, bransje til bransje, prisnivå til prisnivå etc. 20-45% ekstra for en GPS enhet er alt for kostbart. 1% pr år i forsikring, dvs 5% på 5 år er for meg realistisk, feilprosenten tatt i betrakning.
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software