Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobil -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Against stupidity the very gods themselves contend in vain." - Friedrich Schiller

Visning av vei-, sjø- og topokart i GPS mottaker, City Navigator, BlueChart og topografiske kart
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobilMelding format

Otto
Posta 11/1/2008 09:17 (#2745)
Emne: Visning av vei-, sjø- og topokart i GPS mottaker, City Navigator, BlueChart og topografiske kart

Top Team

Poster: 7404
50002000100100100100
Lokasjon: © Navigate3D.no

Når man har lastet vei-, sjø- og topokart i en Garmin GPSm vil veikartet, City Navigator Europe, bli vist. For å vise sjøkartet, BlueChart, velg Skjul veikart. For så å vise det topografiske kartet, velg Skjul sjøkart. For retrett, velg Vis sjøkart og Vis veikart. Prioritering av visning er altså som følger:
  1. City Navigator Europe veikart
  2. BlueChart sjøkart
  3. Topografisk kart
For å velge Skjul eller Vis kart, gå inn på kartoppsett via meny, og trykk menyknappen for å få opp menyen med Skjul og Vis for hver karttype.

(GarminMapVisSkjul.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg GarminMapVisSkjul.gif (113KB - 460 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Bertram
Posta 11/1/2008 16:49 (#2746 - som svar på #2745)
Emne: Re: Visning av vei-, sjø- og topokart i GPS mottaker, City Navigator, BlueChart og topografiske kart

Senior Medlem

Poster: 192
100252525
Takk for tipset, Jeg har både veikart og topokart på gps'n, og det ser ut som om begge vises samtidig noe som kan være et problem i visse situasjoner.
Klumsen
Posta 23/3/2008 11:44 (#2946 - som svar på #2745)
Emne: RE: Visning av vei-, sjø- og topokart i GPS mottaker, City Navigator, BlueChart og topografiske kart

Ny bruker

Poster: 2

Vi er en gjeng på jobb som har gpsmap 60csx.
Vi får ikke overført hele kartene i et slik som du viser her. Vi må plukke alle kartbladene.
Og får ikke frem mer en et kart av gangen på mapscource. Hva gjør vi galt?

Klumsen
Otto
Posta 23/3/2008 12:34 (#2947 - som svar på #2946)
Emne: RE: Visning av vei-, sjø- og topokart i GPS mottaker, City Navigator, BlueChart og topografiske kart

Top Team

50002000100100100100

Kartområder fra ett eller flere kartprodukter overføres samtidig fra MapSource på PC til GPSm. De som ligger i GPSm fra før blir slettet før overføring starter.

Valg og merking av kartområder

Velg aktuelt kartprodukt i rullegardinmenyen øverst til venstre i MapSource. Klikk kartområde-symbol i midten av menyen som står øverst på siden. Klikk de områdene i kartet som ønskes overført til GPSm, farges rosa.

Dersom du ønsker kartområder fra flere kartprodukter overført samtidig, velg nytt kartprodukt i rullegardinmenyen. Merk kartområder som skal overføres.

Gjenta dette for hvert kartprodukt. Selv om du ikke ser alle kartproduktene samtidig, vil dine valg bli husket.

Når du er ferdig med å velge kartområder, opprettet eventuelle veipunkter og ruter, lagre alt dette i en fil for seinere bruk.

Se også Del 3, Velge kartområder i kart, lage veipunkter og ruter, for overføring til GPSm i Garmin MapSource, Trip and Waypoint Manager, tur og veipunkt planlegger, guide

Klumsen
Posta 24/3/2008 13:39 (#2949 - som svar på #2745)

Ny bruker

Poster: 2

Er det en måte å få de til å vise samtidig på mapscource?
Vil legge inn topo, sjø, og veikart.
Men da blir det så mange en må huke av og på når en vil veksle, åssen har du gjort det på det eksempelet?
Der har du CD1 på et valg og veikart på et valg.

klumsen
Otto
Posta 24/3/2008 14:02 (#2950 - som svar på #2949)

Top Team

50002000100100100100

Nei, kun visning av et kartprodukt om gangen. Velg kartprodukt i rullegardinmeny øverst til venstre for å se hva du har valgt av områder. Prosedyren blir som vist to poster foran denne, ingen andre alternativer
pvest
Posta 20/4/2008 08:02 (#3008 - som svar på #2745)

Junior Medlem

Poster: 9

Otto - 11/1/2008 09:17

Når man har lastet vei-, sjø- og topokart i en Garmin GPSm vil veikartet, City Navigator Europe, bli vist. For å vise sjøkartet, BlueChart, velg Skjul veikart. For så å vise det topografiske kartet, velg Skjul sjøkart. For retrett, velg Vis sjøkart og Vis veikart. Prioritering av visning er altså som følger:

1. City Navigator Europe veikart
  2. BlueChart sjøkart
  3. Topografisk kart

For å velge Skjul eller Vis kart, gå inn på kartoppsett via meny, og trykk menyknappen for å få opp menyen med Skjul og Vis for hver karttype.

Har en 76CSx med versjon 3.60 og har lastet opp både topo, veikart og bluechart.
Når jeg velger menyen for oppsett av kart, får jeg kun opp et vindu som viser første kart under ”informasjon”, der jeg kan hake av for ”Vis”, men bortsett for det, så kommer jeg ikke videre.

Første kart hos meg har følgende info:
N15191, N50 CD8 Østerdalen –Apr 2008.
Jeg ser at der er flere kart under, men klarer ikke å bla nedover. Uansett hva jeg prøver, så forandrer jeg bare tallet.

Noe som kan hjelpe meg her og fortelle hvordan jeg får tilgang på disse andre menyene slik at jeg kan skjule forskjellige kart?

Pvest

Otto
Posta 20/4/2008 08:22 (#3010 - som svar på #3008)

Top Team

50002000100100100100

Du skal ikke hake bort eller hake av kart. Når du er inne på Kartoppsett siden, trykk Meny-knappen så får du opp en meny hvor du kan velge Skjul/Vis for de forskjellige kartene. Vær tålmodig, enkelte funksjoner tar litt tid fra du velger de til de vises, typisk 0,1 til 5 sekunder. Skjuler du City Navigator veikart, hvis du har det lastet inn, blir BlueChart sjøkart vist hvis du har lastet det. Skjuler du BlueChart sjøkart, blir topokartene vist.

Kartene ligger altså logisk oppå hverandre, City Navigator veikart øverst, BlueChart sjøkart som nr to og topokart som nr tre. Dette er forklart i første post i denne forumtråden, med illustrasjon.

pvest
Posta 20/4/2008 08:48 (#3012 - som svar på #3010)

Junior Medlem

Poster: 9

Takker, forstår ikke hvorfor jeg ikke fant ut av det selv.
Trodde jeg hadde prøvd alle varianter, med tydligvis ikke. :o)

Pvest
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software