Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvor -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "Man build the house, woman build the home." - Slavic women

Fjellsko, jaktstøvler, fjellstøvler, erfaringer og anbefalinger, vanntett membran som Gore-Tex
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Hva skal jeg kjøpe, og hvorMelding format

Otto
Posta 3/12/2007 20:23 (#2638)
Emne: Fjellsko, jaktstøvler, fjellstøvler, erfaringer og anbefalinger, vanntett membran som Gore-Tex

Top Team

Poster: 7342
5000200010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no

Min siste investering er et par Viking Track Extreme Line Rallar GTX , med Gore-Tex. Jeg synes det er en fordel å ha Gore-Tex membran for å slippe å tenke på å bli fuktig på beina når man trasker rett fram i vått terreng. Skoene er ikke prøvd på tur enda, men de virker å være meget komfortable og solide. De var på salg hos Intersport på Hellsenteret , Hell kjøpesenter, på Stjørdal så jeg fikk dem til en relativt behagelig pris. Modellen kan ha forskjellig navn i forskjellige butikkjeder, men navnet Viking Track Extreme Line er felles. Det kan hende disse fjellskoene blir min favoritt i neste sesong. Anbefales.

Tidligere fikk jeg i gave et par meget behagelige fjellsko av merke AKU, også med Gore-Tex. De er relativt enkle i utforminga, lette og meget behagelig å gå med. Har vandra en del i fjellene i Møre- og Romsdal med disse. De ligner på ny modell AKU Slope GTX men er laga kun i brunt lær. Anbefales.

For en del år tilbake kjøpte jeg Alfa Bever Pro som er en jakt- og fjellstøvel med Gore-Tex. Den tilsvarer nokså nøyaktig dagens modell Alfa Bever Pro Grip + . Det er mulig at skonummeret på 44 er 1 for høyt for meg. Jeg bruker vanligvis størrelse 43, men kan hende jeg må ha str 43 1/2 av denne, en størrelse som visstnok ikke eksisterer for denne modellen. Skoen er behagelig og litt tyngre enn en vanlig fjellsko fordi den er meget solid bygd og strekker seg lengre opp på leggen enn en fjellsko. De fungerte meget bra når det var nærmest sommer der vi starta nede i en dal og stedvis opp til en meter råtten snø og snødrev på toppen av fjellet. Anbefales.

Se også Trøbbel på glatt is og snøføre? Med VJ Sarva sko med pigger er problemet en saga blott

Angående gnagsår, bruk en spesialsokk mot gnagsår som fås i sportsbutikkene. Jeg har prøvd en type som jeg kjøpte på G-Sport, og den fungerer bra. De har en spesiell dobbelkontruksjon bak på foten.

Hvilke merker og modeller anvender andre, og hva er erfaringene med bruk av disse?

(VikingAKUAlfa.jpg)

(Kviknebruna maxi sharp.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg VikingAKUAlfa.jpg (104KB - 2103 nedlastinger)
Vedlegg Kviknebruna maxi sharp.jpg (142KB - 507 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Detlef
Posta 3/12/2007 21:03 (#2639 - som svar på #2638)
Emne: RE: Fjellsko, jaktstøvler, fjellstøvler, erfaringer og anbefalinger, vanntett membran som Gore-Tex

Junior Veteran

Poster: 530
50025
Lokasjon: Nordvest i Gudbrandsdalen
Har brukt de siste 15 årene Meindl Island med GoreTex og var / er veldig fornøyd. Kjøpte skoene til DM 270 for noen år siden, prisen i dag € 210 dvs. mer 50% dyrere. Skal bruke de framover men pga. ny hobby blir det sannsynlig i tillegg Alfa Bever Grip +, finnes i dag til kr. 1.999 hos Winge Våpen.

(Meindl Island.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Meindl Island.jpg (18KB - 514 nedlastinger)
Otto
Posta 3/12/2007 22:19 (#2640 - som svar på #2639)
Emne: RE: Fjellsko, jaktstøvler, fjellstøvler, erfaringer og anbefalinger, vanntett membran som Gore-Tex

Top Team

5000200010010010025

Alfa Bever Grip + er et særdeles godt jakt- og fjellstøvel valg, best i allround test. XXL (jaktstøvler) har Meindl modeller, bl.a. Meindl Island Pro MFS Men.

Alfa Bever Grip +

(AlfaBeverGripPlusMeindlIslandProMFSMen.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg AlfaBeverGripPlusMeindlIslandProMFSMen.jpg (59KB - 942 nedlastinger)
asghegg
Posta 3/12/2007 22:34 (#2641 - som svar på #2638)

Junior Veteran

Poster: 502
500

Både dama og æ bruker Scarpa SL sko , en rimelig stiv sko som er utrolig god å ha på beina. Har vel til dags dato ikke hatt bedre sko,
og kommer nok til å kjøpe samme merke neste gang.
Har også brukt skoen uten sportsteip, og har ikke hatt antydning til gnagsår. Hørte forresten på butikken at fjellsko skal sitte perfekt
på foten fra første dag, skal ikke trenge å gås inn.

(Scarpa SL .jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Scarpa SL .jpg (18KB - 589 nedlastinger)
Otto
Posta 9/9/2008 22:36 (#3359 - som svar på #2641)

Top Team

5000200010010010025

Ene dattera mi kjøpte nettopp Crispi Besseggen. Vi var på geocaching tur på Gråkallen ved Trondheim, og hun var meget godt fornøyd med disse fjellskoene. Crispi Besseggen er kjent for å være særdeles bra. De er solide og har en meget god og stiv såle som trengs for å gå i alt mulig terreng og for å tåle at man har en tung ryggsekk på ryggen. Modellen har Gore-tex membran og er således vanntett. Behandle læret med middel som er beregnet for lærsko med Gore-Tex.

Se Crispi Besseggen test og Crispi Besseggen i google

(CrispiBesseggen.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg CrispiBesseggen.gif (31KB - 883 nedlastinger)
skrulle
Posta 10/9/2008 22:23 (#3362 - som svar på #2638)

Ny bruker

Poster: 3

Har endt opp med at Alfa sine Walking King fungerer veldig bra for meg og mitt bruk.
Jeg går forholdsvis lange dagsturer i bratte vestlandsfjell.
De er "deilig" tunge på foten, har god støtte, og en kjenner virkelig at en har på seg noe som tåler en tur i skeivt terreng.
Dette er kvaliteter jeg verdsetter høyt når jeg etter en lang tur i fjellet, - passe sliten, og skal komme meg nedover de bratte liene.

Har aldri brukt noe tape. Men så er jeg nøye med valg av sokker, og skifter gjerne en gang på turen dersom jeg føler for.
For meg var det ikke nødvendig å gå inn skoene, det var bare "kjøp og løp"...

(alfa walkin king.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg alfa walkin king.jpg (9KB - 611 nedlastinger)
asghegg
Posta 10/9/2008 22:51 (#3363 - som svar på #2638)

Junior Veteran

Poster: 502
500

Var nylig på butikk å prøvde Lundhags Syncro high, de satt som støpt på foten. Ble virkelig imponert over dem,
noe kostbar så lurer på om prisen står til skoen. 

Noen som har testet dem? 

Editert av asghegg 10/9/2008 22:51

(001.jpg)

Vedlegg
----------------
Vedlegg 001.jpg (16KB - 473 nedlastinger)
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software