Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  Geocaching og turer -> Generelt, GPS mottaker bruk, produkter, tjenester -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: “We the people are the rightful masters of both Congress and the courts, not to overthrow the Constitution but to overthrow the men who pervert the Constitution.” ― Abraham Lincoln

Man trenger ikke tran for å utføre sporten geocaching, ref. "Leverte teknisk tran til Möller"
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   Geocaching og turer -> Generelt, GPS mottaker bruk, produkter, tjenesterMelding format

Otto
Posta 1/12/2007 13:09 (#2620)
Emne: Man trenger ikke tran for å utføre sporten geocaching, ref. "Leverte teknisk tran til Möller"

Senior Top Team

Poster: 7549
5000200050025
Lokasjon: © Navigate3D.no

Vi lever åpenbart på en del myter pga at vi ikke vet bedre. I Aftenposten har det den senere tid vært avdekket juks og uhygieniske forhold i produksjonskjeden fram til f.eks. det kjente produktet Møllers tran fra Axellus, tidligere Peter Møller, ref. nyhetsartikkel og nyhetsartikler via Leverte teknisk tran til Möller. Mattilsynet har hittil ikke gjort jobben bra nok for oss forbrukere, Mattilsynet har ikke gjort jobben sin .

Jeg synes saken er så graverende at til og med sunne geocachere ikke kan la den gå hus forbi. Personlig har jeg i noen perioder for en del år tilbake inntatt tran daglig. Det førte alltid til at jeg ble uvel etter noen dager. Jeg vet ikke hvorfor men velger å ha et variert og godt kosthold i stedet, og det fungerer veldig bra. Disse vitaminpille- og omega3-gigantene har kanskje hatt for lett match i sine store og kostbare reklamekampanjer. Nå trenger vi dokumentasjon fra produksjonsprosessene og det reelle innholdet i produktene samt eventuell positiv effekt på vår helse.

Mattilsynet må få full kontroll med norsk produksjon av mat. Hva med det vi importerer?

Vi må ikke glemme det faktum at inuittene, eskimoene, som driver med fangst, sjelden eller aldri har hjerte- og karsykdommer. Årsaken er bl.a. at de inntar omega-3 og noen andre omega- og næringskomponenter fra det de fanger, f.eks. ved preparering og tygging av fettet på innsiden av selskinn. Omega-3 finnes i mange matprodukter så man trenger ikke drikke tran.

Innta et godt måltid normal og gjerne norsk mat, lag ei god niste og gå en tur på geocaching, og dagen er din

Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2023 PD9 Software