Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> PC administrasjon, optimalisering og bruk -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: Geocaching går i hovedsak ut på å finne "tupperware" ved hjelp av multimilliard GPS satellitt navigasjonsystemer

CachemanXP fra Outer Technologies, manuell og automatisk PC optimalisering
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS-relatert, tur beskrivelser, foto, film, PC -> PC administrasjon, optimalisering og brukMelding format

Otto
Posta 15/6/2007 05:22 (#2344)
Emne: CachemanXP fra Outer Technologies, manuell og automatisk PC optimalisering

Top Team

Poster: 6834
5000100050010010010025
Lokasjon: © Navigate3D.no

CachemanXP er et program som optimaliserer cache, gjenvinner ubrukt internminne, RAM, og fininnstiller et antall system parametere.

CachemanXP har egne funksjoner og overtar en del funksjoner fra Windows XP. Den uregistrerte versjonen gir muligheter for manuell optimalisering. Registrert versjon inneholder i tillegg automatisk optimalisering. CachemanXP skal være flinkere enn Windows XP til å optimalisere minnet slik at det kan kjøres flere programmer før det går fullt. Som kjent blir PCen sirup når minnet går fullt, derfor er det alltid nødvendig å utvide minnet hvis det er et generelt problem. Jeg kjører pt med 1 gb internminne og har det meste av tida ca 40% ledig kapasitet. Eneste tilfelle minnet har gått fullt er når jeg kjører Paint Shop Pro X og åpner mange bildefiler samtidig.

Jeg kjører nå registrert versjon 1.51 og tester om det gir fordeler. Etter første oppstart av PCen etter automatisk optimalisering ser jeg følgende endringer:
  • Stopp og start av PCen gikk mye raskere enn før
  • Fontene forandret seg i Mozilla Firefox nettleser og de fleste andre programmer, generelt til det bedre
  • To ikoner i system tray, et for hver kjerne, core, i CPU. PCen er bestykket med en Intel Pentium 4 med en fysisk kjerne og to logiske kjerner
  • Ingen observerte feil i systemet
  • Ved åpning av vindu for CachemanXP blir datafeltene alltid komprimert. Jeg justerer dem slik at alle vises, men ved neste visnng blir ikke display innstillingen beholdt. Mulig det går an å lagre display innstillingen men har enda ikke funnet ut hvordan. Anses om en bagatell da det ikke innvirker på CachemanXP hovedfunksjoner
  • Ingen åpenbare hastighetsforbedringer under vanlig kjøring, kanskje noen, men så har internminnet ca 40% ledig kapasitet enda
  • Generelt, fornøyd så langt, nok til at jeg gir den tillitt til å styre en del sentrale basisfunksjoner på PCen
  • Etter noen døgns bruk synes jeg å registrere generelle forbedringer i hastigheten, eksempelvis i Mozilla Firefox nettleser, trolig grunnet automatisk rekonfigurering av cache
CachemanXP lagrer backup av systeminnstilliger som første fase i funksjonen Auto-optimaliser. Hvis du optimaliserer manuelt i CachemanXP, utfør først Backup funksjon i CachemanXP. Hvis noe uønsket eller feil skjer etter CachemanXP optimaliseringen, kjør funksjon Gjenopprett som ligger under CachemanXP Backup funksjonen for å endre til opprinnelige systeminnstillinger.

(CachemanXP.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg CachemanXP.gif (5KB - 405 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2018 PD9 Software