Søk | Statistikk | Bruker Liste Forum | Kalendere | Album | Tips
© Navigate3D Forum
© Navigate3D Forum ->  GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobil -> Vis Tråd

Du er pålogget som en gjest. ( logg inn | registrer )
Poster siste Døgn
Uke Måned

Tips: "I freed a thousand slaves. I could have freed a thousand more if only they knew they were slaves." - Harriet Tubman

Utvidelse av plassen for aktiv sporlogg på f.eks. GPSmap 60CS, 60CSx
Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Vis forrige tråd :: Vis neste tråd
   GPS mottakere, utstyr, kart, programvare -> Garmin utendørs, automotiv, marin, luftfart, mobilMelding format

OttoGPS
Posta 16/1/2006 03:59 (#241)
Emne: Utvidelse av plassen for aktiv sporlogg på f.eks. GPSmap 60CS, 60CSx

Medlem

Poster: 56
2525
Lokasjon: Navigate3D.net
Det er to typer sporlogger på GPS mottakeren, og i MapSource, den aktive sporloggen som GPSen anvender kontinuerlig og de lagrede sporloggene. Merk: Når aktiv sporlogg lagres i en lagret sporlogg, som gjøres manuelt, blir dato og tid data fjernet i den lagrede sporloggen.

På noen Garmin modeller er den aktive sporloggen satt til et maksimum antall punkter som er mye lavere enn det mulige antall, 3.000 sporpunkter på GPSmap 60CS som er kun 30% av det mulige. Når den aktive sporloggen blir full, blir den overskrevet fra starten av, dvs aktiv sporlogg området blir brukt som et rundbuffer. Eksempelvis, av en aktiv sporlogg på 7.547 punkter blir kun 3.000 siste tilgjengelig, resten blir overskrevet.

Det anbefales å sette maksimum antall punkter i den aktive sporloggen til 10.000. Dette gjøres på følgende måte:
'Menu'>'Menu'>'Oppsett'>'Kart' og konfigurer iht vedlagt bilde.

(Spor punkter maksimum antall.gif)

Vedlegg
----------------
Vedlegg Spor punkter maksimum antall.gif (6KB - 788 nedlastinger)
Toppen av siden Bunnen av siden
Erling
Posta 16/1/2006 09:08 (#243 - som svar på #241)
Emne: Re: Utvidelse av plassen for aktiv sporlogg på f.eks. GPSmap 60CS

Flott, dette var nyttig! Men et spørsmål; hva går dette eventuelt på bekostning av? Plass til kart, f.eks? Jeg går ut fra at det er en grunn til at Garmin ikke har satt max aktive punkter til 10.000 som default?

OttoGPS
Posta 16/1/2006 09:39 (#244 - som svar på #243)
Emne: Re: Utvidelse av plassen for aktiv sporlogg på f.eks. GPSmap 60CS

Medlem

Poster: 56
2525
Lokasjon: Navigate3D.net
Sporloggen tar minimalt med plass i forhold til kartdata. Jeg har ikke opplevd praktiske problemer med en konfigurasjon på 10.000 punkter, på en 60CS.

De fleste klarer seg kanskje med 3.000 punkter, kommer an på turenes lengde og hvor ofte de kopierer sporloggen som de vil ta vare på til PC. Jeg konfigurerte 10.000 punkter etter en tur på sør- og vestlandet etter at jeg oppdaga at jeg hadde mista det meste av loggen.

Merk at det finnes en manuell 'Nullstill' funksjon på GPSen som opsjonelt kan nullstille sporloggen. Den feilen gjorde jeg på Mallorca, lite spor å hente når jeg kom hjem
asghegg
Posta 16/1/2006 16:05 (#247 - som svar på #241)
Emne: RE: Utvidelse av plassen for aktiv sporlogg på f.eks. GPSmap 60CS

Junior Veteran

Poster: 502
500

OttoGPS - 2006-01-16 03:59  Merk: Når aktiv sporlogg lagres i en lagret sporlogg, som gjøres manuelt, blir dato og tid data fjernet i den lagrede sporloggen.

Dette var æ ikke klar over, måtte sjekke det med en sporlogg æ hadde lagret på gps

Viktig ting å huske på

Asbjørn

Hopp til side : 1
Viser side 1 [25 meldinger per side]
Hopp til forum :
Søk i dette forumet
Printer vennlig versjon
E-mail en lenke til denne tråden

Share/BookmarkShare/Bookmark
Navigate3D coffee house

(Slett alle cookies satt av dette nettstedet)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2019 PD9 Software