Line Merete Karlsen delte en lenke.
http://www.youtube.com/watch?v=PHwzQYFdf_Y&feature=share
Chemtrails Trondheim Norway, late afternoon 28 September 2012
Chemtrails Trondheim Norway (21-)27 May 2010 * Slideshows, bildeserier http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=1628&start=101#M6430 Britis...
  •  
    Håkon Mosseby Skal man først kikke på himmelen over Trondheim (deinn penest byn i lainne'), så finnes det da bedre ting å kikke på en eksosstriper fra fly:

http://youtu.be/HjPtRoNSFW0
  •  
    Bjørn Sørhøy Line Merete Karlsen: Har du en mening eller et motiv for å poste en video av skyene i Trondheim?
    Hvis ikke trådstarter bryr seg om å svare i sin egen tråd, så håper jeg adm sletter innlegget som spam.
  •  
    Even Gran Det kan jo være greit for de som ikke kjenner til det å vite at en del konspirasjonsteoretikere tror at fly slipper ut såkalte 'chemtrails' for åforgifte folk, dope dem ned etc. Her har det da altså blitt postet en video som angivelig skal vise dette. Hva synes folk? Blir de overbevist?
  •  
    Bjørn Sørhøy Ja, det har du rett i. Håper ingen lar seg lure av dette fjolleriet da.
  •  
    Line Merete Karlsen Dere etterlyser et svar fra meg og det skal dere få. Jeg sitter ikke på fb hele dagn slik mange andre her inne gjør så da får dere pent vente. Jeg er fullstendig klar over at det inne i dette forumet sitter en overvekt av naive persponer som sluker rått all info de får servert i media. De som ikke er naive kan google cemtrails og vil da finne info som ikke kommer fram i media. Det er klart at slik info vil man ikke skal bli sprdd til befolkningen. Det er bare å bruke logisk sans det så skjønner man at dette er hemmeligstemplet. Vel jeg har fulgt med på vår skjønne cemtraildekkede Trondheimshimmel i hele sommer. Ja dette fenomenet starter med striper etter flyene..så sprer de seg som et teppe utover hele himmelen og før klokka er 12 er det overskyet. Vi har knapt sett himmelen og sola her oppe i sommer og hvis dette er vanlige kondensktriper som mange mener så burde det vært stoppet uansett fordi vi her oppe ikke får nok D -vitaminer for å holde oss friske hele vinteren. Men dere mener vel at vitaminmangelsykdommer er konspirasjonsteorier også ;-) Jeg posta denne filmen her inne kun for morro fordi jeg ville se alle de dumme svarene jeg fikk fra de selutnevnte "skeptikerne" her inne som i virkeligheten er så naive at man kan bli skremt. Dere tar for god fisk alt som kan leses i VG, Dagblad, tisdkrifter og media og tror at den hele og fulle sannhet bir vist der til en hver tid selv om historien har vist oss gang på gang at det ikke gjør det. Nei jeg lar dere være i fred her inne slik at dere kan kose dere i deres illusjon om at verden er såre vel..ingenting galt i lykkelandet Norge. Jeg siterer Gro: Det er typisk norsk å være god. Hahaha
  •  
    Even Gran Takk for en fin innføring i konspirasjonstenkning, Karlsen. Hva er grunnen din til å tro på dette? Har du noe dokumentasjon?
  •  
    Bjørn Sørhøy Hvem sluker "info" rått, sa du? Jeg forholder meg til kunnskap, ikke tilfeldige blogger eller Youtubevideoer.
    Det aner meg at du vet veldig lite om meteorologi og hvordan fenomener oppfører seg i atmosfæren.
    Min logiske sans sier at dersom noe hadde blitt sprøytet ut fra fly og havnet på Jorden, så ville omtrent 6-7 millioner uavhengige forskere og andre som interesserer seg for vær og værfenomener ha registrert unormale verdier av dette "hemmeligstemplete" merksnodigheten.
    Vet du hva kondensstriper er? Det er helt naturlig at de spres utover dersom det er sterke vinder i høyden der flyene beveger seg. Og ofte finnes det skyer der oppe også. Og de er i alle formasjoner. Du trenger ikke være redd for at du ikke produserer nok D-vitaminer heller, for UV-strålene når bakken selv gjennom skyer.
    Hvorfor tror du at SAS og andre flyselskap skulle sprøyte noe ut i atmosfæren som skulle påvirke oss mennesker? I såfall hadde det vært den mest idiotiske måten å gjøre noe slikt på. Det finnes mange andre mer treffsikre og effektive måter å fordele uhumskheter blant befolkningen. Håper jeg ikke nå gav deg en ny dimensjon med paranoia.
    I stedet for konspirasjonsnettverk og lignende sider, så burde du lese litt om hvilke fysiske fenomener vi finner i atmosfæren. Les dette med åpent sinn, Line Merete. Da kan du sove bedre om natten og samtidig glede deg over ny og spennende kunnskap.
  •  
    Bjørn Sørhøy Nyhetsspeilet, ja. Det trumfer ...Donald Duck? Nei, forresten. Donald Duck er mye mer realistisk enn NyS.
  •  
    Bjørn Sørhøy Men en ting skal jeg gi deg rett i Linn Line Merete Karlsen. Årets sommer i Trøndelag vært ganske dårlig og med mye skyer og fuktighet i atmosfæren. Og Trondheim er en kystby, så fuktige vindstrømmer fra havet har nok chemmitraila dere en masse :)
  •  
    Tore Andre Lie Oioi... Dette må være en spøk... Chemtrails er en av mine favoritter på topp ti listen over «sprut sprø». Beklager. klarer ikke å svare seriøst på noe så useriøst. God bedring.
  •  
    Knut Røneid Enig med Lie.
    NyS som kilde sier egentlig alt.
    Det er nok en spøk, men ikke så supermorsom akkurat.
  •  
    Line Merete Karlsen Så du mener at all vitenskap så lenge det er skrevet i en bok er rikitg? Det har vist seg såpass mange ganger opp igjennom historien at vi har basert oss på feil kunnskap/vitenskap som har fått dødelige følger for oss. Det er ikke mange år siden f.eks lobotomering var en anerkjent vitenskapelig metode. Og folkehelsa har f.eks tidligere anbefalt oss å la spedbarn ligge på magen hvilket ga massedødsfall (krybbedød). Det finnes utallige slike eksempler på feil i vitenskapen..så å stole blindt på den gjør i allefall ikke jeg..jeg liker nemlig IKKE å bli lurt i motsetning til mange andre ;-) Veldig mange ting forsøkes holdes skjult for befolkningen. Det er helt naturlig at regjering osv ikke vil fortelle hva galt de har gjort..Hva med nordsjødykker-eksperimentet? Tror du virkelig ikke at det finnes mye i dag som er hemmeligstemplet og unntatt fra offentligheten? Dette blir som å lese ren idioti for meg. Det er gjort undersøkelser av cemtrails og de er påvist innhold av giftstoffer..og giftstoffer gir helseeplager..det er logisk vel..eller? Les vedlegg. Makan til naivitet skal man lete lenge etter. Melder meg ut nå.
  •  
    Tommy Aleksander Karlsen Rett og slett fantastisk.. Første fly lettet fra bakken i 1903. Likevel finnes bilder og malerier med ulike skyformasjoner lenge før 1903.. Ganske uforklarlig hvordan dette ble utført før flyet ble oppfunnet. Kanskje med hjelp fra brevduer?
  •  
    Line Merete Karlsen http://www.examiner.com/topic/chemtrails

www.examiner.com

Read the latest Chemtrails news and view Chemtrails pictures from our team of local insiders.
  •  
    Bjørn Sørhøy Jaja, men se opp for chemtrails på badet når du dusjer. Fæle greier dette, altså.
  •  
    Greger Stolt Nilsen Hvis jeg skulle forgifte noen i hemmelighet, så ville jeg nok ikke gjort det fullt synlig i dagslys. Og jeg ville nok heller ikke forgiftet den luften jeg selv (og de jeg er glad i) puster. Virker ganske tanketomt.

Og nei, Karlsen, vitenskap er ikke noe som er skrevet i en bok. Vitenskap er noe som stemmer i forhold til slik verden fungerer. Noe testes, observeres, testes igjen, og om man hele tiden kommer frem til samme resultat, så er det vitenskap. Vitenskapen er stadig i endring etter hvert som nye ting oppdages.

Og bortsett fra fantasi, så er det ikke mye som er unntatt vitenskapen. Heller ikke om det skulle vært «chemtrails», som egentlig er «vaportrails». Det må vitenskap til der også, for at de skulle fått det til.

Uansett om man stoler blindt på vitenskapen, så utelukker ikke det konspirasjoner. Men med vitenskapen i hånd kan man se at noen konspirasjonsteorier ikke har så mye rot i virkeligheten.
  •  
    Jo Viken Hmm hjelper d å lage seg en aluminiumfolie hatt å ha på hodet mot dette også?
  •  
    Knut Røneid Vel vel.... Et kjapt søk på profilen til trådstarter sier det meste.
  •  
    Line Merete Karlsen Cemtrails er analysert og det er påvist at de inneholder giftstoffer. Ergo er det vitenskap ikke konspirasjonsteori. Så kan du velge om du vil tro på denne vitenskapen eller ikke. Det er opp til deg. Det som er viktig her er ikke hva man kaller det, men hva man velger å tro på når man veit at sterke krefter vil gjøre alt som står i deres makt for å holde ting de ikke vil skal komme ut til befolkningen skjult. Og de har makt til det også. Det er derfor de som avslører og setter spørsmålstegn vet ulike mistenkelige fenomener blir henvist til andre media som ofte går under "konspiratoriske sider" nettopp fordi de ikke slipper til andre steder. Da kan det også være god grunn til å bli mistekson..for hva er det som er så farlig med dette tema at de ikke slipper til? Siden det er så mange som er opptatt av dette nå..hvorfor ikke et debattprogram på TV om det? Da ville det jo kunne komme fram ulike synspunkter og evt forskningsresultater legges fram..men det er helt stille..hva er grunnen til dette? Men du får tro hva du vil og det vil jeg også gjerne gjøre. Jeg er hvertfall en ekte skeptiker som ikke tror blindt på det den mainstream media serverer til enhver tid. Jeg synes det er et misvisende navn dere har på gruppa deres fordi det dere viser er jo at dere overhodet ikke er noe skeptiske eller mistenksomme til det dere blir foret med av media og forskningsinstitusjoner..men derimot tror blindt på det. Når vi veit at f.eks legemiddelindustrien er en milliardindustrid så er det logisk å tro at de kan betale store summer for å holde evt fadeser skjult.. så da kan vi ikke ta for god fisk noen forskningsresultater som blir gjort når vi veit at de står som eiere av samme inst. Jeg velger hvertall å bruke logisk tenkning å være skeptisk så får andre gjøer hva de vil.
  •  
    Stig Hagen Om man skal være redd for noen hundretusen fly, tenk på hvor ille det er med alle millionene av biler.

Grunnleggende fysikk til folket.

Hvis det hadde vært et snev av sannhet i dette så ville det vært blåst opp som en sensasjonell nyhet, tabloider får mye lesere av sånt. Hvor mange korrupsjons- og skandale-sanker er det ikke som ser dagens lys fra uke til uke?
  •  
    Line Merete Karlsen Knut: Ett kjappt søk på din profil og profilbilde sier også mye..
  •  
    Line Merete Karlsen Stig: les det jeg skrev over her så skjønner du hvorfor ting ikke blir blåst opp i media. Undersøk også hvem som eier media og dermed kan styre all info derfra.
  •  
    May Johansen "Dette blir som å lese ren idioti for meg."

Jøss, og det er ikke idioti å tro at "regjeringen" forgifter befolkningen, seg selv og sine?

" Det er gjort undersøkelser av cemtrails og de er påvist innhold av giftstoffer..og giftstoffer gir helseeplager."

Hva tror du drivstoffet i flyene er. Vann?

Jøss, må si jeg er glad jeg ikke går rundt å bekymrer meg for slike ting, må være utrolig slitsomt å ha slike "farlige usynlige fiender"
  •  
    Greger Stolt Nilsen Karlsen: Kan du lenke meg til en kilde som har gjort denne kjemiske analysen?
  •  
    Greger Stolt Nilsen Det er vel heller ingen her som sier de legger all sin lit til media?
    Men, selvfølgelig, det blir jo litt vanskelig å skulle stole på noen, for man vet jo aldri hvem som er del av konspirasjonen!

Det som imponerer meg, er hvor lite effektive alle disse forgiftningskonspirasjonene som foregår rundt om i verden er. Om de var reelle. Hvilken effekt er det de skal ha?
  •  
    Line Merete Karlsen Du kan bare google det Greger..hvis du er oppriktig inbteressert i å finne ut av dette så gjør du nok det..men jeg tviler på det..Det jeg har opplevd her inne er at dokumentasjon og info preller av som vann på gåsa eller dere gidder ikke se på det engang. Her inne er dere kun opptatt av å ha rett og drite ut andre mend annen mening enn dere selv. Det sier mye om seriøsiteten deres. Derfor får dere også svar på tiltale fra meg ..jeg gidder nemlig ikke å være høflig til en gjeng med frekke mobber.
  •  
    May Johansen "Du kan bare google det Greger" Man kan google hva som helst og finne såkalt "fakta" fra folk som er overbevist om at Stoltenberg familien er reptiler, og en haug med andre "godsaker". Leter man etter noe, så finner man det :-)

"Her inne er dere kun opptatt av å ha rett og drite ut andre mend annen mening enn dere selv. Det sier mye om seriøsiteten deres. Derfor får dere også svar på tiltale fra meg ..jeg gidder nemlig ikke å være høflig til en gjeng med frekke mobber."

Ja, fysj for en mobbe gjeng, Karlsen selv startet jo med å være så høflig atte....

" Jeg posta denne filmen her inne kun for morro fordi jeg ville se alle de dumme svarene jeg fikk fra de selutnevnte "skeptikerne" her inne som i virkeligheten er så naive at man kan bli skremt."
  •  
    Line Merete Karlsen May: Jepp jeg sa at jeg ikke gidder å være høflig til mobbere. Hvis du leste alle de useriøse og frekke komentarene jeg fikk før jeg skrev dette så skjønner du hvorfor. Det hadde nok ikke du heller vært etter en slik frekkhet. Det er fakktisk sjeldent mange frekke mennesker inne på siden deres her..noen som har tenkt på hvorfor? Det har jeg..Derfor jeg ikke har meldt meg inn. ;-)
  •  
    Tommy Aleksander Karlsen Line Merete. Helt seriøst, tror du regjeringen samarbeider med julenissen om dette? Antagelig brukes reinsdyrene og utlevering av gaver som en avledningsmanøver..
  •  
    May Johansen Mobbere? Jøss, tror du må slå opp det ordet. Det er så mange som misbruker det ordet at det er helt utrolig. Gjør det ikke akkurat enklere for de som faktisk er utsatt for mobbing.
    Ellers hvis man opplever såkalte "frekke" svar, så er det vel ikke slik at man selv må være frekkere eller? Hvordan man selv ønsker å fremstå, er vel et valg man selv tar.

Ellers hvis man ikke tåler såpass som svarene i denne tråden, vil jeg faktisk anbefale å holde seg unna. Tror ikke så mange kjøper det at man anklager andre for mobbing og for sin egen dårlige oppførsel.
  •  
    Ingen liker å bli lurt Line Merete: Har du noen tanker om hvorfor regjeringen skulle være interessert i å forgifte seg selv med vilje?
  •  
    Knut Røneid "Knut: Ett kjappt søk på din profil og profilbilde sier også mye.."

Javel? Som hva?
    At jeg er styremedlem i Illuminati og æresmedlem i Frimurerlosjen som stormester i 10.grad? Samt et jødereptil fra Pleiadene?
  •  
    Turid Bratthammer Line Merete skrev bl.a.: Så du mener at all vitenskap så lenge det er skrevet i en bok er rikitg?

Si meg Lene Merete! Mener du seriøst at det som står i lærebøkene om grunnleggende fysikk, kjemi, biologi osv, er løgn og ikke etterprøvbart?

Tror du at de som har utannelse innen disse fagene bare leser det som står der uten å teste mye av det som står der for å se hvordan ting virker?
  •  
    Greger Stolt Nilsen Karlsen: Det er du som legger frem en påstand her, da må nesten du vise meg kildene du bruker. Jeg er ikke bevandret i dokumentasjon om slikt, så jeg er ikke interessert i å finne frem til hva som er seriøst og ikke. Erfaringsmessig finner man mange dårlige resultat på slike ting når man bare bruker google, så jeg vil heller gjerne pekes i retning av det du finner av dokumentasjon. Så slipper jeg å gi opp før jeg har kommet til det som er ordentlig.
  •  
    Line Merete Karlsen May: Ok..da vil jeg endre ordbruken å si useriøs og frekk. Det er vel rette ordeene å bruke..Frekke og useriøse svar er det man får her inne på denne siden. Så jeg henvender meg for ettertiden til andre forum som utviser større respekt for andres meninger. Til "ingen liker å bli lurt" sitt spørsmål vil jeg si at Nei jeg veit ikke med sikkerhet hvorfor..noen sier at det er værmodifisering andre noe annet..selve spørsmålet fra meg er.." Hvorfor kan ikke media ta en diskusjon rundt dette og hvorfor fortier de dette tema? Vi bør forlange å få vite sannheten om hva vi blir utsatt for. Og en side som har dette navnet dere har har burde stått i front for å få avdekket dette..istenden virker det som det er det motsatte dere gjør..og det forundrer meg..Takk for meg.
  •  
    Elisabeth Ditmansen Underholdende, det skal hun ha:))
  •  
    Elisabeth Ditmansen Hvorfor setter ikke du igang en diskusjon i media omkring dette da Karlsen?
  •  
    Ingen liker å bli lurt Hvis vi skal unngå å bli lurt, er kanskje det viktigste å finne ut hvilke metoder vi skal bruke for å avgjøre hvem som egentlig blir lurt. Og her er det ingen vei utenom vitenskapelig kritisk tenkning og rasjonalitet. Hvordan kan du være sikker på at det ikke er du som blir lurt her, Line Merete?
  •  
    Tore Andre Lie Såh. Alle fly, i alle flyselskaper, i hele verden, blir fyllt opp med bensin som inneholder gift. Denne skal sørge for at befolkningnen ikke vokser seg ut av proposjoner. Hvor kommer drivstoffet til flyene som fyller på Gardermoen i fra? Og i hvilket ledd blir giften putta oppi? Mengden mennesker som må til for å støtte oppunder denne konspiratoriske teorien er enorm. Det er er å så tilfelle enorme menneskemengder som bistår. Rekkevidden av dette er så grensesprengene at det får alle andre konspirasjonsteorier til å fremstå som en liten golfklubb ute i Asker. Det beste er at det er bare å henvende seg til google for å hente den hemmelige informasjonen? Jeg vil anta at sannheten ikke ligger mer enn en kjøretur unna til gardermoen for en kjapp prøve av den høyoktanen som er på togene som forsyner flyplassen og en tur til labben. Med mindre konspirasjsonsteorien sier noe om at dette er en en eller annen form for organinsk substans ukjent for dagens vitenskap. At vi ikke har den nødvendige kunnskap for å finne den.. Eller nødvendig utstyr.. Hm... ?
  •  
    Greger Stolt Nilsen Der peker du på noe vesentlig, Lie. Om man begyner å regne på hvor mange mennesker som må være involvert i en konspirasjon, så faller ofte de fleste av dem på sin egen urimelighet ganske fort.
  •  
    Kjersti Nilsen Line, du skriver: "Det finnes utallige slike eksempler på feil i vitenskapen..så å stole blindt på den gjør i allefall ikke jeg" og videre at "Cemtrails er analysert og det er påvist at de inneholder giftstoffer. Ergo er det vitenskap ikke konspirasjonsteori. Så kan du velge om du vil tro på denne vitenskapen eller ikke. Det er opp til deg."

Hva er det som gjør at man kan stole mer på den vitenskapen du har plukket ut for anledningen, og hvorfor stoler du tilsynelatende blindt på det som blir skrevet på Nyhetsspeilet, eller filmet og lagt ut på youtube? Er dette holdbar "dokumentasjon"? Hvordan skiller du konspirasjon fra virkelighet? (Og hvorfor er du så sint når vi ikke stoler blindt på hva du sier?)